Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.03.28. 21:24 :: A Tengerész

Az óraállítás miatt később kezdtem, mert a szokásos, "régi" hatkor ébredtem. Minden lakkozás megszáradt, kifaragtam a tükör gunwale peremén lévő szegélylécet, amit tegnap este összeragasztva hagytam a szorítókban. Ez csak kb 3m, gyorsan végeztem vele, délre már az egyetlen deszkahiba epoxis javítása is megvolt, most az köt a folpack "zsaluban". Kipakoltam a rettenetes kuplerájt a cockpit jobboldalából, elszörnyedve láttam, az öt év alatt becsapó és ott a kacatok alatt megálló eső, hólé mennyire tönkretette a padló festését, itt komoly rozsdásodás történt, ezt alaposan le kell kezeljem, mielőtt a padládához hozzákezdek. Kimértem szerkesztettem a padláda fedelét, ami gyakorlatilag a tükörképe a már régóta kész baloldalinak,persze néhány milliméternyi eltérés adódhat a szerkezeti pontatlanságokból. Kiszabtam a teljes fedél köris deszkáit, amiknek az anyagát már több mint egy éve 10 cm szélesre és 10mm vastagra vágtam és gyalultam, mert már akkor meg akartam csinálni, csak jött a tavasz és helyette rátértem a rudazatra. A fedelet, és majdan az oldallapot is egyenként tudom csak lécről lécre haladva összeragasztani a szorítók korlátozott fogásmélysége miatt. Az első sort leszorítóztam a keresztlécekre, gondolom naponta kettőt tudok haladni, amíg a ragasztás köt, addig mindíg valami mást csinálok majd, 10 nap alatt alatt meglehetek tetejével, oldalával. Csavar nem lesz benne, mindent ragasztok. Izgulok a holnap miatt, most ugrik egy kisebb majom a vízbe, úgy tűnik jó idő lesz, szeretném mindkét, hosszú munkával elkészült oldalsó szegélylécet a helyére csavarozni, este majd elmesélem mire mentem.

Mai ajánlatom, egy kis adalék a fellángolt vízlépcsővitához, https://www.youtube.com/watch?v=ywatmmbFuLI&feature=related  és https://www.youtube.com/watch?v=CCsv-hdch-U&NR=1

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr31875902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2010.03.30. 01:00:17

Azért hallgattassék meg a másik fél is.:)

www.dunacharta.hu/#

Ha igaz az, hogy a tervezett nagymarosi tározó gyakorlatilag egy kibetonozott Duna medret jelentett volna 6-8 méter magasan és 100 km! hosszan (Győrig!), akkor azt gondolom, hogy jó, hogy nem történt meg. És mindez a hazai áramtermelés 3%-ért? Ez elmebaj! Ne haragudj, de ez a véleményem.

abraxas 2010.03.30. 08:26:51

Ne haragudj, de Tengerésznek eddig is pont az volt a baja, hogy amatőrök ugatnak le szakembereket. A dunakör vezetősége az alábbi összetételű:
író, író, fotós(volt fizikus), nyelvtanár, botanikus, építész, feső, volt mérnök), jogász és végezetül egy állatorvos
Azt írod, ha igaz!
Javaslom a DC sajtóközleményein túl más forrást os olvass!
www.szigetkoz.biz/tervek/eredeti/terv1977.htm#koltseg

whale 2010.03.30. 21:02:42

@abraxas:
Ezekből semmi nem derül ki a tervezett tározó méreteiről. Nekem nincs elvi kifogásom a vízi erőművek ellen. Sőt! De ha ez itthon csak úgy valósítható meg, hogy a Dunából egy kibetonozott kanálist csinálunk, akkor inkább Pakson építsünk még két reaktort abból a pénzből. Az talán nem csak az energiaigény 3%-át szolgálná ki, és kisebb mértékben változtatná meg a természetet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.03.30. 21:03:22

@whale: Kedves Whale, nem haragszom. Legalábbis rád nem. Mert se te se én nem vagyunk voltunk döntéshelyzetben. Amire, akire haragszom, az a lapuló, sunnyogó, beszari politikusi gárda, föggetlenül a szinétől, akiknél a döntések vannak és csak a pozició megtartása motiválja minden döntésüket, a hatalom megtartásának, vagy megszerzésének örökös rettegésében. Ezért SOHA nem volt nyilvános vita, ahol az érvek megmutatkozhattak volna, hogy a magunkfajta is tisztán láthasson. De! Nem hiszem, hogy a Dunát kibetonozták volna 100km hosszan. Ezt lehet, hogy mondják a méregzöldek, de miért ne lehetne ugyanolyan hazugság, mint amilyeneket már többször elmondtak. (lásd C variáns = papírtigris, Hágában tkp. mi győztünk, az erőmű sztálinista terv, stb.) A Dunát eddig is magas gátak vették körül, mert az árvizek miatt muszáj. Vagy ha ez nincs, ártér kell mellette. A gátakra már csak egy pici hazugság azt mondani, hogy beton! De a budapesti partfalat is le kellene akkor bontani, hisz az is a part megerőszakolása. Hisz magas víznél miért ne folyhatna el a Duna a Balaháig? Legalább elmosná a sok kutyaszart. Most olvastam a Mosonyi interjúkötetben, hogy az erőmű nem a régi (mint a tiszalöki, vagy itt Amapola közelében a Kvassay) Kaplan turbinatornyokkal, hanem csőturbinákkal épült volna, így alacsonyan a környezetből nem dominánsan kiemelkedve jelent volna meg, hanem egy híd(!!) lett volna a Dunán. Amin át lehet menni a túloldalra. Tudta ezt valaki? Persze erre lehet azt mondani, hogy milyen jó, átsétálni, vagy átkerékpározni, autózni a Duna felett, de persze ha méregzöld vagyok, akkor azt mondom, hogy milyen disznóság, kis településeket el fogja önteni az autóforgalom, amit a híd generál. De ha meg ott lakom és attól lesz fizetővendégem, mert ott a híd, akkor ez jó. Szóval ez egy nagyon komplex probléma, amit értelmes és főleg szakszerű tervezés oldhat csak meg és nem a hőzöngés és főleg nem a hazudozás.

whale 2010.03.31. 22:55:17

@A Tengerész: Kedves Tengerész!
Mivel sajnos, vagy hála istennek meglehetősen bulldog típusú ember vagyok, ezért felkutattam azt az embert, aki aktívan részt vett a nagymarosi tervek elkészítésében. Persze a google korában ez nem volt sem időrabló, sem megerőltető.:) Szíves engedelmeddel ide másolom szakmai életrajzát, ami persze nem annyira lenyűgöző, mint a Mosonyi professzoré, de szerintem elég meggyőző. Már csak az a kérdés, hogy te keresed meg a minket érdeklő kérdéssel-hogy nézett volna ki a nagymarosi tározó valójában?-vagy én keressem meg?:)

Szabó Gábor

SZAKMAI ÖNÉLETRAJZ

SZÜLETÉSI HELY, IDŐ:

Budapest, 1959. augusztus

SZAKTERÜLETEK:

* Környezet- és zöldfelület-rendezési tervezés, kertépítészeti tervezés, műemléki kertek (parkok) tervezése
* Tájépítészeti (tájrendezési) tervezés
* Környezetvédelem és környezeti hatások vizsgálata
* Vízépítési-, felszíni vízrendezési, vízgazdálkodási tervezés és szakértés
* Településrendezési szakértés

VÉGZETTSÉGEK:

* Kertészeti Egyetem, Táj- és kertépítészeti szak okl. táj- és kertépítész mérnök (1983.)
* (A mai Budapesti Corvinus Egyetem, Tájépítészeti Kar jogelődje.)
* BME Építészmérnöki Kar Urbanisztikai Intézet, városrendezési- és városgazdálkodási szakmérnök (2000.)

MUNKAHELYEK:

* Vízügyi Tervező Vállalat (segédtervező, majd létesítményi főmérnök), 1983. szeptember 1. - 1990. június 30.
* Kertészeti Egyetem Környezetrendezési Intézete (tanszéki főmunkatárs), 1990. december - 1991. augusztus.
* TÉRTERV Mérnökszolgálati Kft. (ügyvezető és vezető tervező), 1990. június 30. - 2004. május 30.
* Jelenleg: TÉR-TEAM Kft. (ügyvezető és vezető tervező), 2004. május 30-tól.

SZAKMAI GYAKORLAT ÉS TAPASZTALAT, FONTOSABB TERVEK JEGYZÉKE

Különböző vízépítési kis és nagyműtárgyak és telepek (pl. szennyvíz-vízellátás) környezeti problémái zöldfelület- és környezetrendezésük: pl. Boglárlelle, Balatonmária vízműtelep, Siófok, Balatonfűzfő szennyvíztelep, Miskolc avasi tározó környezetbe illesztése (1986), Nagymaros víztározó (1987), Tihany és Balatonfűzfő vízellátása, vízműtelepek környezetrendezése (1999) tervezőként ill. vezető tervezőként

Tájrendezési - területfejlesztési tervek:

Dunai vízi turizmus fejlesztési program (1985), Prédikálószéki SZET környezetbe illesztése (1986), A Tisza-tó és környezetének regionális fejlesztési koncepciója (1991-19992), Duna-Tisza közi Hátság vízpótlása - vezető tervező (1995-1996), MÁV Rt. Zebegény-Nagymaros Szent Mihály hegy kőomlás és rézsűvédelem engedélyezési és kiviteli tervei (1998-1999) vezető tervezőként, Cegléd a Budai úti szabadidőközpont fejlesztése, vizsgálatok és beépítési tervek (2003), Budapest, I. kerület, Gellérthegy-Tabán turisztikai városfejlesztési megaprojekt (kertépítészet, zöldfelület rendezés, tájépítészet, környezetvédelem) megvalósíthatósági tanulmány (2005), Észak-Csepel településrendezési terv, szakági munkarészek (2006)

Zöldfelületrendezési- és kertépítészeti tervezés:

MOM Badacsonytomaji üdülő (1989), Hotel Rubin Budapest (1986), Érdliget ABC (1986), Lakóépületek, társasházak, óvodák és bölcsődék kertépítészeti tervei (1985-től kb. 30 terv és tervezői művezetés), Budapest, X. kerület, Szent László általános iskola belső udvar rekonstrukció (1999), Szentendre köztér mélyépítési és kertépítészeti kiviteli terve (1999), Csepel, Karácsony Sándor sétálóutca tanulmány, engedélyezési, és kiviteli tervek1999-2002, Visegrád 17 ha nagyságú közpark (1993-1997), Gyula város területén az Élővíz-csatorna komplex növényfelmérése és fejlesztési tanulmánya a teljes városi szakaszra (2000) és kiviteli terv, és engedélyezési tervek a belvárosi szakaszra (2002), Budapest, I. ker. a Rácz fürdő rekonstrukciója és szálloda fejlesztés környezetépítészeti engedélyezési tervei (2003), Balatonvilágos autópálya mérnökségi telephely kertépítészeti rendezési terve (2003), Budapest, XIII. kerület Vizafogó-területek az Újpesti-öböl mellett parti sétány engedélyezési tervei és 8 db, egyenként több száz lakásból álló lakótömbök kertépítészeti engedélyezési tervei (2003-2004), Budafoki 150 lakásos lakópark kertépítészeti engedélyezési terve (2004), Budapest, XIII., Meder utca és környezete 225 lakásos épület kertépítészeti engedélyezési terve (2004), Siófok MKB Bank kertépítészeti engedélyezési és kiviteli terve (2005), Budapest, VII. kerület, Százház utcai társasház kertépítészeti engedélyezési és kiviteli terve (2005), Budapest, XII. kerület, János Zsigmond utcai villaépület kertépítészeti és tereprendezési engedélyezési és kiviteli terve (2005), Sopron, Petőfi téri mélygarázs környezetrendezése (2005), Budapest, VIII., Losonci téri Iskola belső kert, rekonstrukció kiviteli terve (2006-2007), Budapest, II. kerület Marcibányi tér melletti műemléki kaszinó és tervezett villaépület-étterem többfunkciós épületek kertépítészeti tervezése (tanulmány, engedélyezési tervek, kiviteli terv), Budapest, XIII. ker. Meder u. gyalogosutca és Sólyatér gyalogosutca engedélyezési és kiviteli tervei (2006-2007), Nyíregyháza belváros gyalogoszóna engedélyezési és kiviteli tervei (2006-2008), Debrecen, FÓRUM új színház és bevásárlóközpont környezetrendezési tervei (2007-2008)

Településrendezési tervezés:

Budapest-Csepel lakóterületi- és iparterületi részletes rendezési tervek (1992), Budapest, IX. kerület iparterületi részletes rendezési terv (1991), Tungsram strand részletes rendezési terve (1992), Vác-Kisvác részletes rendezési terv (1992), Vác-Víziváros részletes rendezési terv (1992), Csepel-Nemzeti és Szabadkikötő övezet átsorolási és részletes rendezési terve (1993), Hosszúhetény ÁRT (1994-1995), Poroszló üdülőfalu részletes rendezési terve és beépítési javaslata (1994), Csepel-zártkerti területek RRT közmű (1996), Óbudai Gázgyár RRT közmű (1996), Sarud üdülőterület RRT (1997), Szentendre ÁRT (1999) szakági tervezőként, területrendezési tervezőként, Gyula város, az Élővíz-csatorna településközponti szakaszának szabályozási terve (2000), Etyek település külterület szabályozási terve (2001)

Kertépítészeti - műemléki tervezés:

Széchenyi kastélypark-Ságvár, tanulmány (1984), Lovasberényi kastélypark növényfelmérés és tanulmány (1990), Fertődi Esterházy kastély belső udvarának kertépítészeti- és közmű rekonstrukciója-a tervezési és kivitelei munkák műszaki ellenőre (2003-2004), Fertőd északi kastélypark fejlesztési terve (2005-2006), Edelény, L’Huillier Coburg kastély parkjának fejlesztése, I. ütem, engedélyezési és kiviteli terv, külső vízelvezetési-tereprendezési kivitelezés műszaki ellenőre (2005), Fertőd, Esterházy kastélyegyüttes, nagyprojekt megvalósíthatósági tanulmány (Kormányelőterjesztés) (2006-), Majk kamalduli remeteség történeti kertek rekonstrukciója, teljes birtoktest és Foresteria-celleházak (megalapozó településrendezési tanulmány, részletes tanulmányterv, elvi engedélyezési terv, megvalósíthatósági tanulmány KEOP-pályázathoz (2006-2008)

Mérnöki szerkezetek, műtárgytervek, térségi meliorációs tervek:

Sporthajók típustervei - Budapest Hajógyári sziget (1983), Dunaföldvár-Fadd-Dombori sportkikötő (1985), Vácszentlászló Zöld Mező Mg.Tsz. (1985), Budaörs közlekedési út (1987), Nagymaros 1500 m3-es vízmedence vízmosáskötés és közút (1987), Kishajó kikötő és yachtklub Szobon ill. Szigetmonostoron (1991-1993), Dömösi yachtkikötő megvalósíthatósági tanulmány 1996, Nagymaros yachtkikötő engedélyezési és kiviteli tervek (1997), Adonyi teherhajó kikötő komplex megvalósíthatósági tanulmány (1997) vezető tervezőként, Nagymarosi yachtkikötő kiviteli tervei (1998), Baja teherhajó kikötő (1999-2000), Almásfüzitői új teherhajó kikötő megvalósíthatósági tanulmánya (a kikötő területfelhasználási terve) (2003)

Környezeti hatástanulmányok:

A Djurdjevaci Vízlépcső környezeti hatástanulmánya (1986-1987), Siófoki vitorláskikötő (1988), Csepel üzemanyagtároló telep (1993), Poroszló-üdülőfalu (1994), Nagymarosi Vízlépcső és környezete (1995-1998), Bogyiszló teherhajó kikötő (1998), Ráckevei-Soroksári Duna-ág kotrásának hatástanulmánya (2002), Almásfüzitői új teherhajó kikötő előzetes és részletes környezeti hatásvizsgálata (2004), Budapest XIII. ker. Vizafogó-területek az Újpesti-öböl melletti több száz lakásból álló lakótömbök területfeltöltéséhez kapcsolódó környezeti állapotfelmérések, kockázatelemzések, műszaki kármentesítési tervek (2004), Budapest, III. kerület Szentendrei úti 250 lakásos fejlesztési projekt előzetes környezeti hatásvizsgálata (2006), Budapest, XXII. Kerület Csepeli Nemzeti és Szabadkikötő előzetes környezeti hatásvizsgálata (2005-2006), A tervezett Gellérthegyi Sikló előzetes és részletes környezeti hatásvizsgálata, tájképi vizsgálatok (2004-2009)

Nagymarosi Vízlépcső tervezésében, majd az elbontás tájrehabilitációs tervezésében való közreműködés:

Mint a BNV "Visegrád-Dömös öblözet" létesítményi főmérnöke, komplex mérnöki-tájrendezési főtervezés, a nagyműtárgyak környezetbe illesztése - környezeti hatások vizsgálata (1986-1989), majd 1992-1996 között a körtöltésbontás és nagymaros-visegrádi tájrehabilitáció generáltervező helyettese (tanulmány, koncepcióterv, Kormány-előterjesztés, engedélyezési és kiviteli tervek, tervezői művezetés, megvalósulási tervek)

A Budapest-Bécs Világkiállítás előkészítő tervezésében való közreműködés

Az Észak-Pesti és a Dél-Pesti helyszín komplex vízgazdálkodási döntéselőkészítő tanulmánya, vezető tervezőként (1989-1990)

River port and transport development study Hungary, holland-magyar együttműködés keretében

Környezet- és természetvédelmi konzultáns (1992)

DÍJAZOTT TERVPÁLYÁZATOK:

* Az új egri temető - megvétel (1982)
* *Kőszeg-díszkút - megvétel (1983)
* Eger lakótelep revitalizáció - I. díj (1984)
* Miskolc-Csorba telepi tavak szabadidőközpont - II. díj (1984)
* Kőszeg-Szombathely területrendezés - III. díj (1984)
* *Nagymarosi Vízlépcső környezetbe illesztése - I-II. díj (1985)
* Kecskeméti temetők - I. díj (1986)
* Nagymaros településközpont rendezése - megvétel (1986)
* Pilismarót Duna-parti üdülőterület - I. díj (1987)
* Kalászi tavak szabadidőközpont - I. díj (1987)
* Szegedi SZOTE Klinika foayer belsőépítészet és díszkút - I. díj (1988)
* Gyula-Szabadidőközpont - megvétel (1988)
* Fertő-tó, területrendezés és szabadidőközpont - II. díj (1989)
* Budapest-Bécs Világkiállítás (2 pályamunka) - III. díj és kiemelt megvétel (1991)
* Délegyházi tavak - III. díj (1992)
* Nagymarosi tájrehabilitáció és folyamszabályozási pályázat - megosztott I. díj (1993)
* Farkasréti temető - kiemelt megvétel (1996)
* Nemzeti Színház munkagödör és az Erzsébet tér városi köztérépítészeti kialakítása és környezetrendezése - megvétel (2000)
* Gyula, a Kossuth- és a piactér kertépítészeti rendezése - megvétel (2000)
* Volt Ferencvárosi kikötő É-i rész városrendezési és építészeti ötletpályázat - I. díj (2004)
* Budapest, XI. kerület, Lágymányosi-öböl építészeti és környezetrendezési tervpályázat - III. díj (2005)
* Szentendre, Duna Korzó környezetalakítása, tervpályázat - megvétel (2007)
* Budapest, új Kormányzati negyed építészeti tervpályázata - I. díj (2007)
* Miskolc, városközpont és Szent István tér rendezése, ötletpályázat - kiemelt megvétel (2008)
* „Budapest szíve” Városháza tervpályázat - I. díj (2008

Megjegyzés: szerzőtársakkal együtt, kivéve a *-gal jelzett tervpályázatok.

OKTATÓI TEVÉKENYSÉG:

* Kertészeti Egyetem Tájvédelmi és Fejlesztési Kar, Kert- és Településépítészeti Tanszék - tudományos munkatárs és óraadó tanár (1984-1999., majd 2002-2003. között)
* BME Építészmérnöki Kar Lakóépület tervezési Tanszék - óraadó tanár (1986-1987.)
* Budapesti Corvinus Egyetem Tájépítészeti Kar az Államvizsga Bizottság meghívott tagja (2002-től)

KÖZTESTÜLETI SZAKMAI ÉS EGYÉB TEVÉKENYSÉG:

* Magyar Mérnöki Kamara tagja
* Magyar Építész Kamara alapító tagja, a Táj- és Kertépítészeti Tagozat elnöke (2003-2009)
* Közép-Dunántúli Területi Főépítészi Tervtanács tagja (1999-től folyamatosan).
* KÖH országos műemléki tervtanács (meghívott opponens)
* Központi Építészeti Tervtanács (meghívott opponens)

VEZETŐ TERVEZŐI JOGOSULTSÁGOK

* Táj- és kertépítész vezető tervező
* Vízgazdálkodási környezet- és vízminőségvédelmi létesítmények vezető tervező
* Sík-, domb- és hegyvidéki vízrendezés, belvízmentesítés vezető tervező

Budapest , 2009. január

whale 2010.03.31. 23:13:29

Illetve itt van egy dokumentum 1992 decemberéből, ami szintén elég sötét képet fest az erőmű környezeti hatásairól.

whale 2010.03.31. 23:18:56

Ja, igen! Szabó Gábor emil címe:

iroda@ter-team.hu

telefon:+36-1-299-0825

cím:TÉR-TEAM Mérnök Kft.
Iroda: 1094 Budapest, Páva u. 6.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.01. 00:40:06

@whale: Én biztos nem kezdek ebben az ügyben interjúzni. Amapolára koncentrálok, mert két hónap múlva vízre akarom tenni. Az, hogy vízlépcső ügyben a "végére járjak a dolgoknak" meghaladja az erőimet. Ha úgy gondolod, hogy belevágsz, lelked rajta. Én azt hiszem, hogy egy-egy emberrel beszélgetve, akik csak egyes szektorait látják át az egésznek, nehéz lesz teljes képet kialakítani. Ezért mondtam, hogy sokrésztvevős vitának kellene lenni. A Mosonyi Emil, akinek bevallom csodálója lettem, ebből a szempontból azért volt unikum, mert az ő tudása nagyjából a teljes szektort lefedte, egyaránt szakértője volta a folyamszabályozásnak, öntözésnek, árvízvédelemnek, hidrológiának, hidromechanikának, talajmechanikának, ivóvízellátásnak, belvizi hajózásnak, vízerőhasznosításnak, statikának, lengéstannak, továbbá a vízerőhasznosítás gazdaságossági és környezeti, környezetvédelmi hatásainak. Most, hogy újraolvasom a róla szóló interjúkötetet, látom, hogy az ő javaslatára jött létre pl az IHA (International Hidropower Association, azaz Nemzetközi Vízerőhasznosítási Szövetség)melyben ötven ország (közte a világ legfejlettebbjei) képviselteti magát. Ennek a szervezetnek négy bizottsága van, az első foglalkozik az olyan technikai kérdésekkel, mint a mélyépítés, vízgazdálkodás, hidrológia, gépészet és elektrotechnika, a második a gazdasági, a harmadik a környezetvédelmi kérdésekkel, a negyedik pedig a tájékoztatással és a közvélemény formálásával. Mindegyik bizottságban nemzetközileg elismert ezt a szakmát tanult és gyakorló szakemberek vesznek részt. Ehhez képest ha belegondolok nálunk kik szólatak, szólalnak meg ebben az ország gazdaságát és jövőjét befolyásoló dologban, elbőgöm magam annyira siralmasak vagyunk. Ennek a szervezetnek a 2004-es dubrovniki ülésén szólalt fel a prof, hogy nem elég a vízlépcsők és völgyzáró gátak műszaki, környezetvédelmi és ökonómiai kérdéseivel foglalkozni, hanem időszerű az esztétikai, tájvédelmi hatásaikat is vizsgálni, mire megbízták ennek a feladatnak az irányításával.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.01. 00:55:20

@whale: Nagyon gyanús nekem ez a szöveg. Sem kedvem, sem időm, sem tudásom nincs hozzá, hogy pontról pontra vitassam. De úgy tűnik valaki összegereblyézte az összes ellenérvet. De egyet kiemelnék, amivel bátran vitázok. "A Duna vízminőségének megóvása a vízlépcső üzembe helyezése esetén csak az összes szennyvíz biológiai tisztításával történhet. Ez, tekintettel a napi szennyvíz- terhelésre, eleve valószínűtlen." Nos a mindenféle szarunkat bizonyára egyszerű dolog beleereszteni a folyókba, aztán vigye ahová akarja, ezt teszi a Rábával az osztrák bőrgyár, a Tiszával az összes ukrán falu, ugye nagyon szeretjük a habzó vizet, meg a millió PETpalackot. Tehát az a véleményem, meg az EU-nak is, azért kaptunk pénzt a csepeli szennyvíztisztítóra is, hogy ezt a disznóságot ne tegyük többé. Szóval még ezzel az alapvető követelménnyel is a vízlépcsőt fúrni, ez a többi érv helytállóságát is megkérdőjelezi.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.01. 01:00:58

@whale: A "dokumentum" szót én arra értem, ami "bizonyíték". Ez egy szöveg, maradjunk ebben. Attól, hogy kinyomtatták, még nem lett feltétlen hiteles.

whale 2010.04.01. 15:35:44

@A Tengerész: A következő levelet küldtem Szabó Gábornak:

Tisztelt Szabó Gábor!

Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, mint a nagymarosi beruházás egyik tervezőjéhez, hogy igaz-e a Duna Charta alább idézett állítása?

"150 kilométerrel lejjebb, Nagymarosnál, a Duna-kanyarban a duzzasztót egybe akarták építeni az erőművel. Ennek az alsó duzzasztónak a tározója a méterekkel megmagasított, kibetonozott és leszigetelt Duna-meder lett volna, melynek hossza mintegy 100 km, azaz ez a tározó a tervek szerint csaknem Győrig terjedne. A tározó vízszintje a Duna-kanyar fölött a házak magasságát is meghaladta volna. "

Kérdésem tehát az, hogy az Ön által is jegyzett tervekben valóban ilyen dimenziójú tározó építése szerepelt-e? Illetve arra kérem, pontosítsa ezeket az adatokat. Tehát millyen "hosszú", milyen "széles" és milyen "mély", illetve "magas" tározó szerepelt az eredeti tervekben?

Üdvözlettel
Whale
egy laikus érdeklődő

whale 2010.04.06. 13:19:37

Sikerült beszélnem Szabó Gáborral telefonon. Erre a hétre ígért választ.
süti beállítások módosítása