Tegnap kipateroltam a hűtőszekrényt a cockpitba. Itt fog üzemelni, amíg vízre nem teszem a hajót, attól fogva a beépített hűtőláda működik majd, aminek a kondenzátorát a külső víz hűti. Eddig a tűzhely helyén volt a kis abszorpciós hűtő, de hamarosan szeretném kivinni a gáztűzhelyt a hajóra, hogy már tudjunk kint főzni, lakni nyáron. Ez persze egy csomó pakolással és takarítással járt, mert ami egy ilyen "műhelyhajón" össze tud jönni a hűtő mögött....(meg benne) A cockpitban sokadszorra szüntettem meg a műhelyt és előrehurcoltam minden ott hentergő szerszámot a foxliba. A kályhakomplexum befejezésével lassan a végefelé járok (legalábbis úgy remélem) a nagyméretű holmik előállításának, úgy vélem, hogy a kisebbekkel megbírkózom a foxliműhelyben, meg jó időben a deckre települve, vagy a hajó melletti munkaasztalon. Ma azért alkottam egy robusztus cuccot, csináltam és felhegesztettem, az annak idején ebben a bordaközben az amúgy 3-as lemez helyett direkt ebből a célból 6-os lemezből készült deckre, a horgonycsőrlő mögé egy amolyan "mindentkibír" kötélbakot, vastag acélcsőből, akár horgonyláncot, vagy vastag drótkötelet is lehet rákötni, ha mondjuk vontázni kell. Gyorsan kellett abbahagyni a melót és elpakolni, mert a felhők, amik egész délután ijesztgettek, néha pár csepp esővel is, öt óra után rendesen elkezdték zuhintani a vizet, de majd holnap lefényképezem.
Nem akarnak még mindíg összejönni rendesen a könyv lábjegyzetei, pedig tegnap este 8-tól hajnali negyed kettőig kűzdöttünk a Word-del JJ-vel folyamatosan Skipe-olva, aki ezt a blogot olvasva ajánlotta fel a segítségét és baromira érti ezt a dolgot, de a PDF-re konvertált szövegben még mindíg rosszak a sorszámok, amik már a Word-ben renbejöttek, de azt hiszem ezt már nem lesz nehéz kijavítani, csak nincs hozzáférésem (és tudományom), de szerintem ő seperc alatt meggyógyítja ezt a szerintem hálistennek már nem túl nagy hibát.
Este 11-re meg is történt. HEURÉKA!