Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.04.07. 19:29 :: A Tengerész

Megpróbálok egy seggel "n" számú lovat megülni, ahol az n>1. Gyorsítok a műhelymunkákkal, tegnap befejeztem a járót, ma beeresztettem lenolajkencével, kész a műszerpult takaró lapja, utolsó lakkréteget raktam rá ma, tegnap gyorsan csináltam egy mahagóni alaplapot egy kombinált műszernek a szalonba (külső-belső levegőhőmérséklet és vízhőmérséklet), hogy ezeket is véglegesre tudjam szerelni. Mindeközben bebújtam a gépházba, ahol legalább egy éve (de lehet, hogy kettő) nem fordultam elő, szomorúan konstatáltam, hogy a fagyálló hűtőfolyadékból egy kevés egy bilincsnél kiszivárgott a fenékbe és a változatosság kedvéért ismét csöpög az olaj az irányváltóból, úgy, hogy nincs kegyelem, megint kiszereltem, szétszedem és újra tömítem az öntvény dekli peremét. Nem mondom, hogy nagyon nagy véleményem van az olasz precizitásról. Elkezdtem lázas koncepciókat gyártani a generátorok felerősítésére és hajtására, mert egyrészt kettő lesz belőlük, egy a starter (motorindítás, horgonycsőrlő), egy meg  háztartás (az összes többi fogyasztó) funkcióval. Az eredeti 55A-es Bosch generátor sem marad a helyén, mert egyrészt ott útban van a lábamnak, amikor lemászok a"bányába", másrészt módosítanom kell az ékszíjhajtás áttételét, mert autómotor korában magasabb fordulatszámon járt a gép, mint most fog, így ha maradna az eredeti áttétel, nem töltené az akkut megfelelő áramerősséggel. Kapok a Szabó Tibitől technikumi osztálytársamtól egy Nissan generátort, ami 80A-t tud, ez tölti majd a háztartási akkutelepet. Ja és közben  a műhelyben elkezdtem kivágni  a gázpalackos láda tetejének lemezborítását, mert amíg nem rakom a helyére a deckre, addig nem tudom elrakni a palackokat és nem tudok dolgozni tőlük a cockpitban. A fuxban a műhelyben is rendet kéne rakni, de amíg nem húzom be a kábeleket amik a rakodó polcok mögött mennek, nem pakolhatom meg a polcokat, de amíg minden a munkaasztalon hever, nem tudok ott dolgozni, mindent a műhelyben kell csináljak, de az meg örökös mászkálás és időveszteség. Naná, hogy mindíg az a gép, szerszám kell, ami "odaát" van. Szóval egyik munka tólja maga előtt a másikat, kezd eluralkodni felettem a káosz. Ugye elsőbbséget élveznek azok a munkák, amiket terjedelmes méretüknél fogva csak a külső műhelyben végezhetek, mert ezt a műhelyt a hónap végéig el kell hagyjam. Viszont ha legeslegkésőbb június elején le akarom tenni a hajót, minden a motorüzemhez szükséges munkának nagyjából el kellene addig készülnie. Szó ami szó időzavarban vagyok. Ugyanakkor e blog jóvoltából segítő kezek nyúlnak felém. Pl. gondban voltam, hogy védjem meg a luxushorgonycsőrlőmet a túláram ellen. Mert egy alapos túlterhelés és leéghet a motor. No amikor a Trabant műszert kerestem, amit majd átalakít nekem a "SZ T" fordulatszámmérőnek, jelentkezett egy olvasóm akinek autóbontója van és ma feladta postára a Trabi műszert és egy "lánykorában" szovjet harckocsiban szolgált áramvédő kapcsolót, amihez majd ki kell kísérletezzek a keresztkomám fiának egyenáramú lakatfogóját (122A a horgonycsőrlő motor üzemi árama) és műhelygarázslaboratóriumát használva egy söntöt, mert a harckocsikapcsoló gyárilag 50 A-es csak.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr451902452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.04.07. 20:44:04

Mi segítünk neked szívesen csak szólj mi is szeretnénk ha e csodás hajó vízre kerülne.
Drukkolunk neked csak figyelj ne csak ugy össze kokányolás legyen a nagy sietségbe, mert nálam ilyenek fordulnak elő ha sietek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.07. 20:59:01

@ftm: Na összevágva azért nem lesznek a dolgok. Csak hajrázok egy kicsit. Mint a marathoni futók. Mert ez azért az volt.
süti beállítások módosítása