Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2010.09.30. 20:42 :: A Tengerész

Ma van a Tengerészek Világnapja! Volt a Dunaparton a nagy horgonynál (a Fórum szálló, ja most Intercontinental mögött) koszorúzás, meg minden, én nem járok ilyen helyekre, ahogy öregszem egyre inkább kerülöm azokat a helyeket ahol ötnél több ember jön össze. Annyira megkedveltem a társasmagányt "J"-vel, hogy kifejezetten semmi kedvem sehova kimozdulni innen. Pedig biztos ott volt több régi tengerészkollega, Béla bócman biztos kihúzta magát a díszőrségen, de én már azok közé a vén csatalovak közé tartozom, aki nem indul be, ha megszólal a trombita. De este vacsora után koccintottunk a "K A"-tól (Isten éltesse sokáig!) kapott finom "Créme de Cacao"-val minden tengerész tiszteletére! Mi hajón ünnepelünk, ez a legjobb az egészben. Ma reggel is meg este is begyújtottam, isteni a klíma a hajón és egyáltalában minden tökéletes. 

Aprómunkákkal molyoltam ma, fel kell kissé készülnünk a télre.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr902335633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.09.30. 22:04:23

Szia Tengerész!

A futópróbákat lezártnak tekinted, vagy csak az időjárás miatt fogytak el, vagy a múltkori megfeneklés miatt vársz a dagályra?
Ahogy olvasom a soraidat, a munkálataiddal mostanság szó szerint ágynak dőltél.
Gyerekeid jártak már Nálatok mióta vízre került Amapola?
Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy a fokszi műhelyt miért nem lehet megközelíteni a head-ből? Kényelmes lenne, bár a rakodófelület egy részét kilőné. Milyen gondolatsor mentén jutottál erre a megoldásra?
A szalonból nem lehetne két csövön cirkuláltatva a fűtött levegővel átszellőztetni a hálókabint, ezzel egy kicsit temperálva is?

Jó munkát! Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.01. 09:34:08

@Sün77: 1. Nincs lezárva, de mivel kihúzta valaki a dugót, nincs víz a fürdőkádban, ülünk a fenéken.
2. Igaz. rengeteg finomítás van a komforton, végre rendes ágyban alszunk, nem a lomtalanításkor mentett szivacshulladékokon, ez nagyon fontos.
3. Nem érdekli őket.
4. Vízmentes válaszfal van ott és mindkét helyiség használhatatlan lenne egy ajtótól. Egyszer csak eljön az idő, amikor nem kell óránkért a múhelybe szaladgálni. A testmozgás nem árt amúgyse.
5. Nem lehet (újabb vízmentes válaszfal)és nem is kell. A szalont csak akkor fűtöm éjjel, ha ott alszunk, mert túl hideg van a hálóban. Ha meg ott alszunk, akkor mindegy hány fok van az üres hálóban.
6. Kössz, dolgozgatok. Talán ma jön a fordulatszámmérő.

Mihalik Péter 2010.10.01. 11:27:19

@A Tengerész: 125 cm-es vízállás..valóban meglepően alacsony. Tavaly télen én annyira el voltam keskenyedve, mikor az enyém is felült a mederre, hogy fel is hívtam a Kvassay zsilipet, ahol pontosan a szakaszmérnök vette fel a telefont és kisírta magát a vállamon (telefonban), hogy Ő meg áramot akar csinálni, de nem hagyják és hogy fel fog mondani és mindenki menjen a francba stb.
Még ha az ember ki is tudna állni, akkor sem érdemes kockáztatni a hajtóművet, ismerve a Kis-dunai horgászok tartásépítő kedvét.Idén tavasszal már összeszedtem egy acélrugós szétrothadt ágybetétet, igaz csak horgonnyal, de mire kitéptem az iszapba ágyazódott cuccot, elfogyott vagy 3 söröm is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.01. 23:26:03

@Mihalik Péter: Úgy két éve jött ide egy nagy ponton, mellévett alakzatban hozta egy hajó. Ráment egy autódaru, elvitték, nyilván valahol valami munkát végeztek vele, majd visszahozták és lejárt róla a daru egy ideiglenes rampán, amit a pontonon nagy betonklocnikkal támasztottak alá. Aztán elfelé mentükben látom, hogy egy ember a betonkloccokat, amikre ezek szerint már nem volt szükségük, sorba lökdösi befelé a vízbe. Ezek a profik.
süti beállítások módosítása