Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2009.04.24. 18:56 :: A Tengerész

Most jöttünk haza Balatonról. Az időm legnagyobb részét a gép előtt  töltöttem a kandallónál ülve, esténként be is gyújtottam némi maradékfával, de nappal remek idő volt. Szóval a betördelt második kötetet próbáltam nagyon alaposan átolvasni, hogy elkerüljem nehogy annyi hiba legyen benne mint az elsőben. Meg kell mondjam az a legnagyobb problémám, hogy annyira leköt a "story" még sokadszori olvasásra is, hogy alig vagyok képes a szövegre koncentrálni.  (Amikor pl. egy magyar kivándorló leírja egy levélben a Captainnek, hogy sikerült megoldania a tengeribetegség mindezidáig megoldhatatlannak hitt problémáját, egyszerűen képtelen vagyok a szöveg esetleges hibáira figyelni.) Bisset abban a korban vetette papírra a történetét, amikor még a világot nem az adócsalástanácsadók és az ügyvédek uralták, így nem fél nevén nevezni a negatív szereplőket, levonni olyan következtetéseket, amikért ma perek sokaságát akasztanák a nyakába. Megállapítottam, hogy a tengeren a dolgok alig változnak, amikor egy "vérszemét" parancsnokról ír, így: "Nem akadt egy barátja se a hajón, kivéve a talpnyaló pincért, aki már néhány más hajón is szolgált alatta." Saját egyik parancsnokom és kedvenc seggnyaló pincérjének neve jut az eszembe, vagy amikor arról ír, a parancsnokok hogy lopnak a tulajdonosoktól összejátszva a schipschandlerekkel (hajóellátó kereskedő) hamis számlákkal. Emlékszem amikor egy MAHART captain felesége lejött útra és hogy kiló arannyal felékszerezve térhessen haza Törökországból, szart ettünk hónapokig, annyit spórolt a kajánkon.

Némi csalódás ért Balatonon. Úgy emlékeztem, hogy komolyabb mennyiségű régóta száradó faanyagom van a nappali gerendamennyezetére felkötözve, de kiderült, hogy 6m-es palló mindössze kettő van közte, a többi hajópadló, meg léc. Hát ez, bár a kocsi tetején meglehetősen monstrumnak mutatott, ki is lógott elől-hátúl bő 1-1 métert, de jó, ha kijön belőle a bowsprit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért kicsit kertészkedtem is odalent. Bár ezt főleg J csinálja, órákat tudja birizgálni a virágokat. Elkövettem azt a "hibát", hogy magammal vittem Balatonfüredre, amikor be kellett menjek egyik nap a patikába, naná, hogy a gazdabolt virágkertészetében kötöttünk ki, ahol elképzelni nem tudom, hogy néhányszáz tökéletesen egyforma cserép muskátli közt mi a fenét lehet válogatni fél óráig azt a hármat amit végül is elhoztunk. Szinte mindenben tökéletes az összhang köztünk, de a kertészkedésben antagosztikus ellentétek feszülnek. Én mindent megrendszabályozok, kockásra nyírok, ő meghagy mindent  nőni, sajnálja a növényt. Kihasználtam az alkalmat, amikor a házban tett-vett és gyorsan megrendszabályoztam a saját építésű kerítésemet befutó borostyánokat. Hát nem szebb így, mintha ott ösze-vissza lógnának az utcai oldalon?

 

 

 

 

A borostyán a belső oldalon fut fel és eltakarja a másik oldal rút nyers zsaluzott betonfelületét. Annakidején a kis csenevész palántácskákat sokáig öntözgettük, amre ilyen, mostanra mindent beborító burjánzó lombtömeggel örvendeztetett meg, pont ahogy elképzeltem. Persze ki kell használni a felügyelet nélküli röpke időket a "karbantartásra", és J már késve ér oda, amikor a jobboldali tégla komposztáló már elnyelte a talicskányi nyesedéket.

 

 

 

 

 

 

 

Cserébe elviselem az ablak előtt fejlődő kedvenc fehér orgonáját, pedig az volt a tervem, hogy nem lesz ott semmi, hogy a nappaliban ücsörögve zavartalanul gyönyörködhessünk a "szabályos" kert látványában. 

 

 

 

 

 

A szomszéd telkétől elválasztó tűztövis sövény is rendesen megnőtt, annakidején, úgy 16-18 éve egy Trabant csomagtartónyi csemetét ültettem, mára így néz ki. A nyírás vonatkozásában J-vel döntetlenre állunk.

Hát ennyit a Bisset második kötetről, amit ha minden jól megy a jövő héten viszek a nyomdába pendriveon. A címe ha nem írtam volna még, "CSAVARGÓK ÉS ÚRI HÖLGYEK".

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr121084536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása