Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2013.02.15. 20:02 :: A Tengerész

Hehe. MP elírta előlem kommentben a témát. Merthogy mi is most értünk haza a boatshowról. Megmondom őszintén, ha nem ajándékoz meg a Rácz Józsi mint kiállító két jeggyel, bizisten nem adok ki érte pénzt. Tavaly is katasztrofális volt  a "show", de idén még annál is semmicskébb volt a felhozatal. Gyakorlatilag fél óra alatt kényelmesen át lehetett nézni a hajós részt. Viszont a vadász-horgász pavilon tömve volt kiállítókkal és látogatókkal. Egy gombostűt nem lehetett leejteni a sok stüszivadásztól. Úgy tűnik az idevalósiak ruházatukkal is kötelezőnek tartják jelezni az összetartozást, néhányan szinte álcaruhában jelentek meg. Azok a hajós kiállítók akik előre megérezték, hogy itt lesz a nagyobb közönség, eleve ebbe a pavilonba települtek, pl. a Maritime hajósbolt, a Beregszászi Katival le is boltoztam a lehetséges kedvezményekkel 65 db omegaseklit a blokkokhoz. Azt kell mondjam, hogy végülis a csónakmotor, motorcsónak legalább annyira horgászkellék mint hajóscucc, szóval aki ilyet (is) árul lehet, hogy valóban jobban tette, hogy a zöldmentések placcára települt. Mindazonáltal jókat beszélgettünk rég nem látott barátokkal és kedves ismerősökkel, belakmároztunk (jó drágán) a grill finomságaiból, meghallgattuk a legfrissebb híreket, hogy játssza ki a neobolsi kétharmad a csókosoknak a balatonfüredi szövetségi kikötőt és csatolt partokat, hogyan lett a Magyar Vitorlás Szövetség mintegy mellékesen betagozva a Fidesz frakcióba. Ez az újbolsevik nyomulás annyival különbözik a régitől, hogy míg akkor minden villanyszerelő megengedhette magának, hogy vitorlázzon Füreden egy klubban, manapság már csak azok az iparbárók, akik részei a Simicska birodalomnak. Benéztünk a kutyaverseny pavilonba is. Itt nagyon szép kutyákat zsűriztek  nagyon csúnya emberek, a nők még csak hagyján, bár ennyi "x" lábat rég láttam, de a "férfi" zsűritagok egyrészének személyi száma leginkább 1,5-el kezdődhetett, legalábbis a melírozott hajak rózsaszín, piros  zakók és a kecses járás erre mutattak, én ha kankutyám lenne, közelébe nem engednék egy ilyet. A kutyák viszont kivétel nélkül aranyosak, kezesek, barátságosak voltak, minél több ilyen kutyát látok, annál inkább undorodom az emberektől.

0:03 Fehova, horgászat, csónakmotor és utánfutó amiről a kisember kommentelt. Jutott eszembe egyik kedvenc viccem. Áruház előtt felirat "Eladót felveszünk." Jelentkező bemegy a HR managerhez.

-Je je jelentkezem az ál ál állásra.

-Ne haragudjon uram, de ha valaki ennyire dadog aligha lesz sikeres eladó.

-Hi i i higgye el  na na nagyoooon tuuu dook e e elaadni.

-Ha meg nem bántom inkább keressen valami más állást ez nem önnek való munka.

-Le le lega aaláább pró óbáljon ki!

- Nem bánom, menjen a földszinten aztán este meglátjuk hány vevője volt.

Este kérdezi a delikvenst hányat szolgált ki. 

-Hááát egyet.

-Na látja, mondom, hogy ez nem magának való állás!

-Nnnn a váárjon csak! De aaaaz is száááámít, hogy mennyit aaaaadtam el.

-Na mennyit?

-Háát eegy horgáászbo oootot.

-Az nem sok!

-De moondtaam nekiii, hogy gyaalog nem jó a paaartró ól, veegyeen egy csoónakot!

-Hm ez már nem rossz. És vett?

-Igeen. De moondtam neeki, hogy eevezni az ő korááában fááárasztó, vvegyen hozzá mootort is!

-Ejha és??

-Vett. Aaazán moondtam neeki, hoogy csoonakot száálíítani keeel egy utánfutuutó, veett azt is.

-Ááá...

-Azttáán kéérdeztem, hooogy miiilyeen autóója van, moondta, hoogy egy kis Renaaault, moondtam az gyeenge a csóónakot vooontatni, elaadtam neeeki egy Miitcubitchi terepjááróót.

-Jézusom, ember maga azt akarja mondani, hogy valaki bejött venni egy horgászbotot és maga mindezt eladta neki??

-Hááát neem egéészen. Iiigazáábóól tamponééért jött be a fe eeleséé gének, de moondtam neeki, hoogy asszonyook ilyenkoor idegeesek, jobb haa elmegy hoorgászni  a a arra a páár naapra.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr55082546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gáz Géza 2013.02.15. 20:16:55

Vegyetek fel egy zöld lódent meg egy mosolyt és igyatok ingyen a földművelés ügyimin kiállító helyén, nagyon udvariasak. A sok ... közt elfér a normális is.

bananarepublica 2013.02.15. 20:58:21

A tengeresz

A kiallitason nembotlottal bele baro Semjen Tasziloba,kherlek
alassan?

Gáz Géza 2013.02.15. 22:09:59

Én Budai agyalá - Gy.... kerestem.

Kis ember 2013.02.15. 23:52:15

Múlt nyáron a kaliforniai Isabella tavon egy nő küszködött a hajójával. Akárhogyan is próbálkozott, a 22 láb hosszú Bayliner csak nem akart rendesen viselkedni. Manőverezésnél lusta volt, bármekkora gázt is adott rá. Egy órán keresztül próbálkozott, aztán feladta és a helyi kikötőhöz fordult segítségért.
A fedélzeti ellenőrzés kiderítette, hogy minden tökéletesen működőképes. A motor jól ment, a kormányszerkezettel nem volt baj és a hajócsavar is megfelelő volt.
Az egyik szerelő beugrott a vízbe, hogy benézzen a hajó alá. Kicsit később a nevetéstől fuldokolva jött fel.
A hajó alatt ugyanis, biztonságosan odaerősítve, ott volt az utánfutó.

bananarepublica 2013.02.17. 11:23:57

A tengeresz
Figyelmebe- index - Vizpart: Van e a viznek helyrajzi szama?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.17. 17:53:16

@bananarepublica: Kicsit nehezen találtam meg, mert a link az helyesen ez vizpartifejlesztesek.blog.hu/2013/02/16/van_a_viznek_helyrajzi_szama az Index cikk meg ez index.hu/belfold/2013/02/17/orban_a_hibas_matolcsy_kicsinalta_a_csocsos-kurvas_gengszterromantikat/ Az első nekem kissé egy zsúfolt veekendtelek komplexumra emlékeztet, azon kívül, hogy vízen úszik nem különbözik egy szárazföldi lakókocsiparktól. Mondjuk az úszóházak nagyobbak, de pl nem lehet kiállni a korláthoz kicsavarni az uborkát, ami számomra a szabadság egy jelképe. Hangosat szellenteni, szex közben hangokat adni, kora reggel sikítóval vasakat darabolni se ajánlatos annyira egymás szájában vannak a házikók, pedig nekem, nekünk ezek is fontosak. Az Index cikke lényegében találó, bár nagyon tahó stílusban van megírva, sőt rosszabb, elménckedő műtahó, de hát ilyen a bulvár, erre iszik a vendég.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.17. 18:10:46

Ja és még valami. 7 (hét darab!!) magyar hajóipari magánvállalkozás volt jelen a düsseldorfi Boatshow-n, ahol 63 ország 1674 cége mutatta be a termékeit több mint 87000 m2-en 226300 látogatónak. A magyar cégek több évtizedes töretlen innovációs erőfeszítéseiknek köszönhetően komoly sikereket értek el, hogy csak egy példát említsek a "Puger Carbon" árbocok pillanatnyilag a világ élvonalát képviselik, sok nyugati gyártó hajóin megjelentek. Amit mondok mindig! Piaci sikert csak kitartó munkával lehet elérni, a varázslások a pénzekkel néha hoznak sikert, de ahhoz, hogy az élvonalban megkapaszkodjon egy vállalkozás ahhoz több kell, mint hogy "Most éppen melyik párt holdudvarában gusztustalankodjunk?".

bananarepublica 2013.02.18. 08:31:02

A Tengeresz
Csak erdeklodom,Amapola vonatkozasaban 1 ki be daruzas
mit taksal jo magyar huf forintban?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.18. 09:37:25

@bananarepublica: Sokmindentől függ. Egy daruzás (tehát egy be, vagy egy ki, olyan hogy ki-be annak nincs sok értelme, mondjuk egy anódcserét megcsinálok búvárkodva )kerülhet 2-500000 Ft-ba ! Bizony, kell hozzá a 100 tonnás daru.

devton 2013.02.18. 22:15:59

Akartam már kérdezni, van e mérésed az üzemanyagfogyasztásodról?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.18. 22:34:06

@devton: 1. Csodálkozol? Egy ilyen méretű daru óradíja is megvan 25-30000. Attól függ honnan kell idejönnie kilométerpénz. Egy nap rámegy az biztos. Itt a telepen is állnak daruk, de Amapolához kicsik sajnos. 2.Nem mértem még pontosan. Nívóüveg alapján 3-4 liter/óra olyan 1400/perc fordulaton. Igazság szerint a fordulatszám mérőm se penge, szóval nem tudom. Pl kellene hozzá egy stroboszkópos műszer hitelesíteni a fordulatszámmérőmet, aztán csinálni az üzemanyagvezetékbe egy mércebeosztású köcsögöt. Majd egyszer, ha már rohadtul nem lesz fontosabb, sürgősebb dolgom akkor elmolyolok vele.

Mihalik Péter2 2013.02.19. 09:12:39

@bananarepublica: Nekem 150.000.- Ft volt: Kiskunlacháza, telep, feldaruzás a trélerre, onnan Ráckeve, Malom öböl ( kb.15 km-es út) ott bedaruzás a vízbe. A Daru: Terex 150 to. Legénység: 5 fő, plusz egy vízen várakozó csónakban 2 ember és a darukezelő. Mivel a közutakon a max. összgördülő 40 tonna és egy ilyen daru önmagában kb 60 tonna, útvonal engedély szükséges, ami jelen esetben 1750.- FT volt/ km. A 2 db. heveder, amit a hajóhoz gyártattam Németországban 130.000.- Ft volt.( 20 to/db.) Ez csak a daru költsége. A tréler költségeit csak saccolni tudom, mert tartozás fejében szállították a hajómat.

bananarepublica 2013.02.19. 09:49:14

Mihalik Peter 2

Hat nem a filleres kategoria a hajo fentartas!

spray 2013.02.19. 10:33:44

Szerintem ha szálitott hajorol van szo az Obudai hajogyári szigeten van nagy daru ezt tudom ajánlani auto utánfuto maradhat a telepen

spray 2013.02.19. 10:45:18

Wiking Yacht Club max. 15 tonnáig vállalja hajók, yachtok és egyéb vízi járművek daruzását.

Mihalik Péter2 2013.02.19. 15:50:04

@bananarepublica: Hát... én számolgattam... igazság szerint, ha az ember meg tud oldani saját maga sok mindent, akkor nem drágább, mint egy normál lakás rezsije...sőt! Olcsóbb, természetesen ez nagyban függ a futott órák számától. A hajózási cégek kihasználják azt, hogy a tulajdonosok általában jó módúak és pofátlan összegeket kérnek bizonyos szolgáltatásokért. Ez idény jellegű hajózásnál rendben is lenne, de aki egy hajón él, annál más a helyzet. Ugyan úgy eszik,mint bárki más, sőt,halat is tud fogni, ha akar. Kisebb a lakótér, kevesebbet költ rezsire. Nem fizet lakbért, közös ktg.-et, kéményseprőt..stb... Kivenni, szállítani persze nem olcsó, de ha valaki a házát akarja költöztetni, hát az sokkal drágább lenne...arról nem is beszélve, hogy a ház nem tud úszni...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.19. 21:18:41

@bananarepublica: A probléma az, hogy hova álljon a daru, hol tud letalpalni és mennyire tud a hajó odaállni a parthoz. Nekem pl azért kell(ett) a 100 tonnás daru, mert a királytengelytől hogy a hajót ne a part menti sekély fenékre rakja, hanem a vízen ússzon ahhoz 14m gémkinyúlásra volt szükség. És még így is trükközni kellett, mert szükség volt a már vízben lévő rész (minden vízbe mártott test...) súlycsökkentő hatására. Tehát kis engedés, kis gémbillentés-kinyújtás és ezt ismételgetni. Ha a part mellé tudsz állni és mondjuk 6m-es gémmel emelni, akkor kisebb daru is jó (Amapola most kb 18 tonna)tehát a daru olcsóbb, de akkor el kell szállítani oda ahol tudom mondjuk lefesteni a fenekét. Pénz, pénz, pénz. www.youtube.com/watch?v=Exnnzx5b4Cs

ICSG 2013.02.20. 12:28:35

@A Tengerész: Nemrég, egy hasonló melóhoz vettem a Conrad-tól egy DT-10L tipusu lézeres fordulatmérőt. Szívesen kölcsönadom, ha egyszer rászánod magad a hitelesítésre.

harpi5 2013.02.20. 15:55:51

Szia VILI! Az új e-mail címem miatt változott a nickem is. Üdv, további hasznos időtöltést kívánok, Üdv, a volt HARPI4

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.20. 20:40:41

@harpi5: Köszönöm. Nekem egy hdsnet-es címem van. Ez az új? Hogy függ össze ez a nicknévvel?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.20. 20:42:01

@ICSG: Köszönöm. Emlékeztem rá, hogy van neked ilyen, gondoltam is rá, hogy alighanem igénybe fogom venni ha eljutok odáig, hogy foglalkozzam a motor dolgaival

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.02.20. 21:18:35

@Mihalik Péter2:

...Igazság szerint, ha az ember meg tud oldani saját maga sok mindent, akkor nem drágább, mint egy normál lakás rezsije...sőt! Olcsóbb, sőt,halat is tud fogni, ha akar. Kisebb a lakótér, kevesebbet költ rezsire. Nem fizet lakbért, közös ktg.-et, kéményseprőt..stb...

Hát ez így nem igaz. Mintha uralkodónk mondaná, ha éhes vagy, fogj halat a folyóból! A felszerelés és az engedélyek árából szépen be tudsz ám vásárolni, miközben csak lógatod a kukacodat...

Lakbér, közös költség nincs. Viszont nem a XVIII. században vagyunk. A kikötésért fizetni kell. Ha nem kikötőben vagy, akkor a vízügynek, bárkinek. A partiáramért, folyóvízért is csengetni kell. Ugye képződik némi szennyvíz, nem is kevés. Azt sem lehet -vagy nem ildomos- bécsurgatni, márpedig ingyen az sem fog elpárologni! Ha mindezeket összeadod -a fűtés, vízmelegítés és az időszakos hatósági vizsga és az esetleges havaria költségeit meg sem említem- akkor kiderül, hogy ez bizony úri passzió.

Mihalik Péter2 2013.02.21. 08:55:31

@Paduc: elképzelhető így is a dolog... én csak abból indultam ki, hogy nekem a havi rezsim átlagosan 150 ezer, igaz családi házam van. Volt nagy hajóm is...persze a vízért és az áramért fizettem, a kikötésért nem, a szennyvízért sem, ugyanis az megy a Dunába. A hatósági vizsga hajómérettől függ , Vili esetében 29.000.- és általában 10 évente esedékes,míg ingatlan és telek adó van minden évben.Én úgy számoltam, hogy olcsóbb...persze, mint írtam, ha az ember önmaga meg tud oldani sokmindent.
süti beállítások módosítása