Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2008.07.09. 20:23 :: A Tengerész

Ma, eltekintve a reggeli gyógyászkodástól, egész nap vízbecsiszoltam a hajót.  120-as angol vízpapírom volt még nagyon régről, tán '82-ből amikor a Tengerészt építettem, és egy csiszolószivaccsal ami még finomabb volt utáncsiszoltam. Megfelelő lett, de nagyon hangulattalan meló. Este még mielőtt fél nyolckor letettem a lantot körbekentem Epodurral kívülről a felső szegélyt. Fél kiló ment rá és nem értem egészen körbe, még egy szűk kilónyi van a hétkilós dobozból amit vettem legutóbb, holnap felkenem következő rétegnek. Az ötliteres higítós kannának is éppen csak lötyög egy kevés a fenekén, a Katepoxhoz, ami még egy réteg a vízvonal alatti részre jön, meg a cockpit padlóra,  kell majd vegyek még egy kannával. Azért hajtok ilyen keményen, mert már nagyon szeretném végleges szineiben látni Amapolát, meg most van az erre való idő(járás), ki kell használjam maximálisan. Ha így haladok egy hét alatt végzek . Persze  a deckkel nem, mert ahhoz igazából még hozzá se kezdtem és a fenékre se rakom fel az algagátlót, csak vízretétel előtt, tehát valamikor jövő tavasszal. Tegnap végre kitaláltam milyen betűkkel lesz felírva a hajónév.

Szólj hozzá! · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr79561121

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hdpornsex.in 2019.05.01. 12:46:54

Régészet, örökségvédelem, politika - Sírásók naplója

Trackback: hdpornsex 2019.04.06. 09:46:20

Can i remove cinavia from video - Cinavia removal tool

Trackback: hdpornsex 2019.04.05. 14:36:10

Mit tud az új cipőm? - Mizuno futócipőben az élet

Trackback: sexfunporn 2019.03.29. 22:12:50

Wednesday Night Fever - Riots in Hungary

Trackback: hd pornsex 2019.01.24. 00:14:02

John deere h cksler f r ls 09 - Oxycontin 30 mil

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása