Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.04.14. 19:35 :: A Tengerész

Ma lakkozásal kezdtem. A tegnap lepácolt és lenolajjal kezelt cockpit szegélylécek így néznek ki.

Előszedtem a "naftalinból" az öt éve elkészített kormánykereket, hogy alaposan lelakkozzam mielőtt nemsokára a helyére kerül. Hogy ne follyon meg a híg lakk, folyamatosan forgattam lakkozás közben és tovább, amíg hőlégfúvóval megszárítottam annyira, hogy már tapadós lett a lakk. Az a technika, hogy ilyen túlhigított lakkal dolgozom sok rétegben, ilyenkor hátrány, de kárpótol a tökéletes felület, amin az ecsetvonások nem látszanak. Hogy lássak az ellenfényben, egy erős reflektorral világítottam.

Ma különösen kedves látogatóm volt, Hrehuss Gyuri barátom, aki kormányosom volt, amikor az Orion nevű vas ötvenessel vasaltuk a Balaton hullámait úgy 40 éve. Erre a jó kis hajóépítő helyre is ő protezsált be, úgy hogy nagy hálával tartozom neki. Attól függetlenül, hogy alapjábavéve egyedül építem a hajót, soha nem tudtam volna eljutni idáig a sok kisebb-nagyobb baráti segítség nélkül. Hányszor kellett már (és még kell majd) erre-arra csapatot összetrombitálnom, mert nem bírtam egyedül erővel valamit!

Leszedtem a Technodrive irányváltó fedelét, megtisztítottam a peremeket, lemostam etilacetáttal, Loctite tömitőanyaggal precízen újra tömítettem és lecsavaroztam. Remélem ezzel vége az olajfolyásnak. Kisütött a nap. Még múlt hét pénteken nekikészültem, hogy villástargoncával felrakjuk a gázpalackos ládát a deckre, de a targoncára még csak volt ember, de nem találtam kezeket a decken való helyre emelgetéshez (saccperkábé bő 100 kilós a láda), na mondom majd a jövő héten. Most meg napok óta esett, de ma hogy elállt menten rászerveztem nagy optimistán, mert nagyon bosszatotta már a szemem az egy hete raklapra odakészített láda a műhelyben. Eredmény, csúfos kudarc, amikor próbából bejártuk még teher nélkül az útvonalat úgy elsűlyedt a targonca a felázott füves talajban, hogy teherautóval kellett kihúzzuk. Még jó, hogy volt egy 20m-es fuxolt drótkötelem, meg nagy seklim hozzá, így az autó a beton placcról tudta húzni, mert különben az is elkaparta volna magát a 2,5 tonnás targoncát vonszolva a sárban. Hogyan tovább? Várni kell a talaj felszáradásáig és a kritikus szakaszt valahogy be kell deszkázzam, mert a laza homok se sokkal jobb, a nehéz, legfeljebb ha 15 centis fenékmagasságú targonca aránylag kicsi és keskeny  tömörgumi kerekeit nem terepre találták ki.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr611921542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2010.04.14. 21:59:54

A kormánykerék teljesen saját gyártmány? Ennek a készítését megtalálom valahol?
süti beállítások módosítása