Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2008.09.12. 20:26 :: A Tengerész

Szerdán a baloldali daruszárat megtoldottam egy 35 centis darabbal, hogy beérjen a fuxlyuk nyílásának közepére, mindkét kar végét behegesztettem egy-egy vaskoronggal, melyek közepébe 12-es menettel beraktam egy-egy gyári emelőkarikát. A becsavarás után azokat is körbehegesztettem, így nem tud kicsavarodni soha.  Nem tünik nagy munkának, de mire lefestve mindez kész lett eltelt a nap. Aztán nekiláttam a lánc és kötélgörgőknek. Ugye ezen már napok óta tépelődtem, danamid, bronz, mi legyen. Végül is rozsdamentes acél mellet döntöttem.  Ilyet találtam ki. 

                                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A lakatosokkal a szomszédban kivágattam  az óriási lemezdarabolójukon némi aprópénzért négy darab 90X90 mm-es 6mm vastag  saválló lemezt és kaptam tőlük egy darabka 42mm átmérőjű rozsdamentes csövet. A lemezek közepébe 21,5mm átmérőjű lyukakat fúrtam a vizügyesek hatalmas oszlopos fúrógépével. Ekkora fúróm nem volt, azt is a lakatosoktól kaptam kölcsön. A lyukba belehegesztettem saját készletemből egy-egy saválló csődarabot, a lemezt sikítóval kör alakra munkáltam és a vékony csőre koncentrikusan felhegesztettem a két korong közé a vastagabbat. Nos így elmondva nem egy nagy ügy, de az orrderékszárra felfúrva, menetes tengelyekkel, amikért külön ki kellett robogózni a Menettrendhez Angyalföldre, szóval ráment két nap. Gyakorlatilag kész, csak még a tengelynek alkalmazott csavarok biztosítását kell megoldjam, nehogy beeseen egyszercsak a tengerbe valamelyik "cérnaspulni". Nos ilyen lett.   

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A görgők felett a két M10-es csavar aminek a vége még nincs  levágva, a lánc illetve kötél felfelé való kiugrását hivatott megakadályozni, mint Pardy mestertől tanultam.   A spulnik tengelyeként alkalmazott, csak a végén menetes csavarok M14-esek ,  a kengyelek 6mm vastag acélból készültek,  az egész   elég brutálisan erős  ahhoz, hogy reményeim szerint ne okozzon gondot horgonyhúzkodáskor.                       

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr67660864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása