Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.03.08. 21:30 :: A Tengerész

Semmi új. Szegélyléc további toldás, immáron mindkettő olyan 7-8 méteres. Úgy néz ki, hogy nem kell talán félnem attól, hogy eltörik a mozgatáskor, dacára a méretes furatoknak feltünően erős, viszont már ebben a hosszban is elég körülményes jönni-menni vele. "AL" csepeli asztalos felhívott és rendkívül előzékenyen felajánlotta, hogy ha majd fel kell szerelni segít több kollegájával együtt, de hát ma is három alkalommal kellett ki-be vinnem próbálgatni, ennyiszer nem csődíthetek oda embereket előre teljesen  kiszámíthatatlan időpontokban.  Azt kell mondjam, hogy vetekszik a főárboc elkészítésének macerájával, pedig az se volt "piskóta". De megoldom az holtbiztos. Bár ma elöször futott át az a gondolat az agyamon, hogy talán nem is leszek képes befejezni ezt a hajót. Annyi minden apróság van még hátra! Ez a szegélylécezés is komplikáltabb mint gondoltam. Terveim szerint már rég a fenékre kéne kennem az algagátlót, miközbe  minden más készen van....:-((

Ismét felraktam a "botokra" egy réteg lakkot.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr201822495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.03.09. 14:20:43

Szia Tengerész!

A mostani munkáid csak azért tolódnak ki, hogy az algagátlózást nehogy elkapkodd ebben a fagyos időben. 4-5 fokos fémfelületre úgysem ajánlatos felkenni. Milyen algagátlót vettél a hajóra? Hány évente akarod (tervezed) kidaruzni és újra alga gátlózni?

Nem emlékszem arra, alakítottál-e ki emelési pontokat a fedélzeten, vagy a "gurtniátahajóalatt" technikával fogsz daruzni. Hány tonna lett szerinted Amapola így a vége felé?

sevylor 2010.03.09. 15:59:23

"Bár ma elöször futott át az a gondolat az agyamon, hogy talán nem is leszek képes befejezni ezt a hajót"
Kapsz Te rendesen enni-inni otthon?
Csak amikor éhes vagy szomjas vagyok, akkor szoktam marhaságokra gondolni! :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.03.09. 21:13:08

@Sün77: 1.Rick Csaba megigérte a Hajókiállításon, hogy mutánanéz a nekem való algagátlónak. 2.Legalább 5 évig bent akarom hagyni, az nem fér bele a büdzsébe, hogy évente kiszedjem. 3.A vantnik bekötőpontjai egyúttal daruzófülek. Valahol 10-12 tonna közt lesz a hajó becslésem szerint.
süti beállítások módosítása