Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Adria negyedik rész

2008.08.04. 21:51 :: A Tengerész

Július 27. vasárnap. Izs Veliben gond nélkül tudtunk kikötni. Hely annyi mint a pelyva. Miért? Nos a relytély kulcsa, ez nem charterkikötő. Viszont ugye hétvégén váltónap, mindenki húz vissza a bérhajókikötőkbe, máshol kiürülnek a marinák.  Majd hétfőn megtelik, itt se lesz hely persze, de most nekünk buli. Üres a vizesblokk, nincs sor a klotyó előtt. Reggel mi mindíg korán kelünk J-vel. Mire a többiek ébredeznek, mi már körbejártuk a kikötőt. A móló végén  vizestanker készül kikötni,  előtte kint a mélyebb vizen dobott horgonyt, a part mentén olyan kevés víz van, hogy csak csónakkal tudja kihozni a vizestömlőket, farkötelét én teszem a bakra. A szigetre Zadarból hordják az ivóvizet, minenütt felirat a mosdóban, ami a takarékosságra figyelmeztet.  Reggeli után séta a piciny városkában, fagyi egy padon ücsörögve, majd indulás délkeletnek. Áthajózunk a LAUDARA  csatornába a sziget déli oldalán,  KATINA és DUGI OTOK közt egy egészen nevetségesen szűk átjárón besettenkedünk a fantasztikos KORNAT csatornába. A part holdbéli táj, kopár sziklahegyek közt hátszelezünk, időnként kipillangózva erős hátszélben, gyakran raumolva állandó csapásváltásokkal,  sziklák, zátonyok közt a hegyek miatt tekergő szélben az állandó halzveszély remek gyakorlási alkalom Katinak és Attilának, nem is nyúlok a kormányhoz egész nap.  A képen egy bliszteres hajó mögöttünk, kétoldalt meg a kietlen part, melynek monotonitását  csak néhány  kicsiny         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

öbölben megbúvó oázisszerű piciny kikötő töri meg. Estére érünk ZAKAN sziget védett öblébe, mázlink van, a kikötő tele, de amikor már kint ledobtuk a horgonyt elmegy egy hajó, gyors horgonyhúzás és már el is foglaltuk a helyét. Se villany, se víz nincs itt, viszont a kocsmáros ragaszkodik, hogy fogyasszunk nála, plusz a nemzeti park őrei is kaszálnak. Hogy ez a szikladomb mitől nemzeti park? A parkhoz valami zöldféle is tartozna az ember képzeletében, na ilyen itt alig van.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr60600665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása