Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.05.08. 09:54 :: A Tengerész

 Szakad az eső és kinézve se tűnik úgy, hogy egykettőre "jobblétre szenderül" a nyirkosság. Lehet, hogy ki se lépünk ma a külvilágba. Legalább lesz időm válaszolgatni a maileimre, mert amúgy ha rendes "munkanapokon" megnyitom a Hotmailt, előfordul, hogy annyi gyűlt össze, hogy sajnálva az időt, csak úgy "foghegyről" válaszolgatok, netán kifelejtek valakit, állandó a félelmem, hogy valaki megsértődik, pedig igyekszem minden Emailt megválaszolni. Ennél jobban nem tudok spórolni, csak a lényegre koncentrálok, a feleslegesnek vélt megszólítást, elköszönést mellőzöm és a kapott mailbe tördelem a választ. És akkor még ott a blog, amit naponta "kötelező" írni, a kommentekre reagálni. Alapjábavéve szívesen írok, de amikor estére már nagyon fáradt vagyok és húz a testem lefele, hát olyankor nehezemre esik egy kicsit.

Gyakran kérdezik tőlem, személyesen és Emailben, (gyakran? Gyakorlatilag előbb utóbb mindenki megkérdi) "Mikor lesz kész a hajó?", "Mikor indul neki a világnak?", "Mikor vizsgázik már le a hajó?". Nos korábban valóban voltak határozott, majd egyre határozatlanabb elképzeléseim. Mostanára azt válaszolom mindenkinek, hogy "amikor kész leszek és/vagy amikor kedvem lesz!". Nem vagyok hajlandó hajszolni magam. Nem szabok határidőket magamnak. 42 évig mindig mindent határidőre kellett csináljak. Elég volt!

21:53 A nap nagyrészében esett az eső, de szerencsére a délután közepére elállt és még némi derengés is áttört a felhőtakarón. Ez azért volt szerencse, mert az utolsó tankból fogyasztjuk a vizet kedd óta és egy újabb hetet biztos nem tart ki az édesvíz. Márpedig vasárnap a legjobb vizet tankolni, mert ilyenkor nincs autóforgalom ami legázolja a slaugot. De az eső leállta után feltámadó szél fel is szárította nagyjából a talajt, így nem kellett a sárban húzgálni a tömlőt.

2:14 Most, hogy mindent megnézek a neten ami azt bizonyítja, hogy egy egészen kicsi és könnyű boci jó lesz nekem Amapolára, találtam egy kajütös tengerjárót. Na ennél kisebbbet még nem láttam. https://www.youtube.com/watch?v=VRr9OX7FnK0&feature=player_embedded#at=54

5 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr372886643

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ács József - TROLLOK 2011.05.08. 10:30:42

CSOPORTKÉPEKA csábító új webes technológiák a közös gondolkodás korábban ismeretlen formáit teremtették meg. Pontosabban ezek lehetőségét. Az internetes kommunikáció ismert és gyakori jelensége ugyanis, hogy egy hozzászólás lángra lobbantja az indulato...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2011.05.09. 12:19:58

esetleg Rotorman-nel vedd fel a kapcsolatot. Ő már kettőt is épített. Az elsőt valahol a Csendes óceáni szigetvilágban, vagy a karib tengeren hagyta el, asszem.:))

www.rotorman.hu

whale 2011.05.09. 12:28:30

Közben megtaláltam a linket. Marquisas-on hagyta el az elsőt.:) Itt a második építése.

rotorman.hu/index.php?page_name=voyage_log&voyage_name=rtrka2

whale 2011.05.09. 12:34:24

Szóval Marquesas...:)))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.09. 22:00:19

@whale: Ismerem a linket, sőt korábban itt is idéztem. Nem azzal van gondom (ha egyáltalán van, mert azért már elég jól képben vagyok), hanem én mint retrográd elem mindenféleképpen klinkert akarok építeni. Az meg nem igazán működik a stitch&glue szisztémával. De kiötlöttem dolgokat, mindjárt felrakom a mai lapra.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.05.09. 23:35:46

Ez a mini "hajó"... Lehet, hogy egyszerűbb lenne egy nagyobbacska tengeri bójára vitorlát rakni, belemászni, és remélni, hogy majd csak odasodorja a szél, ahova menni akar az illető...:)
süti beállítások módosítása