Na még egy polc megvan. Ezzel a bordametszet teljes szélességében a headet a fuxtól elválasztó válaszfalat lefedő polcrendszer baloldali felének nagyrésze összeállt. Megszünt a kupi a fenéken, meg van végre hely a jobboldalon megcsinálni a másik felét. Persze mindíg van valami amit közben is kell csináljak. Mivel csak nyitott fuxtető mellett tudok dolgozni, hogy meg ne fulladjak a hegesztéskor keletkező gázoktól, ha esik az eső kell valami sátortető fölé. Csütörtökön csendes esőben még csak megtette egy fólia, de ha szél is fúj, valami komolyabb sátor kell, amit le lehet kötni. Ma átvonultam egy köteg múzeális ponyvamaradékkal a VIZÁ-ra. Egyszer minden kacat funkciót nyer. 28 éve amikor az első hajómat építettem egy budai társasház udvarán, egy nagy ponyvával takargattam. Ebből később kiszabtam egy hajótakarót, a maradékot meg elraktam, "egyszer még jó lesz valamire". Na a VIZA rakterében ideiglenesen egy nagy asztalt csináltam rétegelt furnértáblákból és összeszabtam a maradékokat. Ha beüt az esős idő és nem tudok kint dolgozni, majd megvarrom.
A jobb oldalon, amíg még könnyen hozzáférhető, meg kell oldjam a PB gáz cső megfelelő vezetését. A legnagyobb veszély ami hajót fenyegethet, a levegőnél nehezebb gáz, ami bármilyen szivárgás esetén összegyűlik a fenékben és szikra, vagy láng hatására felrobban. A decken ládában lévő palackoktól a csövet az egyenes szakaszokon végig, fixen behegesztett acélcsőbe húzom, ebből azt a függőleges darabot hegesztettem be ma délután, ami a head és a szalon padlója alatt a tűzhelyig menő, már korábban rögzített csőhöz csatlakozik. A kanyarokban felcsavarozott lemez burkolattal fogom védeni, nehogy bármi megsértse, kilyukassza, kidörzsölje a flexibilis csövet. A védőcső és a flexi cső közti hézagot PUR habbal kihabosítom. Úgy gondolom, hogy mindenféle mechanikai sérülés ellen, beleértve az esetleges rezgések okozta súrlódást is, megfelelő lesz ez a védelem. Nagyon félek a hajótűztől. Két kikötőben is láttam annakidején kiégett roncsokat.