Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2009.02.07. 20:13 :: A Tengerész

Élvezem a hideg meleg folyóvizet az ismét működő szivattyúval. Minden este lezuhanyozva patyolattisztán hagyom el Amapolát. Azért ez a szivattyú túl sokat elvitt a hétből, az volt a tervem, hogy hét végére tutto kompletto lesz a forecastle, hát ez csúszik. Mint minden. (Remélem a csontember is a kaszával.)  Nem is olyan rég, még azt mondtam mindenkinek (magamnak is) hogy 2009 márc. 15-én vízre teszem Amapolát. Aztán azt, hogy nyáron. Nem mondom, hogy ha felfújnám a pofámat egy alapos hajtással nem tudnám megcsinálni, hogy vízre mehessen és még üzemeljen is. De túl sok dolog maradna, amit vizen macerásabb csinálni. És igazából tél elejére lenne komplett, ha egyáltalán. Természetes, hogy egy hajón mindíg van apró, vagy akár nagyobb munka is, azt várni, hogy olyan hajóval induljak neki, amin "semmi" munka nincs ostobaság. Mindíg kell majd valamit bütykölni, amit persze jobb lett volna még a parton nyugodtabb körülmények közt elvégezni, de ha ezt az áldott állapotot várom, sose indulok neki. De meg kell találjam az optimumot. Egy fogmosópohártartót fel lehet szerelni bárhol akár menetben is, de árbocokat gyalulni csak itthon lehet műhelyben. Szóval legalább a nyár vége. Namármost télre letenni egy hajót marhaság. Marad a jövő tavasz. Szóval csúszom még egy évet. Hát ez van. Békélgetek a gondolattal.

A szivattyú abszolválása után visszazuhantam a fuxba és mindenféléket szabtam hegesztettem. Azt hiszem említettem, hogy egy masszív "vasládát" csinálok az apróbb vasanyagoknak. Persze ez is hulladékokból van, lemezanyaga a felülvilágító ablakkivágásainak kieső darabjaiból van, a 20X40-es zártszelvény keretének története meg életem egy jelentős szakaszának történetéhez kapcsolódik. Annakidején '82-ben életem első szállodai munkahelyén a szélestudású Kossuth díjas tervező teljesen megfeledkezett róla, hogy személyzeti étkezdét tervezzen, azt építés közben kellett kialakítsuk, de bútorra aztán semmi pénz nem volt beállítva a beruházásba, gyorsan terveztem hát vaslábú primitív asztalokat, amiket a frissen felvett szállodai karbantartókkal az épülő szálloda melletti felvonulási faházak udvarán megcsináltunk. Hogy majd ha lesz egy kis pénz, kidobjuk és veszünk helyettük rendeseket. Na sose volt pénz, 4 év után enyhén botrányos körülmények közt megváltam a szállodától és mindenféle más házakban működtem, de 14 évvel azután, hogy otthagytam a kapufélfát visszahívtak és miután visszautasíthatatlan ajánlatot kaptam visszamentem. Az asztalok még ott voltak. Na megoldottam, hogy végre ki legyenek dobva, mert az azelőtti szállodámban bútorcsere volt és tudtam, hogy a még életképes éttermi asztalok átmenthetők, így végre "semmipénzből" lettek tisztességes személyzeti asztalok. A 18 évig működött  "ideigleneseket" meg szétvágattam és ment a kukába, illetve az ütött kopott, annakidején  sebtében lefestett  zártszelvényekből valamennyi Amapolára. Na ennek a történelmi anyagnak a maradékából lett a vasturkáló kerete.  Mindenféle lemezcsík maradékokból gyártottam majd két tucat kampót, horgot, amiket a fux oldalfalán és mennyezetén lévő bordákra hegesztettem. Ezekre rakom majd a nyeles holmikat, meg akasztom a különféle karikára szedett köteleket. Ma lefestettem kétszer a vasturkálót meg a maradék részt a fenékben a bordás lemez alatt, ahová a horonylánc behodta víz gyűlik majd össze. Most meg kell várjam, amíg a nedves időben a festék megszárad, mert addig nem tudok ott dolgozni. Sajnos nem igazán javul az idő. Tegnapelőttre már mondta a meteorológia, hogy jó idő lesz, de reggel fújt a hideg szél, a felhőalap 100m alatt volt, a hideg nyirok bekúszott a gallérom alá, ahogy a hajó felé kutyagoltam. Délutánra viszont bejavult, tegnap már egészen tavasz volt, ami azonban mára megint esős, igazi "takonyhúzó" időre változott. Pedig milyen szívderítő dolog napsütésben, langymelegben hajót építeni. De úgy tünik a tavaszra még várni kell.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6928972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása