Ma alámerültem a gépházba. Az akció célja egy makacs kenőolajszivárgás volt, melyre egyelőre képtelen vagyok rájönni honnan jön. Nem egy nagy ügy, a motor alá rakott tepsibe mintegy 20-25 óra géphasználat alatt olyan fél deci olaj csöpögött bele, de nem tudom honnan. Mielőtt egyáltalán érdemi vizsgálódásba kezdtem volna körbenéztem minden rendben van e odalent a "bányában". Amikor a motor kihajtást az irányváltóval összekapcsoló Hardy tárcsára tévedt a szemem, meg is akadt mindjárt rajta. Alaposabban ránézve láttam, hogy a gumi elszakadt. Ennek ellenére ment vele a hajó, tehát még ilyen betegen is kitartott, de hát így nem maradhat. Van tartalékom kettő is, nem ez a baj, hanem ha csak ennyit bírt akkor ez alighanem olyan dolog amit hosszabb távon orvosolni kell. Nekiálltam szétszedni, a képen látszik kiemelés után a "beteg". Sajnos a csavarok is elgörbültek, pedig nem akármilyenek, 6 db M12-es 12.9-es edzett csavar, kiegyenesíteni se volt semmi őket, nem is sikerült tökéletesen ami meglehetősen megnehezíti az összerakást, egyelőre holnapra halasztottam a további munkát. Sajnos itt Ráckevén aligha kapok helyette másikat boltban, meg kell oldjam valahogy, aztán majd Pesten a Faborynál veszek újakat (ha nem sikerül így megoldani, elmegyek érte HÉVvel) és körbe kell nézzek, hogy van e netán erősebb, de azonos furatosztású Hardy tárcsa a piacon (elég reménytelennek látszik) mint ez az 1500-as Ladához való. Szóval csak kijött a hibapont, nem olyan szép minden mint eddig hittem.
És akkor nagyjából (de csak nagyjából) eljutottam azon töprengések végére melyekkel alighanem kommentszám rekord dőlt meg tegnap és ma. Ez persze változhat, de most itt tartok. Ehhez köszönetet mondok minden kommentben és Emailben kapott tanácsért nektek olvasóknak. Tehát.
1.A könyvolvasást, mobilkommunikációt, internetezést négy eszközzel kell megoldani. Kell a meglévő kártyafüggetlen mobiltelefon, amibe minden országban meg kell venni az odavalósi feltöltőkártyát. Kell a meglévő asztali PC, 230V AC tápról (erről még lesz szó) kell egy kicsi netbook, ehhez van autós táp 12V DC-ről, és kell ez http://www.amazon.com/gp/product/B008GEKXUO/ref=fs_cl). Utóbbit a legszabályosabban meg kell rendeljem az Amazontól ezen a módon.http://prohardver.hu/tema/kindle_3_avagy_a_megfizetheto_aru_ebook_olvaso/hsz_1-50.html A hajónnetezést USB kábelen a tetőre rakott tájolható netvadász eszközzel kell megoldani ahol találok nyilvános hálózatot, ahol nem, ott be kell menni (mondjuk azt már nem hajóval) netkávézóba. A kis netbook még akkor is kell, ha antymixnek sikerül életet lehelnie a nála lévő döglött laptopomba. Már csak azért is, mert ha a hajóról nem sikerül hálózatot találnom, a városban gyalogolva még találhatok, ahogy sokan teszik ezt. A hajón van még egy csekély tudású laptop, de ezen csak a navigációs szoftverek lesznek, a vírusfertőzés veszélye miatt soha nem lesz rajta más és tanulva a korábbiakból a szoftverek lemezre , winchesterre plusz el lesznek tárolva.
2. A hajó energiaellátásának formába öntéséhez először is egy alapos monitorozásra van szükség. Ha a szívemre teszem a kezem, be kell valljam nagyon bizonytalan vagyok az egyes üzemmódokban felmerülő energiaigényekkel kapcsolatban. Márpedig ahhoz, hogy akár elvek (hol legyen a súlypont, solar, szélkerék, generátor, gáz, benzin, diesel stb) , akár konkrét készülékkiválasztási szempontok csak azután konkretizálódhatnak, ha PONTOSAN tudom melyik fogyasztóm hány ampert vesz fel, mennyit használom ha menetben vagyunk, ha horgonyon állunk, ha nappal van, ha éjjel van, ha hideg van, ha meleg van stb stb. Ehhez legfontosabb egy olyan táblaműszert felszerelni a főkapcsolótáblára ami milliamper pontossággal mutatja a pillanatnyi terheléseket. Ezzel egy adott készülék ki-be kapcsolásával pontosan meg lehet mérni az áramfelvételét. Az akkufeszültséget is tizedes pontossággal kell mérni (jelenleg mind az áramot, mind a feszültséget egy-egy kis, mutatós teherautó műszer mutatja, ezek nem rosszak, de pontos mérésre alkalmatlanok. Van valahol egy jó nagy, emlékeim szerint olyan 80 A körüli shuntöm, feltúrtam a helyeket a hajón, de sehol nem találom, alighanem a parti raktárban lesz ha egyáltalán még megvan, bár ez nagyon valószínű, hogy egy 75mV-os alapműszerhez való, nem biztos, hogy kalibrálható hozzá ez http://www.hestore.hu/termek_10025586.html amit használni akarok. Mindegy, valahogy megoldom, mert ez az a kályha amitől el kell induljak. Ha lesz egy olyan táblázatom amiben valamennyi készülékem áramfelvétele benne lesz, ezt összevetve az egyes üzemmódok és fogyasztói gyakorlatok rendszerével pontosan kiszámítható az energiabalansz. Ha megvan a teljesítmény és a fogyasztás, akkor az alábbi energiatermelőket kell sorbavenni és alternatívákat összeállítani, illetve a variációkon elgondolkodni. 1. Indokolt e a meglévő napelem kapacitást bővíteni és kell e ehhez akkumulátorokat is venni, illetve a meglévőket cserélni? 2. Milyen teljesítményű aggregátort kell venni? (az hogy kell az sajnos biztos és jót kell venni az üzembiztonság és alacsony zajszint miatt és szinuszost kell venni a PC miatt, szóval drágát) 3. Indokolt e a motor tengelygenerátorának hajtását úgy átalakítani, hogy álló helyben egy a gépházban elhelyezett kis benzinmotor hajtsa, így a 80 A-es generátor bőséggel ellát minden fogyasztót és az akkukat is nagy biztonsággal feltölti. 4. Eőbb-utóbb a rendszert ki kell egészíteni egy szélgenerátorral, ezekről még keveset tudok, alaposabban tanulmányozni kell a dolgot. Azt már látom, hogy nem olcsó és kissé tartok a mozgóalkatrészek karbantartásigényétől, de ez alighanem azért van mert nem értek még hozzá.
3. Erre meg http://vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/komment/20120919-az-ngm-nyilvanossagra-hozta-az-uj-nemzeti-hajozasi-strategia-vitaanyagat.html?SYSref=http%3A%2F%2Fbelepes.t-online.hu%2Fauth.html%3Fcmd%3Dgettid%26backurl%3Dhttp%253A%252F%252Fvallalkozoi.negyed.hu%252Fvnegyed%252Fkomment%252F20120919-az-ngm-nyilvanossagra-hozta-az-uj-nemzeti-hajozasi-strategia-vitaanyagat.html%253FSYSref%253Dhttp%25253A%25252F%25252Fvallalkozoi.negyed.hu%25252Fvnegyed%25252F20120919-az-ngm-nyilvanossagra-hozta-az-uj-nemzeti-hajozasi-strategia-vitaanyagat.html%2526cmnt_page%253D1%2526cmd%253Dauth&cmnt_page=1 azt mondom ugyanolyan blöff mint az olimpia, az új Népstadion, meg az egymillió munkahely. Voltunk soros elnökök amikoris pontosan a Duna stratégia volt napirenden rábízva Barsiné Pataki Etelkára akinek megnéztem ezt a beszédét https://www.youtube.com/watch?v=9FYhoUsZB2k és bevallom egy kukkot nem értek belőle, illetve persze értem minden szavát, de azt nem tudom hova akar kilyukadni. De az ideiglenesen az elnöki palotában tartózkodó Schmitt Pál mindenesetre kitüntette érte. Amit viszont én látok, mindenki dumál, de vízgazdálkodás az nincs.