Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2009.12.18. 19:41 :: A Tengerész

Tegnap befejeztem az összes padlódeszka tábla ragasztásást, bepakoltam a csomagtartóba és este a Komár Józsi műhelyében vastagsági gyalun átnyomtam valamennyit. Még az este visszaautóztam vele Amapolához a műhelybe. Ma kipakoltam az immáron mindkét oldalukon szép síma deszkákat  a további pontos méretre szabás és csiszolás helyszinén ebben a remek csarnokban, ahol jószerencsém okán működöm, még fűtés is van benne, nem miattam persze, de szétfagynának a vízcsövek másképpen. A szalonban tovább folytattam a falburkolatok mahagóni furnérozását. Ezt határozottan nem szeretem csinálni, sőt kicsit  még félek is tőle. Merthogy az oldószergőzök miatt erőteljesen kell szellőztetni, hiába fűtök, választhatok, vagy fulladozom a szipuzásban, vagy lefagy a derekam. A ragasztás elég komplikált, a széles furnér nem akar kifeküdni, megkenve pöndörödik, ha rosszul illesztem nem lehet többé elmozdítani, csak levakarni darabokban stb. Még ahol nagyon jól sikerül, ott is valami megfejthetetlen módon utólag zsugorodik a furnér, az illesztésnél néhány tized milliméter hézag képződik, amit csak bútorrestaurátor trűkkökkel tudok eltüntetni. A hűtőláda oldalán a nagy felület felragasztásakor alúl két helyen is meggyűrődött az anyag és beszakadt, kitört, itt is javítani kell majd. Így néz ki. Ha szépen lelakkozom, olyan lesz mint a mellette lévő mosogató bútorelem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kályhacső környékén jól látszanak a megnyílt rések a furnér csíkok közt. Eltüntetésükre a következő módszert eszeltem ki. (ez korábban más helyeken már bevált) Kis ragasztót kenek a résekbe és csiszolópapírral elkezdem simítani a felületet. Ez azon túl, hogy simítja, a résekbe behordja a finom port, ami azonnal odaragad és a hiányosság egyszerűen eltünik. A felső részen, a fal-mennyezet találkozásánál a baloldalon már felcsavarozott szegélyléc folytatása letakarja a csíkok végeit. A jobboldalon a head ajtajának kerete körben ugyancsak takró lécet kap.

 

 

 

 

 

 

A könyvespolc és a szófa hátlapja közti rész, valamint  a szófa lábazata is így fog kinézni.

Hogy ne fagyjak meg az erőteljes szellőztetés mellett, napmintnap alaposan befűtök, mint a szalon hőmérőről a mellékelt tegnapelőtt készült kép  (mely egyaránt mutatja a külső és belső hőmérsékletet) mutatja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juditka megkezdte a karácsonyi sütésfőzést, a kisebbik, mindössze 9 literes fazékban kocsonya fő (csak a felületi feszültség tartja bent az anyagot a fazékban, még a fokhagymagerezdeket is óvatosan csúsztatgatta bele) a nagyobbik 14 literesben készül a töltöttkáposzta. Erre vagyunk ketten. Szóval idénre felfüggesztve a fogyókúra.

 

FIGYELEM! IDÉN HOLNAP RENDELEK UTÓLJÁRA A HAJÓN. TEHÁT AKI KÖNYVET AKAR MÉG KARÁCSONYRA AZ MÁR CSAK HOLNAP JÖHET ÉRTE.

Ja. És valamivel még elhencegek. Annakidején a használati melegvízrendszernél kiépített saját fejlesztésű cirkulációs vezeték jelentett némi plusz munkát és anyagot, merthogy ilyesmi egyetlen gyári építésű hajón sincs, de most csodálatosan beválik. Hogy felevenítsem; célja, hogy elkerüljem a vízpocsékolást, ami a víz kifolyatásával jelentkezik mindaddig amíg a boylertől odaér a melegvíz,  kézmosásnál, mosogatásnál, zuhanyozásnál. Készítettem tehát egy visszatérő ágat a csapoktól a víztartályokig. Ennek a golyóscsapját megnyitva, a golyóscsap fémházát tapogatva,addig folyatom a vizet vissza a tankba, amíg nem érzem, hogy a bronz rendesen felmelegedett. Ekkor a golyóscsapot elzárom és azonnal a melegvíz folyik a csaptelepből. Nos most a hideg télben, hogy elég soká ér a melegvíz a gépházi boylertól a hideg csöveken át a head mosdójához, rengeteg víz folyna el feleslegesen. Így viszont a gyakran kékrefagyott kezeimnek kéjes érzés a forróvizes kézmosás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr621607595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása