Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2008.12.13. 19:49 :: A Tengerész

Tegnap végképp kilehelte lekét a SKIL dekopír fűrészem. Kezeim közt halt meg, béke poraira, kedves szerszámom volt, és barkács termék létére sokáig helyt állt a 3-as acéllemez és egyéb, nem mindennapi nehéz anyagok vagdalásában.  A korábban elhunyt B&D gépet váltotta úgy két éve. Gyenge pontja volt az univerzális fűrészlapka befogó, mely többször is szétesett, javítanom kellett. De most egy fontos szerkezeti eleme tört el, amit nem tudok javítani. Miután nem tudok nélküle élni, ma vettem egy akciós BOSCH-t aránylag méltányos áron az OBI-ban. Ez a felirata szerint nem hobby, hanem  közepesen professzionalista igénybevételre alkalmas. Ma levonultam a Vizára, amit kivételesen fedett, segéd műhelycsarnoknak használok. Tegnap vettem két tábla OSB lemezt és ma a Viza kényelmes hombárjában kiszabtam két polcot a fuxba. Azért vonultam fedél alá, mert egész nap lógott a lába az esőnek, időnként el is kezdett csepegni, úgy hogy nem mertem a szabad ég alatt nekifogni a szabásnak, a 2,5X1,25m-es lapokat meg természetesen nem tudom  Amapolán felszabni. Tegnap beeresztettem azokat  a deszkákat lenolajjal, melyek a bal oldali polcok acélszerkezetét borítják. A deszkákkal sokkal kellemesebb a munka, mint az OSB-vel, mert egyenként lehet őket ki-be rakosgatni, míg az egész tábla polcokat a szűk helyen iszonyatosan macerás illeszgetni.  Ezt az OSB-t amúgy továbbra is undorító anyagnak tartom, ha fát fűrészel az ember, tisztességes fűtészpor keletkezik, nem úgy az OSB! Milliónyi apró tűhegyes szilánk az eredmény, mely belefúródik mindenbe, különösen a pullóvert szereti, na meg a sok kézmosástól és a durva munkától kiszáradt kezeimet, melyek, -miután képtelen vagyok keztyűben dolgozni- így tele vannak apró kipiszkálhatatlan szálkákkal. De hát aránylag vízálló és olcsóbb mint a deszka. Elég szaggatottan tudok csak dolgozni, mert nagy örömömre gyakran kell megállnom könyvet kiszolgálni, hajót bemutatni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr10821181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása