Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.06.04. 23:32 :: A Tengerész

Reggel hangosbeszélő hangjára és himbálódzásra nézünk ki, ismét pontont hoztak, visznek a Mahartos fiúk. 

A személyzet midig kevés, hogy nehogy visszajöjjön megegyszer a pontont taszigáló "Győr" motoros a bowspritemet veszélyeztetni, inkább átmásztam segíteni a köteleknél az egyszem ottragadt legénynek.

 

 

 

 

 

Ma amúgyis nagy jövés-menés volt, úgy tűnik beindult a sétahajózás.

 Itt járt a Szent Kristóf reggel egy csomó integető utassal,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 aztán délután jött a "Monarchia" 

 

 

 

 

 

 

 

akkora hullámokat verve nem túlságosan szép szovjet testével, hogy majd kiestünk a hajóból (szívesen nyomnék a hajóvezetője fejére egy barackot, eszébe nem jut, hogy visszavegyen az erőből amikor elhalad mellettünk a szörnyetegével), kisvártatva a tűzoltók jöttek a "Szent Flóriánnal",  szirénázva kék villogóval, érdekes módon ők lassan "siettek", nem tudom mi égett, de amire átzsilipeltek és odaértek valahova ezzel a sebességgel, ha az tűz volt netán...hát nem tudom találtak e még oltanivalót.

 

 

 

 

 

 

Végül már napnyugta után ismét feltűnt a Szent Kristóf, 

mely most is lentről érkezett, tehát  Csepet került.

 Valahol kirakhatta a népet, mert üresen csattogott el mellettünk az éjszakába. A fényképezőgépem vakuja csillan meg a mentőgyűrűk fényvisszaverő csíkjain. Apropos, ha már fényeknél tartunk, nem tudom látszik e a képeken, hogy nem látszanak a poziciós fényei?Egy ekkora hajónak! És még én aggódtam, hogy az enyémek elég erősen világítank e, hát ilyen távolságról Amapoláé a szemet kiveri!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ott hagytam abba tegnap, hogy vinnyog a duda. Na nem vagyok egy beletörődő típus, szétkaptam a szerkezetet és miután tisztába jöttem a működéssel, összeraktam a legjobb tudásom szerint és lássatok csodát rendesen mély hangon bőg ismét (na jó...két olvadóbiztosító felhasználása után) ahogy egy hajókürtnek illik. Ma amúgyis ilyen apróságok képezték a tevékenység tárgyát, voltunk biciklivel boltban kajáért, meg fürdőszobába csempét nézegetni az OBI-ban, továbbá hogy víziközlekedés is legyen, kihúztam csónakkal két úszó rönköt a meder széléből és lekötöztem a már ott parkoló tuskók mellé, alakul a téli tüzelőanyag. Közben csak egyszer estem vízbe amikor kimásztam a billegő fákra a csónakból és alig jött le több bőr a sípcsontomról, mint ami korábban már éppen begyógyult. Amúgyis úgy néz ki a lábam mint a rosszcsont gyerekeké, de teszek azért preventív intézkedéseket is a sérülések ellen, mert ma este például, miután másodszor fordult elő, hogy eltaknyoljak a csúszós meredek járón ami a pontonra vezet, (megint egy kis minusz bőr a lábamon, érdekes módon csak a bal lábam ami rendszeresen "kap egy kezet") végre beléceztem a "tyúklétrát", hogy harmadszor ne forduljon elő a dolog.

A hosszú téli pihenő után alászálltam a gépházba, kiszórtam az oda behajigált holmikat, pl az elszakadt szandálomat, merthogy a másik a vízbeeséskor elázott, tulajdonképpen ez iniciálta a gépházba kúszást, szóval eljött a szandálvarrás ideje, és ha már a gépházban megszűnt a kupleráj beindítottam a motort, ami ahogy szokás mondani "pöccre indult". Hagytam menni úgy 10 percet, hol üresbe, hol előre-hátra mocorgatva a kikötőpontont, minden a legnagyobb rendben, se víz, se olaj, se gázolaj nem csepeg szivárog sehol a motor környékén.

 

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr722957915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.06.05. 00:08:16

Valahogy igy kell kinezni egy egszseges gyerek sipcsontjanak. Ezt 1 szpihologustol tudom! Hogy mikor er veget a gyerekkor ezt nem mondta de aki esik -kel az mozog. Anno az apam azt mondta hogy O tok egeszseges mivel nem megy sehova igy nem eri baleset es nem kap el semmit. Valamint, amit nem eszik meg attol semmi baja nem lehet. Megis meghalt 3 eve. Szoval semmilyen recept nem biztos.

silvermoon 2011.06.05. 00:31:45

Olasgatok a startlapon: Vesszen Trianon ! NAgyon helyes! NAde, mi lenne ha viszakapnank mindent amit el vettek. Huh orulnenek am a magyar Politikusok! Vannak ott meg szep banyak es uzemek stb amiket hamar el lehetne adni es zsebre vagni a szep magyar haza kincseit aztan villakat epiteni a gorog szigeteken meg a francia rivieran Ahogyan edig is tettek. Szet zuztak mindent eladtak mindent es hol a love? Istenem anyi sebbol verzik egy a kis orszag, es ezen sem tudnak segiteni. Ahogy elnezem verekedesek, borfejuek,.. vajon tenyleg ez lenne most a leg fontosabb?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.05. 01:06:59

@silvermoon: 1. Kérdés hány éves volt amikor meghalt? Mert ha mondjuk 102, akkor nemm volt az egy rossz recept. de amúgy márcsak azért sincs recept, mert ami az egyiknek orvosság, a másiknak méreg...
2. Tudod úgy működnek a népek, és erre a politika kiváltképp rájátszik, hogy imádnak sajnálkozni magukon és másban keresni a hibát. Közben elszalad mellettünk a világ. Mintha én leülnék és nézegetném magam, hogy "jaj szegény lábam!" "Jaj az a csúnya gonosz fatörzs amiről leestem, jaj az a csúnya deszka amit nem léceztem be, mert olyan nehéz a sorsom, hogy nem volt rá energiám!" És miközben magam sajnálom semmit nem haladok a munkámmal, mert hát ilyen gonosz világban....Namost előrebocsájtom Trianont én is tragédiának gondolom. De! Akik Trianonoznak; 90%-uknak fogalma sincs, hogy hogy bántak a magyarok Nagymagyarországban az idegenajkúakkal.Továbbá, hogy az elcsatolt részeken a magyar népesség 20% alatt volt,tehát 80% román szlovák, ruszin, szerb, horvát nemzetiséghez tartozott. Ez azért árnyalja az utána bekövetkezetteket. Aztán. A múltba meredés a jövő feladása! Ha valakinek levágják a lábát az tragédia, de az egyik ember otthon gubbaszt és azt hajtogatja, "Bárcsak nőne ki a lábam!" "Milyen igazságtalanság történt velem, hogy pont az én lábamat vágták le!" Mindenkinek kettő van, nekem meg csak egy!" Míg a másik műlábbal megmássza a Himaláját. Nem kétséges melyikük az "életrevalóbb". Márpedig az életrevaló népek legyőzik a tehetetleneket. Most éppen a kínaiak és általában a sárgák tűnnek annak. Most olvastam a barátom Emailjében, hogy a nagy USA-ben, idézem: "Az USA szornyu valtozasokon megy at, Magyarorszag kismiska. Nemcsak az orszag de az onkormanyzatok is el vannak adosodva. Hetente csak neegy nap van iskola mert nincs penz tanarokra. A hidak omlanak ossze, 1000 milliard $ kene az utak javitasara. Nagyon sok embernek a haza kevesebbet er mint a kolcson rajta. Es 10% a munkanelkuliseg." És én idehaza nem hallom az amerikaiak sírását. Talán nem hallatszik át az óceánon.

silvermoon 2011.06.05. 01:48:35

Bizony 100% ig igazad van. Nem ezen kene sirankozni ami sok eve meg tortent es a sok borfeju ugysem segithat rajta. Vannak ott egyeb nagy gondok amiket orvosolni kene. Amugy amerika valoban total padlon van. PL. Nekem 4 eve mar nincs munkam, a mazlim csak az, hogy amig volt mindenemet ki fizettem. De sokan nem tudtak kifizetni igy pl az en utcamba immar csak ketten lakunk. A tobbieket ki lakoltatta a bank. Hid ala vagy ahova menni tudtak. A melettem levo erdo tele van satrakkal es hajlektalanokkal. sok sarkon all egy 1-2 kodus egy tablaval: I'm HUNGRY.(ehes vagyok) Vagy: barmi munkat elvallalok elelemert!- de sirni panaszkodni azt nem. Akik igy elnek azok mashonnan jottek, hogy az ismerosok ne tudjak ne lassak. Panaszkodni nagyon ciki. HA kap par dollart ugy vesz belolle hamburgert mintha milliomos lenne. HA ketten vannak 50 cenetet is megosztanak mert amerikaiak mind a ketten.Persze ez nem nagy buszkeseg mert sajnos ami igaz az igaz. Europai emberek sokkal muveltebbek kulturaltabbak az itteni nagy atlagnal.VAlo igaz, a tanarok jo reszet is el bocsatottak. neha 2 osztalyt visz 1 tanar.A fiam megis okleveles kitunovel vegzett. Eszebe sem jut sirankozni, pedig neha meg hutes sincsen az osztalyban pedig itt 45 fok van arnyekban. Par eve meg biciklizni csak az ment aki szeretett. MA az utca tele van biciklisekkel.A benzin 5x olyan draga mint par evvel ezelott. Egy atlagos auto biztositas 100 dollar havonta.HA nem fizeted le alitjak a jogsidat. Sokan azt is mondjak a szabad amerikabol rendorallam lett.De az en hazamon PL nincsen zar. Sajnos nem lehet be zarni. De minek is? Ha valaki be akar jonni ugyis bejon ha be van zarva szoval nagyobb a kar. De meg eddig semmim sem tunt el. Az udvaromban minden tarva nyitva. Pedig mereg draga markas szerszamaim vannak. Kozbiztonsagi gondok nincsenek.Ejjel oda mesz ahova akarsz akar gyalog is.Olvastam a startlapon: ne menjen senki ejjel a vermezo fele mert veszelyes. A kepeken latom az ablakokon racsok vannak. Kellenek. Es ez szomoru.Perze tudom, a "kisebseg" a problema ami lasan tobbesseg lessz. De miert? mert az allamvezetes egy nulla. Minel tobb a gyerek annal tobb jut a szuloknek piara. Jol van ez? Itt torveny, ha valaki segelyert megy at kell esnie 1 szigoru drog test-en. Mert itt nem a pia a gond. HA nem megy at akar ehen is dogolhet mert a drogosokat nem segiti az allam. A vilag immar kisebb mint egy dio a computerek reven. HA a magyarok siras ide halatszik oda halatszana innen is. De buszke nep ez.Es ha meg neha nagy is a pofajuk barmelyik amerikai kesz harcba menni amerikaert. Ne hidd, h el vagyok ajulva ettol. Volt 1 magyar miniszter aki fejbelotte magat mikor ra jott a tevedesere. VAlyon Orban V. is meg tenne. Pedig teved eleget. Boldog vagyok, hogy vannak ott meg olyan emberek amilyen Te is akik siras helyett megepitik a sajat vilagukat es arra ebrednek, hogy kedves allatok uszkalnak korulottuk es boldogok tudnak lenni e szegeny hazaban is.Tisztelettel es szeretettel gondolok ratok.

silvermoon 2011.06.05. 01:59:51

JAh ! Az Apam 76 eves volt, es eleteben se volt soha beteg. Viszont egy szuper lusta ember volt. Mikor nyugdijjba ment be ult a fotelba es onnan csak a halal mozditotta ki. Ha csak 1 kicsit is aktivabb lett volna ma is elhetne, mert itt a 80 eves ember nem oreg. 90 eves anyokak mennek a nagy cadillac-kel a templomba meg bevasarolni egyedul. Igaz neha a forgalommal szemben, de a rendorok nem buntetik meg hanem ele allnak es el vezetik oda ahova menni akar.Mindenki elnezo es segitokesz az idosekkel szemben.

silvermoon 2011.06.05. 19:49:34

Laszlo ! Ez nagyon SZEP ! A baj csak az, ami alatta irodik. Az MAGYAR. SAJNOS> Mert amig 2 magyar van addig 2 velemeny is. Ezert vesz el e haza. Tipikus magyar szokas egymas hajat tepni nem egyezni nem egyutt elore menni nem egyutt hatarozni, egymasra mutogatni vadaskodni. Es amig ez igy lessz addig mindig csak lefele gurul a szeker mig csak egeszen le nem er. NAgyon De nagyon szomoru.Valami osi atok ul -e nemzeten.Miert kelett olyan torvenyeket hozni,hogy azok szaporodjanak akikre leginkabb nincsen szuksege a nemzetnek? Ki engedte be a sok idegent? En nem joszantambol jottem el onnan es nem is akratam eljonni, de a kezembe kerult a TALMUD elolvastam, es felultem a repulore mert megertettem valamit amit otthon sokan nem ertenek. Kik vezetik az orszagot? kik vannak a mediaban? Ebredj magyar hon!En mar oreg ember vagyok nem sokat tehetek..

Mihalik Péter 2011.06.06. 09:20:38

Ami az utasszállító hajókat és azok "rakományát" illeti, Ráckevén a 7 végén ún. "János Vitéz napok" voltak, oda érkeztek elég sokan hajóval.Elözönlötték a várost a turisták, ami a helyiek nagy vágya, hogy a vízi turizmus fejlődjön. A program persze évről-évre kissé gyengébb, mindig ugyanaz történik, de hát a válság sok mindenre ad választ

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.06. 10:01:37

@Mihalik Péter: Azt csiripelik a verebek, hogy volt ott valami vízi "esemény" is a Monarchia szuper gépszemélyzete megfeledkezett időben feltölteni a napitankot és kifogyott az üzemanyag menetben, ettől kissé átrendezte a helyi hajóparkot. Erről mit tudsz? Mert nyilván ettől késtek és ezért rohantak el mellettem úgy, hogy majd kimentünk a partra pontonostúl.

Mihalik Péter 2011.06.06. 11:41:56

@A Tengerész: Vízi rendezvényről nem tudok...ha csak az nem számít vízi rendezvénynek, hogy a rendőrök és a természet őrök meghajóztattak gyermeknapon pár kis srácot.Szigetszentmártonban lesz ( ha lesz) vízi karnevál a közel jövőben, bár még nem hirdették meg.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.07. 20:54:29

@silvermoon: Ezt írja a kisember (vizizene.blog.hu/)

Még mindig nem tudok kommentelni, de silvermoonnak üzenem, hogy ha majd a dunai hajókon tömegesen dolgoznak amerikai fiatalok, leginkább alantas munkát (takarítás, felszolgálás), akkor majd elhiszem, hogy odaát (ideát?) is baj van.

Csatlós János azt ajánlotta: fordítsam le Hans Scherfig dán kommunista szerző művét az ottani nyomorúságról. A munkások „ütött-kopott Fordjaikon mennek a munkanélküli segélyért” és olyan szegények, hogy az élelmiszeres autóbuszokról „még marhahúst sem tudnak vásárolni és disznóhússal meg sódarral kell, hogy beérjék”. Ez nagyszerű lesz idehaza a dán nyomorról!

Írja Faludy a "Pokolbéli napjaim után" c. könyvében az ötvenes évekről. Valahogy ez az érzésem.

Üdvözlet a langyos éjszakából

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.07. 20:59:33

@silvermoon: Én még csak annyit teszek hozzá, hogy azért USA sokat romlott a legutóbbi pénzügyi válság hatására, amit PONTOSAN az USA felelőtlen pénzügypolitikája zúdított a világra, amikor lehetőségük volt a bankoknak a "semmit" becsomagolni és eladni "valamiként". És amikor kiderült, hogy a "valami=semmi", akkor összeszarta magát a pénzügyi rendszerük. Persze ott is azok szívták meg akik tartoztak a bankoknak. Én éppen ezért SOHA nem veszek fel kölcsönt.
süti beállítások módosítása