Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.04.03. 19:24 :: A Tengerész

Pár napja összekapartam némi  pénzt egy használt elektromos horgonycsőlőre. Igazából nagyon szívtam a fogam, mert még így is, hogy fele árba került mint egy új, meglehetősen súlyos volt az összeg, de nagyon jó állapotúnak nézett ki, úgy tűnt nem is használták, csak fel volt valahova szerelve. Azért villannyal húzni a macskát mégiscsak más, mint kézzel ketyegtetni. Cak-csak öregszem, ki tudja meddig bírom erővel. Szóval attól eltekintve, hogy szerintem valami vas hajón volt profi módon felszerelve (tehát úgy, hogy alulról bement a gumi fenéklemez alá a sós víz és az elektrokorrózió lunkerosra ette az öntvény  talpkeretet), de ennek jelentősége nincs, drótkefével megtisztítottam, etilacetáttal lemostam és epokittal kijavítottam az öntvényt. Annakidején rutinmunkám volt ez a Petőfi nevű szovjet építésű Mahart tengerjárón, ahol a decken lévő alu dugaljházak rohadtak szét hasonlóképpen, állandó testzárlatot okozva. Az epokitt amit használtam, elég régi maradék, de semmi baja, néztem a dobozon az árát, 27,30 Ft-ba került.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szétszedtem, hogy megnézzem igazából mit is vettem, nos  a kefék éppen csak be vannak csiszolva, a kommutátor tükörfényes. Megnéztem a hajtóműben az olajat is, aranysárga volt, ez a gép nem dolgozott még 10 percet se, nem volt egy rossz vétel. Megcsináltam azokat a dolgokat rajta, amit az olaszok a gyárban elhanyagoltak, kiemeltem a motort és alaposan bezsíroztam a  reteszhoronnyal kialakított hajtómű hüvelybe  csatlakozó tengelyvéget, nehogy úgy járjak valaha, mint "RP" barátom, akinek le kellett fűrészelnie a leégett motor forgórészt, mert úgy összerohadt. Bár nem szándékozom leégetni a motort, kell majd valmi túláramvédelem, már mozgok a témában. Az öntvény furata nem volt lesorjázva ahol a vezetékek kijönnek, olyan éles volt mint a borotva, valós volt a veszély, hogy a rezgések következtében egyszerűen elvágja a szigetelést (ahogy áthúztam a lyukon már hántolta a szigetelést) és összeég az egész hóbelevanc, na lecsiszoltam az éleket, a vezetékeket betekertem plusz szigetelőszalaggal és az egész köteget pedig pvc ponyvacsíkkal. Bezsíroztam a parafa szigetelést a motorburkolat és a hajtóműház közt, hogy valóban vízhatlan legyen, merthogy taplószáraz volt, a digók ezzel se sokat törődtek.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr731892474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2010.04.03. 21:07:41

Üdv!

Ha jól látom, az öntvénybe be van ütve a gyártási év és hónap...

Whale

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.04. 20:10:30

@whale: Nem beütve, beöntve. De a hónap nem látszik, mert a körskálán nincs hónap jelölés, csak az egyik szektorban a 12-ből egy pötty, középen 04, ami gondolom 2004-et jelent, a másik beöntött jel egy 505-ös, ami végképp nem tudom mit jelent, tán az öntvény kódszámát. De az egésznek sok értelme nincs, az a lényeg, hogy szemmel láthatóan egyáltalán nem használták.
süti beállítások módosítása