Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2010.05.15. 19:21 :: A Tengerész

Pocsék idők járnak rám. A barométer lent mutogat, már több mint egy hete szinte minden nap esik valamennyi eső, képtelen vagyok tiszteségesen dolgozni, mert ahhoz ugye ki-be kell mászkálni a hajóműhely (ami a fuxban van) meg a belső terek közt. Tegnap egy pár perces esőszünetben gyorsan előresuhantam kicsit hegeszteni apróságokat a szalon és a háló bejárati ajtajaihoz, de  a tetőt pár perc múlva be kellett csuknom az eső miatt. Na próbáljon valaki a zárt oduban hegeszteni! Ma meg muszáj volt a ponyvát körben lehajtanom, mert viharos szél volt esővel, Epodurral festettem a cockpit belsejét padlóját, megszorult az oldószergőz, majd megfulladtam. Szóval rámjár a rúd. Felraktam egy  réteget, aztán hazajöttem, mert a friss festés, plusz  eső miatt nem tudtam mászkálni se bent, se kint. Jól eláztam hazafelé. tegnap lefényképeztem Rokit, a két hollófióka egyikét (a másikat "B" már elajándékozta) "aki" gyönyörüen fejlődik, már emelgeti a szárnyait, igazi házőrző lesz "B"-nél, egyelőre barátságos jószág, de csalóka ez, később csak  a gazdájával lesz ilyen, másnak nem tanácsos hozzá közeledni, az a komoly csőr igazi sebet tud ejteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha valaki tudja miért mondják a retekre, hogy "reggel vétek, délben étek, este orvosság" mesélje már el miért, merthogy mostanság ilyen reteket eszegetek. (biztos ami biztos délben)

Mai ajánlatom https://www.youtube.com/user/tzvikag

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr882005713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiborpapa · http://gumicsonak.extra.hu/ 2010.05.15. 21:57:30

A mexikói Oaxaca lakosai karácsonykor ünneplik a Retkek éjszakáját. A Föld más tájain nincs ekkora becsben ez a zöldség, amelyet már az egyiptomi piramisépítők is fogyasztottak, s amelyet Marco Polo hozott kontinensünkre, de az európai ember, amúgy hétköznapi módon: szereti.
A teljes cikk:
hetivalasz.hu/eletstilus/reggel-vetek-22417/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.15. 22:28:11

@tiborpapa: Köszi, ez gyors válasz volt, még be se fejeztem a bejegyzést.
süti beállítások módosítása