A Jóisten locsol bennünket. Márminthogy esik az eső. Kicsit elpiszmogtam itthon az időt, de mostmár megyek a hajóra. Húsvét hétfői jókívánságom mindenkinek Amapoláról http://mp3bear.com/los-indios-tabajaras-amapola
Immáron este van. Tegnap egy fél napot tartott, amíg képbe kerültem a cockpit vezérlőpulttal. Tán két éve is van annak, hogy kiszedtem az ideiglenesen berakott műszereket és mitagadás elfelejtettem, mi hova volt bekötve. Csináltam ugyan feliratokat anno a vezetékekre, de most volt amit nem tudtam elolvasni és a kapcsolás is változott azóta. Így néz ki a dolog idáig. Ott középen áll majd a hátsó árboc. Az üres lyuk már a fordulatszámmérő helye. A piros led az esetleges gépháztüzet jelzi, a zöld a gépházi szellőzőventillátor működését. A három jelzőlámpafoglalat a "gyújtás" (bár dieselnél ilyen nincs, tehát inkább a feszültség alá helyezés) az izzítás, és az akkutöltés jelzőlámpáihoz való. Holnap újabb műszerek kerülnek be. El kell helyezzem a gépház hömérsékletét mutató műszert, meg a mélység és sebességmérőt. Be kell húzzak még egy rakás drótot. Még a szalonba is jut belőlük, az eddig csak, ideiglenesen lógó külső-belső hőmérséklet mutatót kiegészítem egy műszerrel, ami a hajó alatti víz hőmérsékletét mutatja. Ezek a műszerek is újrafelhasznált anyagok, amikor bontottuk a Novotel-BKK konyhán a régi hűtőkamrákat, príma hőmérőket mentettem meg a sitteskonténertől. Az a piros bogyó ott a nagy lyuk alatt kihúzva bowdennal működteti az adagoló dekompresszort, ezzel állítom le a motort. A "gyújtás", izzítás, Start és ventillátor kapcsolók illetve gombok a műszerpult oldalán vannak, akárcsak az irányváltó és a töltés állító karok.