Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.12.22. 20:10 :: A Tengerész

Tegnap amikor megindultam reggel a műhelybe csónakot építeni, mindenféle kalandok estek velem. Viszem a szemetet a kukába és eszembe jut, ha már ott megyek el a gumicsónaknműhely előtt, beköszönök "F"-nek, hátha nem lesz itthon az ünnepeken, kívánjunk egymásnak mindenféle jót. Na lenyomom a kilincset, mitteszisten éppen nálam törik el a kilincsnyelv visszanyomó rugó, szedjük szét javítani!  Büfés Misi szerez rugót a Vízügyes Feritől (másik Feri nem a gumicsónakos), "G", egy vendég is ott van, már mindenki szerel, mert az új rugó nem akar a helyére menni. Közbe szilvapálinkát kell inni, meg teát, szóval amire a zár működik  (ugye így télvíz idején nem lehet az ajtót csak úgy tárvanyitva hagyni, bár egy ideig a "gumipók" mint alternatív megoldás komolyan felmerül) majdnem vége a délelőttnek. Ma nekiálltam simára csiszolni a tegnapi kenéseket a csónak fenekén, aztán egy látogatóval, meg egy alkalmi segítővel hármasban megfordítottuk a csónakot, hogy hozzáférjek a fenék túlfeléhez, ahol alacsonyabb a sátor és ha így marad, csak görnyedve tudtam volna laminálni. de persze ma is voltak csip-csup dolgok, azaz délelőtt már nem tudtam hozzákezdeni a lamináláshoz, csak csiszoltam, mert jött az ebédidő. Ebéd után alvás, majd indulás a Magyar Rádió elé tüntetni. Igen, lehet helyeselni, vagy helyteleníteni, de én életem nagyobbik felét abban a rendszerben éltem le, amikor a Pravda megírta, hogy mit gondoljanak a Szabad Nép, később a Népszabadság szerkesztői és mit írjanak le. Nem volt cenzúra, öncenzúra volt a zsarnokság félelemvezérelt önszabályozásának kifinomult módszereivel. Most ugyanez kezdődik. Lehet ajkat biggyeszteni kedves kétharmad, de a médiatörvény, a Fideszvezérelt hatóság, a bolsevik nyomulás, a fékek és ellensúlyok eltakarítása a demokrácia útjából, mind-mind erre mutat. Különösen szembeszökő a Klubrádió pályázatának kiejtése. Természetesen lehet azt mondani, hogy kereskedelmi frekvenciák odaítélésénél az ár a döntő, aki többet kínál azé az engedély.Semmi kifogás nem lehetne, ha olyanok nyertek volna akik mögött ismert, vagy megismerhető médiaszakmai múlt áll. De az ismeretlen cégtulajdonosi nevek stómancégekről árulkodnak (http://nol.hu/ajanlo/20111222-retes_lusta_asszony_modra ). Nekem még egy undorító dolog  "árulkodik" a kommentek Andresew Iván írásához (zanzásítva, a zsidóbuzikomcsik most megszívták haha  http://mandiner.hu/cikk/20111221_andrassew_ivan_a_klubradio_kivegzese). Ez lenne a diadalmas (amúgy nemzeti együttműködő)kétharmad véleményformáló hangja?? Ez Magyarország? Nos mi is jön most? Elkussol a Klub rádió (a mocskos komcsi "Aczélsodrony", főzőműsorok, latin zenék riportok érdekes emberekkel, sportolókkal, művészekkel, nehogy már a drága Bolgárúrnak telefonálók görbéket mondjanak a kormányról!) marad a Lánchíd meg a Kossuth, az lesz az igazság amit ők elmesélnek (Nehogymá' a Drágabolgárúr finom kérdésekkel gyötörje Kósa Lajost! Majd kap egy jólfésült alázatos mikrofonállványt valamelyik közmédiában.). És ha az Autórádió nem tudja majd fizetni a reklámbevételből a megajánlott díjat akkor majd lesz sok hónapos szarakodás, mondjuk elveszti a frekit, de a Klubrádiónak attól nem lesz frekvenciája. Arra meg nem is merek gondolni (dehogynem), hogy majd kap egy rakás állami hirdetést amiből kifizeti az államnak a díjat. Oszt jónapot! Orbándoktor tudós jogfelfogásába pontosan belepasszol. Barátaim lehet szeretni, de (ceterum censeo) ez egyszerű bolsevizmus.

Legutóbb '56-ban jártam itt a Magyar Rádió előtt, valahogy soha nem vezetett erre az utam azóta. Akkor kicsit másképpen nézett ki a homlokzat. Nos nekem az a '60-as években a Vegyterv KISZ szervezet autóbuszos kirándulásán hallott vicc jutott eszembe a médianyomulást látva és felidézve azokat a "régi szép időket" amik ezt a háborús épülethomlokzatot eredményezték.

Nagy Sándor, Hannibál és Napóleon kapnak egy kis szünetet a pokolban, ahol jól megérdemelt gyilkosságaikért főnek az üstben. Kiülnek a padra. Megszólal Nagy  Sándor:

-Ha nekem olyan tankjaim lettek volna mint amik most vannak, enyém lett volna a világuralom!

Mire Hannibál

-Ha nekem olyan harci helikoptereim......akkor nem kellett volna  elefántokkal átkelni az Alpokon, legyőztem volna Rómát!

Mire Napóleon:

-Ez mind semmi, ha nekem olyan újságom lett volna mint a Pravda, máig nem tudja senki, hogy legyőztek Waterloonál.

Szóval ez az Orbán gyerek nem hiába tanult annakidején dialektikus materializmust. Ha nincs a Klub rádió, a kevés netbuzeránson kívül ember nem tudja meg amikor ő kapja a sallerokat a művelt világtól, marad a mucsai handabandázás a pórázon vezetett szájkosaras köz- és lakájmédiában a híveknek és a gyanútlanoknak.

Ja amúgy voltunk úgy 3-4000-en, voltak beszédek, meg kiabálás, hogy "nem hagyjuk" (nem a fenét nem, mit csinálunk, forradalmat, hülyeség) oszt ahogy a vezér mondja "hazamentünk oszt jónapot". És ha valaki megkérdezi, hogy miért megyek el egy tüntetésre (netán miért szólalok meg, ahogy a köztársasági elnököt is figyelmeztettem, hogy ne írja alá az új alkotmányt, pedig PONTOSAN tudtam, hogy hiába), ha nem hiszem, hogy bármi eredménye lenne, nem hiszem, hogy ha ott a tömeg az öklét rázza, harcias jelszavakat skandál (én amúgy egyiket se tettem, szóval még annál is visszafogottabb vagyok mint ahogy ezek a tüntetők viselkednek, nemhogy autókat gyújtogatnék, ahogy a magabiztosabb tették pár éve) bármiféle eredménye lenne, nos a válaszom, azért, mert nem tetszik a rendszer és nekem ne mondja senki (és ne szégyelljem magam magam előtt azért), hogy szó nélkül birka módra tűrtem!

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr773489259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2011.12.23. 10:34:58

Azt hiszem Vilmos Ur, lassan fel kell huzni a horgonyt...

azenpenzem.postr.hu/menekul-ki-a-penz

abraxas 2011.12.23. 17:25:34

Holnap már nem leszek gépközelben, ezért most kívánok minden kedves blogolvasónak, és persze Juditkának és Vilmosnak boldog karácsonyt!
lh6.googleusercontent.com/-vPTT1Z8pBIQ/TvSq_DC1H3I/AAAAAAAAAGc/vkuajBPZdq0/s640/Kar%2525C3%2525A1csony.jpg

teddybear01 2011.12.23. 17:56:18

Holnap én sem leszek gépközelben, így most kívánok mindenkinek Boldog Karácsonyt és Kellemes Újévet!!

Kis ember 2011.12.23. 20:19:24

Holnap én ugyan gépközelben leszek, de az internet nem, úgyhogy a tengerről kívánok és is mindenkinek legalább olyan boldog és sikeres újévet, mint amilyen a Tengerésznek volt idén!
Gyönyörű hajó, kifogástalan próbaút, jóbarátok, tevékeny napok. Ezt nevezem!

Kisember

harpi4 2011.12.23. 20:57:24

BOLDOG ÜNNEPEKET (POLITIKAMENTESEKET) KÍVÁNOK MINDENKINEK AKI EZT A BLOGOT OLVASSA, ILLETVE KOMMENTELI. NA ÉS TERMÉSZETESEN A VILIÉKNEK!!
süti beállítások módosítása