Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2009.01.25. 19:26 :: A Tengerész

Volt pár esőnap, ami nem is volt nagy baj, legalább a  lektorálást nem kizárólag éjjel csináltam. Majd erről is írok, de előbb a hajómeló. Leszabtam a luxusfűrészgépemmel a Balatonról hozott deszkákból valamennyi zéfesztlécet. Nem is kevés, összesen 14db, a négy darab 4m-es deszkából maradt egy tán egy 2-2,5m-es darab. Szóval itt is  viaskodtam a saját,  tökéletességre törekvő természetemmel. Lassan olyan leszek, mint egykori kollegám TA, aki képes volt kivésni a falból és újraszerelni a ferdére sikeredett konnektorsávot a szekrénysor mogött, (!) mert zavarta a TV nézés közben, hogy tudja a konnektorok, amik ugyan nem látszanak, csámpásak a falban. Szóval ugye ezek a fák még szállodai szegélyléc korukból, legalábbis a szinoldalukon, jó néhány festékréteggel láttattak el, amik ugyan imitt amott felpattgozottak, de egy kis smirglizéssel a hát- és szinoldaluk egyszeri festésével tökéletesen alkalmasak lettek volna arra, hogy azt az esztétikai igényt kielégítsék ami a foxliműhely-raktárban megkivántatik. De nem nekem... Miután pontosan tudtam, hogy a számos festégréteg alatt szép csomómentes bükkfa lapul, körtárcsás csiszolóval három fokozatban több órás munkával lecsiszoltam a festéket és ma ráraktam az első réteg lakkot. Ugyancsak a túlbuzgóságom vezérelte büszkeségem nem engedte, hogy a soha senki által nem látható fenéklemezen a fuxban megelégedjek az eredet "gyári" egyszeri alapmázolással, hanem mostanra már a harmadik réteget rakjam rá fejjel lefelé, térdelve, lógva. Valószinűleg nemhogy az én életemben, de a gyerekeimében se rohadna soha át ott a lemez festés nélkül se, de nekem ez kell, hogy megelégedett legyek a munkámmal. Ma egy könyvvevő kiséretében megjelent Amapolán egy igazi "szakember". Be nem állt a szája, pontosan elmagyarázta, hogy a Titanic azért sűlyedt el, mert csak a cé fedélzetig értek a vízmentes válaszfalak, és hogy mi volt a neve az első tisztnek. Ömlött belőle a szó, minden mondatát úgy kezdte, hogy "Mondhatok valamit?" És már mondta is. És egész jókat mondott, igazi kis szemüveges okostojás, merthogy bemutatkozás után egyből közölte, hogy ő öt és fél éves, de nem megy még iskolába, mert évvesztes.  Szóval a srác "be van oltva" hajózássa.  Egykori osztályfőnököm szavai jutnak eszembe, aki azt mondta, hogy a gyermeki lélek olyan mint a fakéreg, amit belekarcolnak, lehet, most alig látszik, de örökre benne marad, felnőve nagy sebhely, vagy szép maradandó minta lesz belőle. Miért is jut ez eszembe? Elmondom. Sok felnőtt hiszi azt, hogy a gyereknek jó a gyengébb minőségű irodalom. Pedig nem így van. Egész életére meghatározhatja az izlésvilágát. És most értem a lektoráláshoz. Még tavaly e netes napló nyomán megkeresett BM, aki egy jeles földkerülő vitorlázó, Moitessier könyvét fordította az Alexandra kiadó számára. Gondban volt egyes hajós kifejezésekkel és én segítettem neki. Hálából, mint lektort beajánlott a kiadónak, akik a múlt héten megkerestek, legyek a könyv hivatalos lektora, plusz van egy "postamunka", egy hajós gyerekkönyv, német fordítás, lektoráljam azt is. A gyerekkönyv a gyengém. Nekem szerencsém volt, megfelelő időben megfelelő könyvek kerültek gyermeki kezembe, amik véleményem szerint jótékonyan hatottak lelkem fejkődésére. Szeretnék én is írni gyerekeknek majd egyszer, ....talán...Ezért ezt a könyvet is szivesen vállaltam. Mondjuk a pénz is jól jön, de nem ez az igazi vonzerő. Na nem tudtam mire vállalkozom. Elöször is a könyv az egész hajózástörténetet az őskortól napjainkig felőleli, nemcsak a mai hajóskifejezéseket kell tudnom, hanem mondjuk azt is, hogy a görögök és a rómaiak hogy nevezték ugyanazt a hajótipust, és ezt magyarul hogy szokás leírni, vagy hogy mi a galeon és a galion közt a különbség, stb. De ez még nem lenne gond, végül is ez a hobbim. Hanem a fordító, "hisz ez csak egy gyerekkönyv!" kihagyott neveket, dátumokat, hajók nevét, írt olyan érthetetlen mondatokat, hogy a fülem is kettéállt tőle.  Végül is úgy tünik az alig több mint százezer karaktert tartalmazó könyvecskében benne lesz vagy 50 munkaórám, miután egyszerűen nem volt hozzá szivem, hogy összecsapjam és a nevemet adjam egy tökéletlenséghez, hogy annyit dolgozzam vele csak amennyit fizetnek érte. Még így is aggódom, mert a szövegre ráférne egy alapos nyelvi lektorálás, kigyomlálni a magyartalanságokat, meg "megolajozni"  ahol nagyon csikorog, de hát mindent nem vállalhatok fel. Miután megigértem a kiadónak, hogy a jövő héten megkapja a kész anyagot, márpedig az igéreteimet mindíg betartom, erre valahogy kényes vagyok, viszont 300Ft bruttó órabérért nem dolgozok, a kiadó választhat, vagy fizeti az összeg háromszorosát, vagy megkapja ajándékba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr90901852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása