Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.03.09. 21:17 :: A Tengerész

Nagyon "kifehéredett" a napló, berakok pár fotót. Így néznek ki a rudak a negyedik-ötödik lakkozás után. Ez a főárboc deréktörzs, 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ez meg (balról jobbra, illetve alulról felfelé) a csúcsvitorla első élében lévő rúd, a főárboc sudár, egy csáklyanyél és a lobogórúd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hosszabbodnak és vastagodnak a gunwale peremére kerülő kajla staflik amikkel már hetek óta kűzdök.

 

Tegnap Béla a Vizáról páratlan dokumentummal lepett meg. Potzner Frigyes, a "Kelet" nevű magyar gőzös kapitánya eredeti jelentésének fénymásolatával, melyet  a Magyar Királyi Tengerészeti Hivatalnak tett, a hajójának 1940-ben történt megtorpedózásáról és a legénység, plusz az ugyancsak német tengeralattjáró torpedótalálata következtében korábban elsűlyedt és a "Kelet" által kimentett, brit hajó hajótörötteinek megmeneküléséről. A jelentés azonos azzal a Juba féle dokumentummal, amire a lábjegyzetben hivatkozik a Horváth Józsi a  www.uskok.eoldal.hu/cikkek/cikkeim_-irasaim/a-kelet-es-a-nyugat-gozosok-ii_-vilaghaborus-tortenete_ 
oldalon.  Én eddig nem is tudtam, hogy magyar hajóval ilyesmi történt. Mindenesetre megkértem valakit, hogy szkenelje be nekem az egészet, ha netán mutatkozik valamelyes érdeklődés (és rájövök hogy kell felrakni ide) szívesen megmutatom valamelyik nap itt.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr631826781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PAlcso 2010.03.11. 11:01:22

Üdvözlöm!

Szerintem nagyon sok embert érdekelhet ami a hajóval történt, tehát ha sikerül scannelni én szívesen olvasnám.
süti beállítások módosítása