Amíg melegszik az ebéd (minden jéggé fagy a megfékezhetetlen hűtőben) gyorsan leírom. Pocsék hangulatom volt reggel. Ahelyett, hogy ezekkel a lámpákkal haladnék, most nekiállhatok a csónakmotorral szarakodni...már megint mi a vén bánat lehet vele...hogy fogok így haladni a dolgokkal, hogy kész legyek a vizsgára nyár elejére? Jól felszívtam magam, nagy mérgesen kiszedtem a motort a csónakból, mert tegnap este csak úgy odakötöttem a ladikot a hajó mellé mérgemben. Mondom azzal kezdek, hogy leengedem a benzint az úszóházból. Kicsavarom a csavart, egy csepp se! Leszedem a csövet, megnyitom a benzincsapot egy alárakott befőttesüveg fölött... egy csepp...na jó, kettő. Belenézek a tankba...töküres! Háááát...benzin nélkül már tavaly se motoroztunk! Kibicikliztünk a benzinkúthoz egy 5 literes kannával, bekevertem egy liter 50-es keveréket, felét betöltöttem, felraktam a motort a csónak tükrére, hopp egy rántás, hopp mégegy, ketyeg mint az óra. Tettem egy pár kört amúgy burkolatok nélkül és milyen jól tettem! Merthogy az elején még semmi gond. De ahogy elkezdtem vadulni (már ahogy egy 2,2 LE-s motorral lehet ) egyszercsak megint elkezdett fuldokolni a gép. És akkor megvilágosodott a csökött elmém. A burkolatok nélküli kopasz motoron az átlátszó benzintankban pontosan lehet látni, hogy mennyi a benzin. És amikor nagyobb sebességnél kitúrja a hajó az orrát, a benzin hátrafolyik a tank túlvégébe és a karburátorhoz menő cső csak luftot kap. Tehát már akkor is baj van a benzinellátással, ha félig van a tank, de rossz a trimm. Ugye előreterhelni nem tudok, mert akkor nem érem el a kormány/gázkart, ergo állítottam a motor trimmjén és minden megoldódott. Fel is raktam a burkolatot és csurig töltve a tankot Juditkával elmentünk csalinkázni. Ott egye meg a fene a melót! Hogy mikor lesz lámpa, meg vizsga? Ki a francot érdekel! Sütkéreztünk a simogató napsütésben egymás kezét fogva megbámultuk a partot, a madarakat, a sok horgászt (tudjátok, akik azt a rengeteg szemetet otthagyják maguk után a parton), időnként még csókot is váltottunk, az élet szép. Már egészen közel voltunk visszaúton a hajóhoz amikor ...jaj... a motor megint leáll. De csak egy kukkantás a tankba és lám, elfogyott a benzin. Nagy nevetések közt felváltva hazaeveztünk, most ebéd, alvás. Meló elnapolva.
21:47 Alvás után kiültem a deckre,a fux lecsukott tetejére, kedvenc pózomban a hátam a gázpalackos ládának vetve és miközben földimogyorót ropogtattam csak bámultam az evezősöket, a vizet, a kacsákat, ahogy elúsznak előttem, többnyire párban, alighanem megvoltak a nászok, sőt erős a gyanúm, hogy a magányos gácsérok nem agglegények, hanem már a tojásokon ülő tojók zavarták el őket otthonról "bevásárolni". Bár időnként nagy veszekedés van, mert utánavetik magukat a párjuktól kissé eltávolodó "lányoknak". Micsoda erkölcsök...tisztára mint az emberek. Szóval ma limányolás volt, de holnap visszatérek a munkához.
A Parti party felhívást a késedelmes olvasók kedvéért megismétlem.
Bár az ötlet ha jól emlékszem Süné volt, de többen, beleértve jómagamat is lelkesen üdvözöltük, tehát meg is fogjuk csinálni. Miután "én vagyok itthon" bizonyos mértékig védnökségem alá vagyok kénytelen venni a dolgot, tehát anélkül, hogy az egyéni kezdeményezéseknek gátja akarnék lenni pár alapvetést lefektetnék. Mostantól minden olvasó szóljon hozzá, hogy ha valakinek valami nem gömbölyű, akkor még változtathassunk!
1. Nem várhatunk a dologgal túl sokáig, tehát semmi szín alatt nem lehet ebből nyári esemény, akkor már mindenkinek más dolga lesz. Javaslom az esemény időpontjának április 9-e szombatot. Ha az időjárás nem megfelelő, szóval esőnap a rákövetkező hét szombatja 16-a és így tovább amig nem lesz jó idő, de feltétlen meg kell lennie a nyárfavirágzás előtt, mert vattát utálok enni.
2. Miután nem lehet tudni hányan leszünk és még véletlenül se szeretnék belebonyolódni az előre jelentkezés, utólag nem stimmelés ingoványába, az esemény alapvető formája ebédidőben tartott szabadtéri piknik, azaz mindenki azt eszik iszik délben és koradélután, amit akar, azaz amit maga és a többiek magukkal hoztak. A magunk részéről az eseményhez egy nem túlságosan megpúpozott 10 literes bográcsnyi marhalábszárpörkölttel, az ehhez szükséges bográccsal és tűzifával járulunk hozzá. Célszerű hozni evőeszközöket, poharakat és mindent amire a szabadban ülni leheveredni lehet, mert bár pár pallót egy-egy tuskóra rakva tudunk a tűz körül ülőhelyet kialakítani, de ha mondjuk 247-en lennénk akkor ahhoz kevés a deszkám, igy a hajóépítés vége felé.
3. Lehet vízről is érkezni, sőt aki vizijárművel érkezik, az külön piros pontot kap, amivel a későbbiek folyamán henceghet.
4.Ha valakinek bármi hozzáfűznivalója ötlete, javaslata van, kommentben közölje, hogy meg tudjuk vitatni itt addig. Ezt a négy pontot addig is minden blogbejegyzés végére oda fogom másolni, hogy nehogy valaki aki csak párnaponként figyeli a naplót diszkriminálva érezze magát, hogy nem értesült az eseményről, tehát MINDENKI meghívott korra nemre, pártszimpátiára való tekintet nélkül, aki a blog olvasója és egyáltalán nem peremfeltétel, hogy notórius kommentező legyen.
22:21 Fhuuu. Ma este megint kicsit melegünk lesz. Most, hogy bejavult az idő, alig kell tüzelni, könnyű "túllőni" a tüzet. A perkettásoktól hoztunk még a hét végén egy zsák keményfa fűrészport. Most egy adagot meglocsoltam az elhasznált sütőolajjal és beraktam a kályhába némi gyújtóssal. Úgy gondoltam, hogy szép lassan el fog izzani, fokozatosan nyomva a hőt. Ehelyett beindult mint a kohó, ontja a meleget, nemsokára 40 fok lesz idebent. Aklimatizálódunk a nyárra...