Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.01.13. 19:47 :: A Tengerész

No így néznek ki a szalon tegnap és ma befejezett furnérozásai. A szófa backboard felőli oldalfalát, bár  bakelit burkolat és alatta 8 cm hőszigetelés és párazáró fólia van, még 5mm vastag polifoam habbal is leburkoltam, hogy semmiféleképpen se legyen hideg, ha az ember odaheveredik és a pucér feneke a falhoz ér. Erre jön majd a fekvőpárnákkal azonos anyaggal történő kárpitozás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Túl sokat nem dolgoztam ma, mert kész lett az autó, el kellett hozni. Mivel úgy alakult az életem, hogy lassan mindenki akivel kapcsolatba krülök rendes hajósember, természetesen a karosszérialakatos is az. Lévén BKV sztrájk, nem tudtam elmenni a kocsiért Pest határába a XVII kerületbe, (ha meg odarobogózok, hogy hozom vissza egyszerre a robogót és az autót is) értem jött két barátjával kocsival és egyuttal mindjárt Amapolát is megcsodálták. (Azért mostmár van ez-az amivel dicsekedhetek.) Mindhárman horgásznak, motoroshajóznak, Dunán, Tiszán, pl a mesternek olyan hajója van (megnéztem a képeit) ami egy aluminium rocsótest, megmagasította az oldalát és készített rá egy felépítményt kidobott Polski Fiat és Trabant kasznikból. NAGYON jól néz ki. Ez a magyar virtus! Bemenni a boltba kivágni a pénzt és vinni a hajót, ilyet minden hülye tud, ha van rávalója. De a semmiből valamit, a sz@rból várat építeni, olyat ami működik, ehhez fantázia, kitartás és szakértelem kell. Ennek kéne kihúzni a gödörből az országot, de nem látszik, hogy nagyban is működne a dolog. Nagy szerencsém volt hogy rátaláltam erre az emberre,  (egyik könyves látogatóm ajánlotta) remekelt az autó rendbehozatalában, ezek után semmi gondom nem lesz a műszaki vizsgán, hogy miből mit csinált álljon itt néhány kép! Ilyen volt:    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ilyen lett:

 

 

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr21670235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.01.14. 15:54:33

Hm szép munka mindkettő!
Arról a "hajóra" én is kíváncsi vagyok egyszer a veterán nevű újságba láttam egyet csak az trabi kaszniból volt megcsinálva
süti beállítások módosítása