Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.01.21. 17:43 :: A Tengerész

Szépen sütött a nap, mondom elviszem a szemetet, hát azért.... csalóka ez a napsütés. Nincsenek ugyan mínuszok, de utána lekucorodtam a fuxba előszedni dolgokat, rendezkedni, forrasztani egy réz könyököt az összelapult kanyaros cső helyére ami a motor hűtőfolyadék tágulási edényéhez vezet. +5 fok volt odalent, mit mondjak, jó volt utána bejönni a kályha mellé. Ebben a hol kint vagyok, hol bant vagyokban az a rossz, hogy állandóan öltözni, vetkőzni kell(ene). Persze ebből az van, hogy hol kint didergek egyszál májóban ("tengerészül" a póló,Tshirt = májó), hol bent izzadok pufajkában. Ez a szemételvivés, ivóvizes palackok megtöltése, télre imitt-amott fűtött helyekre elrakott virágaink meglocsolása, mindíg egy időigényes "munka". Az ember betéved  az útba eső műhelyekbe ahol jóízű hosszas beszélgetésekbe bonyolódik a jóbarátokkal, belebeszél, mit, hogy csináljanak, ma is "A" a Sintexkernél egy madáretető számára készített állványt, a végén már hárman adtunk neki tanácsokat, kész csoda, hogy ennek ellenére elkészült. Eszembe is jutott a régi vicc, hogy miért nem lehet délben a Körúton közösülni? Mert annyian pofáznának bele, hogy nem így, ne így tartsa, ne oda, stb, hogy abból semmi jó nem sülne ki (el). Emlékszem annakidején amikor a Vízügy klubház elé kiraktuk a kalózt és elkezdtük felrakni a legújabb "spécijeinket", nem volt olyan aki arra járt, hogy bele ne pofázott volna, de nem volt ez másképp akkor se, amikor a hajdanvolt MMRK-ban sárkányrepültem, amint elkezdte rakosgatni a szárnyait a hangár előtt az ember, azonnal akadt valaki, aki már mondta is a "frankót". Ott volt divat, hogy mikulásra mindenki húzott egy kalapból egy klubtárs nevet, akit valami tréfás ajándékkal kellett megajándékozzon. Nos az egyik pilóta, aki különösen sokat bütykölte a sárkányát, egyszer  egy dobozt kapott, rajta "JÓTANÁCS ELHÁRÍTÓ KÉZI KÉSZÜLÉK" felirattal... két füldugó volt benne.

Na szóval a dumakörút végén, ha már kint voltam, behoztam még két vödör tüzifát, de többre nem volt kedvem, leereszkedtem a fuxba fagyoskodni, aztán beépítettem a réz könyököt a gépházba. Az úgy vettem észre, hogy ellapult a műanyag cső a kanyarban, hogy bemásztam a gépházba behúzni azt a kéteres vezetéket ami majd a kormányállásból a hajókürtöt működteti. Elvittem a vezetéket egészen a hálókabinig, ott egyelőre "J" ágya alatt van feltekerve a vége, valahogy ki kell vezessem majd a rádiótelefon kábele mellett, csak nem tudom átfér e majd a lyukon. De ha ilyen idő lesz holnap is, alighanem másba kezdek, mert nincs kedvem kint matatni ebben a hidegben. A nehezebb munkákkal nincs bajom mert favágás, fűrészelés, cipekedés közben kimelegszem, de villanyt szerelni, drótokkal pepecselni, fagyott ujjakkal szerencsétlenkedni.... annyira rossz a hatásfoka a munkavégzésnek, hogy értelmetlen az egész, fél nap alatt "termelek" annyit, mint jó időben egy óra alatt.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr442603289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.01.21. 23:31:52

Tengeresz !! Szoval Te az MMRK-ban sarkanyrepultel ! HAt kozeledunk..En meg a Rozmaring nevu klub-ban kezdtem, aztan vilagga mentem es repultem ausztraliaban es meg sok helyen. Tobbek kozott ugandaban voltam legibusz pilota egy ocska kimunstralt amerikai ketmotoroson. Kecskeket tyukokat birkakat es negereket fuvaroztam piacrol piacra. Ott nem kertek rep vezetoi engedelyt. CSak azt kerdezte a Boss,- el tudod vezetni ezt a shit-tet? El tudtam. Talan emlekszel meg nehany nevre,VArkonyi miklos. MAr vagy 15 eve halott,- Vorosmarty..stb..Jo trsasag volt. Elmeny volt le szallni a kilencfanal.. Emlekek emlekek....ezek azert meg maradnak.

Kis ember 2011.01.22. 00:01:42

Át kellett lapoznom az egész Napirajzot, mire megtaláltam a klasszikust:
napirajz.hu/archives/2008/02/12/GYEMANTTAL/#comments

Azt hiszem erről beszélsz, mikor mindenki belepofázik...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.22. 09:05:02

@silvermoon: Húúú.... a nevek már...Régen volt. Arra emlékszem, amikor megszigorították a repülést és megszünt (elvileg) a "szabadon röpködök amivel akarok" (ami végülis helyes azért, mert elég sok kőhalom jelzi a Hármashatárhegyen a halottakat)ezzel "bezártak" néhány quasi klubot. De pl a Puhala továbbra is röpködött valami iszonyatos nejlonfólia tákolmányokkal.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.22. 09:06:25

@Kis ember: Jajjajjjaj, ennagyonjóóóó! Fogom idézni azoknak akik nem olvassák a kommenteket.
süti beállítások módosítása