Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.07.30. 20:04 :: A Tengerész

A változatosság kedvéért újabb manőverrel múlattuk a délelőttöt. Nekiindult az Adony, átvitte a zsilipen a kotrót, aztán visszajött és egyenként elvitte az uszályokat.

   Tegnap úgy kötöttünk ki, hogy elől orral ipszilonba a pontonra, hátul meg a ponton jobb oldala mellé kötött, hátrafelé hosszan kinyúló uszályra kötöttem a jobboldali farkötelet. Namármost az volt a manőver, hogy amint az uszály elmegy, a helyére kötünk a pontonra a bal oldalunkkal. Ez egyszerűnek hangzik, de ha a motoros netán elől húzza kifelé a folyásnak az uszályt, a befelé forduló fara kitólja a partra a hajómat. Megbeszéltem a félelmeimet a hajóvezetővel, aki megnyugtatott, hogy nem lesz gond. És valóban, valami relytélyes módon (azért úgy látszik számítanak a hajózással eltöltött évek) úgy mozdította meg a hatalmas bárkát, hogy a hajó előre semmit, csak oldalt kifelé a vízre mozdult. Futóra vettem az uszály bakján a farkötelemet, "J" elengedte elől az ipszilon bal szárát és lábbal eltartotta a hajó (behúzott bowsprittel immáron "hatástalanított") orrát a pontontól, miközben jobbra a nyílt víz felé masszírozta. Amikor már kifordult a folyás felé Amapola fara, elengedtem a farkötelet, az uszály előre távozott, mi pedig nagyon lassan előre húztuk, tóltuk a hajónkat, autógumi puffereket tuszkolva a ponton goromba szögvasidomai és Amapola finom érzékeny oldala közé. És már minden rendben is volt. A Bagó mindezenközben egy másik uszály mellett húzta meg magát, aztán ismét rákötött a külső oldalunkra. Ők holnap indulnak túrázni Harta irányába, ahonnan majd "B" és én mint vendégművész hozzuk vissza a hajót  huszadika környékén ide. Amit nagyon gyorsan megtanultam, ez alatt a két manőver alatt, hogy minden manővert csigalassúsággal kell végrehajtani, akkor az ébredő erőket, Amapola tekintélyes súlya ellenére, kézben lehet tartani. Szerencse is kellett hozzá persze (mint általában mindenhez az életben), nem lett volna ilyen egyszerű a dolog mondjuk erős szélben, de szerencsénkre csak gyenge fuvallatok lengedeztek. Délután "J"-vel beszálltunk a Bagó bocijába és egy kis csiszolópapírral és fekete akril "sprével" két perc alatt eltüntettem az orrtőkéről a tegnapi elhibázott manőver nyomát.  

 

                                     

 A sárga úgy látszik vonzza a másik sárgát, ilyen pókot, mint amit feltekintve a hajóbálványra (gallionsfigur, figurhead) még soha se láttam, eltekintve hatalmas méretétől, a sárga/fekete szine (Amapoladesign) is csodálatraméltó. Aztán lazára vettük a délutánt,

 

 

 

  

 

körbeeveztem a "birodalmunkat", meglestük a vizen pihenő, bukfencező, lubickoló kacsákat, megcsodáltuk a ponton mellett ringatódzó otthonunkat, elbeszélgettünk "G"-vel a Bagós "B" feleségével, majd fogadtuk a "Kisembert", aki váratlanul behajózik a Cunard egyik óceánjárójára zongorázni (http://vizizene.blog.hu/ ), és miután két hétig nincs  kire hagyia Deni kutyáját, az vendég hajókutya lesz nálunk erre az időre.  

Ma kaptam a mailt, hogy feladták postára a behúzómágnest, ha megjön, a jövő héten tán már tudok motort indítani.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr232187865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.07.31. 01:40:28

köszönet a vizizene blog ajánlóért, nagyon jó olvasmány!
süti beállítások módosítása