Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2011.06.15. 16:51 :: A Tengerész

 Ahogy mondtam...Medárd az Medárd!  És még csak egy hét telt el a 40 napból. Ebéd utáni álmomból "J" motoszkálása vert fel, nagysebesen tekerte lefelé a cockpit oldalponyváit és már zuhogott is az eső. A fux tetőt is becsukta, amit én csak úgy optimistán nyitvahagytam. Szóval beűzettem a fedél alá, egész pontosan nem tudok kimenni folytatni vacakolást, az utolsó szerkezet, a működtető foganytyú összeállítását az üzemanyag vészelzáró rendszerhez. Miután a szép lakkozott műszerpanelt nem akartam megbontani, a műszerpult oldalán fúrtam egy lyukat, ott vezettem ki a bowdencsövet (én bent fekve a gépházban, "J" kint guggolva behúztuk nagy ügyesen, élni nem tudnék az én drágám nélkül) erre csinálok egy fogadó részt, erre ül majd rá egy fogantyú, beleforrasztva a bowden vége, ha meghúzom a fogantyút odalent "elsül"  a szerkezet. 

Ma dél felé éppen egy ponton kisólyázásában segédkeztem a sólyatér héroszainak (az is egy döbbenet, hogy ezek ott másfelen miket visznek véghez  ötventonnás vasakon) akikkel barátságos szimbiózisban élünk, amikor megjelent "Sz T" technikumi osztálytársam és hozta a Trabant műszerből alkotott fordulatszámmérőt! És beraktuk és kimértük mekkora (100 ohmos) ellenállás kell a méréshatár belövéséhez, hogy alapjáratban a LED sor alja, üzemi fordulaton a közepe tája világítson  és már kész is! 

Hm. Úgy tűnik elállt az eső, folyt. este.

21:32 Kezd összeállni a dolog. Holnap megint kevés időm lesz foglalkozni vele, mert rájöttem, hogy lejárt a kishajóvezetőim orvosija, megyek ex balatoni telekszomszédomhoz, neki van belevaló bélyegzője.

"J" megszelidítette a tőkésrécéket. A régebben tartózkodó állatok mostanra ha meglátnak valakit a decken, mint az őrültek száguldanak ide és hangos hápogással követelik az etetést. A kicsik a legbátrabbak, lassan kézből esznek, én meg nem győzök kenyérért menni, mert minden kenyerünket feleteti a kacsákkal. Péntektől lízingeljük Denit a kisember kutyáját, ismét  edzőtáborban lesz nálunk, érdekes lesz mit fognak egymáshoz szólni a kacsákkal.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr132986563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2011.06.15. 22:29:53

Nálunk (Lőrinc) kb.6km-rel odébb egy csepp eső sem esett, de borulásra sem emlékszem.

Mihalik Péter 2011.06.16. 11:48:33

Az az igazság, hogy ilyen utólag beszerelt cuccokkal nagy a vesződség, már én is kúsztam-másztam a hajófenékben az olajos fenékvízben a merevítők között fél napig...Undorító dolog nagyon.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.16. 20:14:30

@Mihalik Péter: Most ehhez képest az én hajómon MINDEN utólag beépített cucc, hisz semmi gyári nincs benne. Igaz olajos fenékvíz sincs.
süti beállítások módosítása