Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.01.08. 20:47 :: A Tengerész

Reggel befűtöttem és amíg melegedett a hajó, a műhelyben megcseréltem a pántokat a vörösfenyő gázpalackos ládán. Ahogy mondtam elég erős, 12mm átmérőjű a csapja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fehér lap egy kőris kerettel ellátott 6mm vastag kazánlemez 40mm vastag vörösfenyő lapon, felül 8mm vastag bakelittel takarva, ezen lesz a nagy 150-es satu. Bár nagyon szép a vörösfenyő ládatető, de majd a végleges helyén az orrdecken kap egy eloxált alu lemez fedést (a Budapest Kongresszusi Központ egykori aulájában volt hatalmas irányító tábla maradékából) és vízorros élburkolatot, végül is a láda másodlagos funkciója deck munkaasztal.

Aztán a bemelegedett szalonban tovább vasalgattam, hézagoltam, símogattam, csiszolgattam a falburkolatokat. Alakul a dolog. Szeretném a héten befejezni  és indítani az étkezőasztal "projektet". Ez lesz az utolsó komolyabb munka a belső térben. A végleges kárpitozás, fogasok, kapaszkodók, ilyen-amolyan szerelvények encsembencsemek akár a vízretétel után is kialakíthatók, úgyis a használat során fog kialakulni, mi hova kell. Az asztallal még vannak koncepciós problémáim. A Pardey filmje se tudott igazán eligazítani. Arról van szó, hogy a hajókon többnyire kiemelkedő kerete van az asztallapoknak, ami megakadályozza az evőeszközök lecsúszását ha megdől a hajó. Ugyanakkor ez a perem nagyon kényelmetlenné teszi az alsó karnak az asztalon való nyugtatását étkezés közben. Szivem szerint elhagynám a fenébe. Mondjuk lehetne valami fel-leszedhetőt kitalálni, de megint behozni egy mozgóalkatrészt, komplikálni....

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr691657638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2010.01.08. 23:02:47

Esetleg mágnes az asztallap alá, és fém evőeszközök?
Létezik olyan, hogy mágneses fal, arrafelé kéne keresgélni. Ha jól emlékszem, ez egy festék.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.01.09. 07:39:59

@phaidros: Hehe. Az általánosan hastnált rozsdamentes anyagokat, így pl. az evőeszközöket nem fogja a mágnes.

LASZLO 2010.01.09. 13:47:07

Üdv.Szerintem a tálalás s az evőezközök besüllyesztése megoldás lehet a problémára,vagy belemarni(felsőmaróval) az asztallapba v.az asztallapot alakítod ki(a tálalásnak megfelelően)pl.egy 3-4mm vastag rétegelt lemez az asztallapra való ragasztással,amit előzőleg a kívánt helyeken kivágod.Ragasztás után furnér...lakk.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.01.09. 19:07:08

@LASZLO: Ilyen nincs sehol. Az asztal nemcsak étkezésre való. Pl képzeld el rajzolni, vagy tejberizsnek valót válogatni egy ilyen kimart asztalon. Aztán takaríthatatlan. De ha másképp van megterítve, akkor se működik. Viszont állítólag vannak csúszásgátló terítők, amikről akár 25-30 fokos dőlésnél se csúszik le semmi.

LASZLO 2010.01.09. 22:52:23

@A Tengerész: Igen valóban mindig-mindenhol jogos kivánalom a több funkció meghagyása,megtartása.

abraxas 2010.01.10. 16:28:26

Én olyan megoldást láttam, hogy egy vékony lécekből álló rácsot raktak az asztalra, az tartotta meg az egszcájgot.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2010.01.10. 21:09:47

A Tescoban (bocsi, ez most nem reklám!!) láttam csúszásgátló rácsos gumi(szerű) borítást autók csomagtartójába. Ez elég jó, nekem a TV tetején évek óta ebből van egy csík, és azóta nem esik le róla az óra, meg a távirányító. Vagy kínai piacon hasonló tekercsben (sokkal vékonyabb...:( ) alig párszáz forint! Különben a Temesi Tamás: 14 című könyvében azt írja, hogy hullámzó vizen úgyis kézben kell fogni a tányért, mert különben nem lehetne enni...

phaidros 2010.01.11. 09:51:17

@A Tengerész: Bécsben az evőeszközök mágneses tartóban voltak a menzán, gondolom van ilyen is meg olyan is. Persze a fémtányér az nem az igazi.

Amit Sanyi65 mond, azt én tanktáskaalátátnek használtam a motoron, tényleg nem rossz, bár egy nagyobb kilengésnél repül minden arról is.
süti beállítások módosítása