Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.02.23. 23:52 :: A Tengerész

Ma különösen kedves látogatóm volt. Félreértés ne essék, minden látogatót szívesen látok, aki megtisztel érdeklődésével, de ma a Balogh "Páter" volt nálam, a "Verne" alkotója, "aki" (ha valaki az elejétől olvasta ezt a blogot tudja) hogy mintájául szolgált Amapolának, hisz annak a hajónak a másfélszeres nagyítása (kis túlzással, mert más az anyag és az egészet át kellett tervezzem, tehát a forma is sokat változott, nem csak egy mechanikus nagyítás, de az összbenyomás ugyanaz) a hajóm. Nagyon meg volt elégedve a "Verne klónnal". Balogh Pistát (85 éves, {Isten éltesse sokáig} és még mindíg könnyebben mászott fel a létrán a deckre, mint sok, nála 20-30 évvel fiatalabb {de főleg 40-50 kilóval nehezebb} korábbi vendégem), aki valamikor az Iparművészeti Főiskolán tanított grafikát és az enyémhez hasonló kemény munkával építette gyönyörű hajóját, egy volt tengerészkollegám hozta magával, akit szintén érdekelt Amapola, ezért jött megnézni, meg könyvért. Előkerültek a régi történetek, ő mesélte, hogy a Vernén ücsörgő Pátert egyszer megszólította egy német, hogy "ilyen  hajója csak a nagyon gazdag embereknek van". "Meg aki épít magának!" válaszolta a Páter. Jól elpofáztuk az időt, de hatalmas örömömre szolgált az az őszinte érdeklődés és elismerés, amit a munkám aratott. Mit tagadjam "hízott a májam".

Folytattam a mellvéd (gunwale) szegélyléc szabását, de túl a tegnap vázolt nehézségeken, még az eső is szemerkélni kezdett késő délutánra, így szégyenszemre levonultam. Nagyon töröm a fejem, hogy csináljam, mert a decken toldozgatni körülményes és tán nem is lesz annyira szép, mintha műhelyben a teljes hajó oldalhosszában előregyártom a kifli alakú 12 méter hosszú, 6cm széles, kb 5cm vastag fadarabot, melyen ráadásul átmennek a korlátlábak, tehát nagyon pontosan ki kell furkálni azokon a helyeken. Még megcsinálni, csak-csak, de hogy a fenébe rakom a helyére a 40mm átmérőjű furatokkal meggyengített hosszú stánglit, hogy ne törjön el közben??

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr911785626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása