Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2010.10.02. 20:51 :: A Tengerész

Befejeztem az uszályon tárolt anyagaim kitelepítését. A fahulladékokat machetával felaprítottam és a cockpitba deponáltam, kicsit zsufi lett ott a hely, de tapasztalatból tudom, hogy a felhalmozott tüzifa fűtési szezonban olyan gyorsan olvad el, mit a májusi hó, szóval jó ha a hónap végéig kitart. A többi ugye már a fóliasátorban van a bokrok közt. Áthelyeztük biztonságosabb helyre a parti kábelt is, mert ha a bokorszerűen elburjánzott gizgazt netán elkezdik a motoros kaszákkal irtani, esetleg a kábelt is kivágják.

Harmadik éve TV-zünk egy darab dróttal a tetőn, ma belefektettem egy órai  munkát és csináltam egy hurokdipólt a hűtőláda maradék rézcsövéből, valamint a félméteres lécdarab helyett egy kétméteres kukázott alucsődarabra tűztem, amit  a ponton korlátjához drótoztam, ettől a mindezidáig 5-6 szellemképpel felturbózott, folyamatosan széteső  kép csodálatosan leegyszerűsödött, szinte kedvem támad nézni, de  "J" nálam sokkal jobban szereti, imádja a sorozatokat én meg őt, ennyi év után igazán megérdemelte, hogy belefektettem ezt a hatalmas melót. 

 Felfújtam a gumibocit, ledobtam a vízre és egy beskálázott léccel körbetapogattam a feneket a környezetben. Találtam helyet 15-25 méternyire előttünk 12-14 deciméter vízzel, ahova átállhatok pontonostúl, ha elviszik az uszályt. Szóval nem olyan fekete az ördög, mint elsőre látszott.

Szedtünk egy csomó diót amit kiszárítottunk még amikor sütött a nap, azt is elkezdtem megtörni, Karácsonyra tán megleszek vele a beiglihez. 

Remek dolog a hajón és környékén  matatni, az ember egész nap tesz-vesz a jó levegőn, nem kell utazni sehová, nem kell autózni, nem kell emberekkel vesződni, abszolút ingerszegény a környezet.

Ma próbából nem dugtam szellőztető távtartóként pillepalackokat a matrac alá felkeléskor, most ellenőriztem, így is kiszellőzött a nyirkosság, lehet, hogy nem is kell semmi távtartó rács a matracok alá, de ha mégis találok valami alkalmas anyagot azért odarakom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr792340197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása