• A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.

Csütörtök.

2010.08.05. 09:04 :: A Tengerész

Reggel van, megvolt a kutyasétáltatás, reggeli (csak nekem, az ebállat csak egyszer, este kap enni), én már egyszer alámerültem a laposvas tákolmányaim egyikével odapróbálni a motorra, ennek a feladata a vízpumpából kilépő gumicső rögzítése lesz. Most pihenésképpen kicsit írok, közben a Tilos rádió szól, szeretem a fiúkat, meg az adást, de az a zenéiktől időnként a hátam borsódzik, azt a kecskeb@szató  arab, vagy török muzsikát pl. amit most nyomnak kihagyhatták volna. Deni a korábbi komótos sétáról "húzósra" váltott, nem szeretem amikor vontat, időnként rá kell szóljak (ugye amióta meglépett szó se lehet póráztalanságról), ugyanakkor sajnálom, talán csak futkosni akar egy kicsit, ha sokáig lenne nálam konstruálnék egy olyan nyakörvet, amiből rádiótávirányításra  kiesik egy horgony, megakadályozva  a szökést. Eszembe jutott drága anyám, aki pici lánykorában mint angyalföldi mélyszegény családban élő gyerek kikerült falura "felhízlalásra" az egyház révén Reformátuskovácsházára, egy nyárra. Ott libát őrzött, répát egyelt, szóval megszolgálta a tartást és barátai csak a kutyák voltak, a parasztgyerekek kinézték maguk közűl a  mezitlábas csenevészecske városi gyereket, és most a rég elporladt állatok nevét itt meg is örökítem, mert anyám mesélt róluk amikor kicsi voltam, Mitvisz, Pásztor, Figura, Rajna, Sipszi, Sobri, Viola. A Pásztor volt a legnagyobb, egy kuvasz, vagy komondor, hatalmas kolonc volt a nyakában és anyám mindíg szerette volna levenni, mert sajnálta ahogy lehúzza a fejét, de nem tudta a kis kezével kicsomózni, meg talán nem is merte, félve a büntetéstől, abban az időben nem bántak keztyűs kézzel a kicsikkel. Szóval gondolom a Pásztor is elszaladt korábban, ezért kötözték a nagy tuskót a nyakába.

Most este fél tíz van. Délután régi sárkányrepülő klubtársak voltak a látogatóim, jól elbeszélgettük az időt, de a vízpumpa kilépőcsövének rögzítése azért meglett ma, holnap a belépő cső megbilincselésével folytatom. Fejembe vettem, hogy nagyon profi lesz minden a gépházban. Kigondoltam, hogy lesz az állópróba. Kirakok majd egy horgonyt a pontontól vagy 50 méterre folyásnak lefelé, kissé kifelé, kihúzom hozzá a hajó farát és az orrán hagyok a pontonhoz kikötve egy kötelet. Beállítom a hajót a kettő közé félútra és hátrafelé elkezdem húzni a pontont alapjárati fordulatszám felett valamivel. Ezt csinálom amíg beállnak az üzemi paraméterek, nyomások, hőfokok, közben ellenőrzök a gépházban mindent. Aztán megfordítom a hajót és farral húzom a pontont (a horgonyt nem akarom erővel feltépni), magyarul "előrében" próbálom ugyanezt. Ha mindez megnyugtatóan működik, akkor megyek csak futópróbára. 15 óra a bejáratási ideje a motornak, ez alatt meglennének a próbák.  Ha minden rendben működik utána olajcsere, majd felkészítés a hatósági vizsgára.

phaidros 2010.08.05. 10:52:51

Dollár (illetve Dollárok) apám elbeszéléséből, az ő gyerekkorából (merész név abban az időben :) ), és az a Dollár, akit én is ismertem, német juhász volt. Alex, az első saját kutyám, szintén NJ, végigélte az életét nálunk, Sába, befogadott idős NJ, tavasszal temettük, másfél évet volt velünk. És most Bosco, fekete NJ/belga. És a macskák persze, Ágota, Kuksi, és sok névtelen, most pedig Selymes, a Maine Coon.

Mindig ráébresztenek az idő múlására.

Sün77 2010.08.05. 19:02:45

Szia Tengerész!

Hosszas rágódás után, mert ugye leányom rendszeresen nyaggat ilyen-olyan állattartási igénnyel (ló, kutya, macska) a meglévő aggastyán hullámos papagájunk mellé 2 db gabonasiklót fogadtunk a házunkba. Heti-kétheti étkezés 1-1 egérkével. Nyugodtan el lehet menni nyaralni az automata kapcsoló szervezi a világítást.
Semmi gond velük, de mindig szökni akarnak, ezért a terrárium zártságára kell figyelni, meg hogy legyen tiszta vizük.

Jó munkát! Sün

beho 2010.08.05. 19:56:08

Biztosan Te is meséltél a kicsi lányodnak a gyermekkorodról

palstek 2010.08.05. 22:21:11

Vili !Gondoltál már arra,hogy mennyivel könnyebb életünk van,mint felmenőinknek volt.Most,hogy Édesanyádról írtál jutott eszembe,úgy nőttem fel,hogy nem láttam az Anyut lefeküdni-felkelni.Már nagyon várom,hogy menetben legyen a hajó. Üdv.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.06. 06:52:05

@palstek: Ajaj, de hányszor! Mindíg röhögtem amikor a jelenlegi főnökünk szónokolt, hogy soha nem volt ilyen rossz helyzetben az ország, meg soha nem éltünk ilyen rosszul....Az én öregeim a mai hobbimagyarok által sztárolt horthyrezsimben éheztek. Soha nem felejtem el, hogy apám mesélte, sokszor az éhségtől nem tudott elaludni este, mert egész nap nem evett. Ma egy hajléktalan jobban él, mint '30-ban egy állástalan diplomás. Később a Rákosi idején is egyszer ettünk húst egy héten, ha ettünk egyáltalán. Én nem felejtek. Azért vagyok szomorú, mennyire elhülyítették a fiatalokat.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.06. 07:06:17

@beho: Sokat meséltem. Meg elkezdtem írni folytatásokban az én és a szüleim gyerekkoráról "Napló gyermekeimnek", Mészáros Mártától lopott címmel, ahol leírtam a legpontosabban az igazságot, ahogy, és amit én és a szüleim (nagyszüleimet nem ismertem, már meghaltak a születésem előtt) megéltek. Ha elolvassák tán kicsit kinyílik a szemük és nem lesznek percemberkék, politikusok által hülyeségekkel etethetők. Más kérdés boldogabb e az aki "átlát a szitán". Nem boldogabb e a vakhittel megáldott örökké reménykedő vezérét kritikátlanul követő lelkesedő ember....A maiakról mindíg a fényes szelek boldog fiataljai jutnak az eszembe akik azt hitték a kommunizmus és a proletárdiktatúra eljöttével örökre vége a rossz világnak.

whale 2010.08.06. 07:07:47

Bakker, ebbe eddig bele sem gondoltam, hogy a hajónál tényleg létfontosságú a 100% üzembiztonság! Ez nem egy autó, hogy ha elromlik, legfeljebb kiszállunk és ott hagyjuk az út szélén, amíg visszamegyünk érte.:)))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.06. 08:53:19

@whale: Mondjuk ezért jó ez a 2,4-es a Merci szívó diesel motor. Kevés üzembiztosabb van nála. Az aggodalmam a saját fejlesztéseim miatt van, hisz most lesz elöször kipróbálva. A meghajtás, a hűtés-fűtés-melegvízellátás a motor hűtővizével, a rengeteg ezzel kapcsolatos flexibilis gumicső, a töménytelen vezeték ami a gépházban megy a Zetor traktor gumibakokon álló remegő motor körül. Elég egy leeső akkusaru, egy kidörzsölődő vezeték és nagy baj(tűz) is lehet. Ha lejön egy cső és a 250 liter fagyálló hűtőfolyadék bemegy a bilgébe...Szóval ilyesmiktől tartok, ezért a maximális előkészület. Az, hogy valahol leáll még a legkisebb baj, mert ledobok egy horgonyt aztán vagy megszerelem ott, vagy valahogy hazajövök (nem fogok elsőre messzebb elkóricálni egy kilométernél).