Reggel leszedtem a propellert a kis Suzuki csónakmotorról és a satuba fogott deszkára felszorítva bedugtam a végét egy dézsa vízbe, hogy legyen hűtése és rendesen beállítottam a porlasztóját. Aztán mentem egy próbakört vele a gumicsónakkal és odakötöttem Amapola mellé, hogy ha elindulunk próbaútra, biztos ami biztos legyen egy tartalék hajtás amivel visszajövünk, ha esetleg leáll a motor valamiért. Aztán beindítottam a motort és elindultunk. Elöször kisebb köröket tettünk a kikötőhelyünk közelében, próba előrébe, hátrába, mekkora úton fékezi el az előrét egy hátra, hogy kormányozható hátrába stb. Előrébe gyönyörűen reagál a hajó a kormánymozdulatokra, de hátrában hajlamos a csellengésre, ezt majd sokat kell gyakoroljam. Aztán amikor a motor elérte az üzemi hőfokokat (a szivattyúval kifogástalan volt a vízhőmérséklet) megpróbáltam növelni a sebességet. Hát ez bizony csalódás! Úgy 4 csomóig elég szépen gyorsul a hajó, olyan félgázon eléri ezt (a fordulatszámmérő még "T" műhelyében van Veresegyházán), de utána hiába növelem a töltést, csak fekete füstöt okád a kipufogó, de nem veszi fel a fordulatot és persze a sebesség se nő. Nem egy öröm, ezzel nem nagyon fogunk a Dunán folyással felfelé repeszteni! Valamit ki kell majd találjak, tán még finomítani kell a beállításokat, aztán az is lehet, hogy ezzel a motorral ez a maximális sebesség. Talán kicsi a motor, talán a csavar túlterheli, rosszul választottam ki. szóval ilyenek kavarogtak az agyamban. Azért az a fekete füst nem egy normális dolog. De azért piszokul élveztük a dolgot, a motor félgáz alatt füst nélkül ment, el is indultunk lefelé, hogy mostmár menjünk is egy kis távolságot. Elmentünk egész a Gubacsi hídon túlra és a csónakházak előtt rundóztunk meg, én figyeltem a műszereket, időnként bemásztam a gépházba és elemlámpával körbenéztem az adagoló környékét, de minden rendben volt, kivéve a sebességet, "J" meg kormányzott nagyon ügyesen.
Mindössze a magasságát kellett kissé megnövelni, hogy rendesen kilásson. Már elhagytuk a szálloda, kocsmahajókat, amikor ezúttal a motor jobb oldalán bújtam be a gépházba ellenőrizni a tengelykapcsolatokat amikor belémvágott a döbbenet!! Előzetes: a motor levegőszívó torkán még nincs légszűrő, mert az autómotoré olyan nagy malomkerék, hogy nem lehet mellette elférni, valami mást kell kitaláljak, addig is a szívónyílást egy Nestea kupakkal takartam le, nehogy valami szerelés közben beleessen. Ezt a kupakot idáig mindíg gondosan eltávolítottam a motorpróbáknál. Mondom idáig! De ma elfelejtettem. Második órája masírozunk a Dunán lezárt légszívótorokkal!! Nekiálltam levenni, olyan erős volt a szívás rajta, hogy alig bírtam vele. De amikor levettem a motor felpörgött, a hajó meg száguldani kezdett. Naná, így könnyű! De nem tartott soká az örömöm, épp csak kibújtam a gépházból, nyekk és leállt a gép. Gondoltam megártott neki a friss levegő, újra indítóztam, egy-két röffenés de semmi. Na fejvakarás, gumicsónakkal szemezés, hogy azzal visszavinni a kikötőhelyre aztán majd ott alaposabb hibakeresés, de szerencsére úgy döntöttem, hogy a dieselnek nem lehet semmi baja! Mi kell? Üzemanyag és levegő. (sőt úgy tűnik ez utóbbi nélkül is megvan valahogy) Elemlámpa, le a gépházba, jééé a pici örömében hogy végre van levegője akkorát ugrott, hogy lerúgta a tápszivattyúból az adagolóhoz menő gázolajcsövet. Naná, hogy nem működik. Levegő nélkül még csakcsak, de üzemanyag nélkül, na azt már nem. Visszanyomtam a csövet, kis légtelenítés a kézi pumpával (milyen jó, hogy ezen az antik motoron van ilyen, nem úgy mint a mostaniakon!)indítás és már megyünk is. És kérem a sebesség mint a rakéta, ahogy nyomom a gázkart negyedgáznál már 5 csomó, 6 csomó, füst semmi....6,4-nél megint nyekk. Lelökte a csövet. Végülis visszarakás után nem erőltettem a dolgot, szépen 2 csomóval hazaporoszkáltunk, egy tanítanivaló kikötés után koccintottunk a sikeres manőverre, csülkös bableves és délutáni alvás után a kifolyt gázolaj feltörölgetésével múlattam az időt, holnap mindent odabilincselek ezerrel és megteszem az előkészületeket a végleges szivattyú beszereléséhez, ami elvileg 16-án érkezik a boltba.