Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.10.10. 22:18 :: A Tengerész

 Délelőtt szép idő volt, kihasználtuk postán csekkfeladásra (ettől sajnos még nem tudunk eltekinteni, van egy lakás aminek van közös költsége és van TB fizetési kötelezettség "J" után még ha munkanélküli is), meg városnézésre. Ráckeve városképe vegyes,

 

 

kevés düledező régi ház, sok jellegtelen újabb 

 

 

 

és néhány figyelemreméltóbb még újabb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  A régebbi stílusú "rangosabb" házak közül egyet találtam igazán jó állapotban.

Ez ügyvédi iroda. Ha jól sejtem generációk óta az lehet. Hja, az ügyvédek minden rendszerben találnak maguknak bevételt ingatlanfenntartásra.

 

 

 

 

 

A Viola utcában áll a szerb templom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A környéken a táblák a "rác" eredetről árulkodnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

Már tegnap is feltűnt, hogy a kertek növényei gyakran mediterrán jellegűek. Néhány régi kerekes kút is másképpen néz ki errefelé mint máshol az országban. Bár olyan nagonnagyon nem lehetnek régiek, mert a vasbeton és a belőle készült sorozattermékek nem ezeréves találmány.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy helyütt, mindjárt a főutca mellett a tűztoronytól bekanyarodva autók által kivasalt, szikkadt lócitromokat láttunk, na "amíg lószar van, veréb is van", mondtuk egyszerre (gyakran fordul elő velünk, hogy egyszerre mondjuk ki ugyanazokat a szavakat, mondatokat), merthogy nem tudom észrevettétek e, de elfogytak a verebek. Pár éve még rengeteg volt belőlük, de manapság alig látni, nekem hiányoznak a városból. Sehol se hallani korábban néha idegesítő csiripelésüket. No itt egyszercsak megláttuk őket, egy tócsában szemmel láthatóan  boldogan  pancsoltak. Tollukat felborzolva, szárnyaikkal csapkodva verték a vizet, amikor egy autó elment mellettük felrebbentek, aztán kezdték elölről a fürdőzést. Szóval van alapja a közmondásnak, tanúsíthatom.

 

 

 

 

 

A tegnapi nagy zabálás után ma szűkre szabtuk az ellátmányt, bekaptunk a főtéren a péknél két baconos sajtos izét, majd hazasétáltunk és egy pár szem szőlővel fejeztük be az "ebédet". Tegnap, amikor éppen a kastélybeli ebédet aludtam ki, felénk járt Golenár Feri a Tarna motorossal, de "J" nem akarta őket behívni, meg integetett nekik, hogy ne dudáljanak, mert éppen kómában vagyok. Na ma a városban sétálva felhívtam telefonon, hogy benéznénk hozzá, de hát ő még szegény dolgozó ember, bent volt Pesten a hivatalában, de megbeszéltük, hogy délután meglátogatjuk őket. Na hogy stílusosak legyünk (meg azért nem rajongok az ötkilométeres sétákért naponta kétszer) felraktam a gumicsónakra a kis Suzuki motort és bepöfögtünk a városba. Azt kell mondjam egészen más valahova vízről csónakkal megérkezni, mint autóval odagurulni, vagy gyalog odaslattyogni. Nem tudom megmagyarázni, de más a hangulata na. Halászlé és többféle remek bor mellett elbeszélgettünk és nyolc után tértünk vissza Amapolára. Amióta rájöttem, hogy semmi baja a Suzukinak, csak benzint kell bele tölteni, azóta egyrántásra indul, a tükörsíma vizen a sötétben direkt egész lassan kocogtunk haza, hogy kiélvezzük a kellemes estét, a csodás nyugalmat. Szél se rebbent, a parti fények megduplázódtak a víztükörben, néhány vízen szunyókáló hattyút zavartunk csak fel ("J"-től meg is kaptam érte a beosztásomat, mert valóban direkt csináltam), más mozgás nem volt. Ismét egy szép nap áll mögöttünk. Jókor értünk haza, engem megint elnyomott az álom (valahogy most jön ki rajtam a sok hónap fáradtsága {meg az elfogyasztott boroké}), éjfél előtt ébredtem fel ismét folytatni a blogot (és hallgatni az eső kopogását a tetőn, jókor értünk haza), most két óra már jócskán elmúlt, soká tartott berakni a sok képet, merthogy többen reklamáltak, hogy legyen több kép, hát most lett. De mostmár "igazából" lefekszem aludni, nemcsak úgy "szofázni".

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr683292946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.10.11. 09:17:01

Szia Tengerész!

Úgy alakult az élet, természetesen most is, mint mindig, jó irányba, hogy hétfőtől munkába álltam a Mobilia Artica Kft-nél.
Kivártam, amíg megfelelő színvonalú céget találok, képességeim kamatoztatásához, fejlesztéséhez.
A következő 6 hétben Szegeden fogok tevékenykedni. Naponta lesétálhatok a Tiszához, ha marad kedvem és energiám.

Szép napot!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.11. 09:35:16

@Sün77: 1. Remélem valóban kedvező lesz a változás. Itt (mármint Csepelen a telepen) korábban volt egy cég hasonló profillal, annyian nem fizették ki őket, hogy tönkrementek.
2. Szeged szép, biztos izgalmas is lesz az új feladat az új helyszínen...és Viki hogy bír majd egyedül napi 24 órát a négy örökmozgóval? Tudom persze....ez az ára, de nem lesz egyszerű.

Kis ember 2011.10.11. 16:38:51

Ha már arra jártok, menjetek el Szigetbecsére az André Kertész múzeumba.
www.museum.hu/museum/index_hu.php?ID=546

Gyönyörű házban remek fotók és a szemben lévő kocsmában elsőrangú rántotta (legalábbis volt 5 éve)

André Kertész Fotómúzeum
2321 - Szigetbecse
Makádi út 40.

+36 (24) 513-510
andrekertesz.szigetbecse@museum.hu
szigetbecse@szigetnet.hu

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.11. 18:10:01

@Kis ember: Ahogy nézem messze van a víztől légvonalban is, ráadásul az út még jó kerülővel megy oda. Nincs rendes kikötőhely se én nem merem egy horgászok (tehát nagyrészt kiművelt tolvajok)által csónakokkal járta vízen órákra otthagyni a hajót horgonyon. De ha netán találnánk mégis egy stéget ahol lenne mögötte valami megbízható ház egy megbízható lakóval...akkor talán. De erre kevés az esély, mert ilyenkor ember nincs már a házakban.

akiga 2011.10.11. 19:56:21

Visszatérve a seklikre: Mit jelent akkor ez az A3 acél? Hogy nem anyagában rozsdamentes, csak horganyozva van, vagyis cinkezve? Nem teljesen értem mi lehet a baj ezekkel. Ha lejön a horgany, akkor berozsdál, gondolom. Ez nem baj, de gondolom azért kellően erős? Most akkor vegyek ilyet, vagy ne? (Tengerész lelkes lett, ez jó jel.) Főleg Balatonra, inkább csak kalózra kéne. Kérlek segítsetek, mert hulladékot azért nem akarok venni!
Kerestem a neten is az A3 acélt, de nem leltem.

Kis ember 2011.10.11. 20:15:01

@A Tengerész:
Nos, ha maradtok még egy darabig, akkor autóval arra járok.
Ugye milyen jó lenne egy bicikli?
:)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.11. 20:18:21

@akiga: A3-at nem ismerek. Én csak A2 és A4-ről tudok www.feketebt.hu/A.pdf Édesvízre elég az A2 az a rendes rozsdamentes "kanálacél". Tengerre a saválló ami javasolt az az A4. Igazából én se értek ennél többet hozzá. Amúgy nem gondolom, hogy mindennek savállóból kéne lenni a hajón, főleg a drótkötelekben nem vagyok biztos, nekem horganyzott acélsodrony állókötélzetem lesz. merthogy az eltart 10 évig vagy tovább is, viszont a szakirodalom ausztrál barátom szerint azt javasolja, hogy a rozsdamentes (saválló) drótköteleket is cserélni kell valami 8 évenként. Ugyanis máshol azt olvastam, hogy a nemesacél anyagok a magas ötvözőtartalom miatt instabilabb kristályszerkezetűek mint a szénacél, idővel terhelés alatt átkristályosodnak, ami miatt ridegtörésre lesznek hajlamosak. Jó nagy katyvasz ez, gondolom sorra születnek a nagydoktorik anyagtechnológia tárgyban, én a magam részéről leginkább az árat nézem, amit festeni lehet az szénacél, amit nem a tüzihorganyzott szénacél és csak végső soron rozsdamentes vagy saválló, ami épp van a boltban, aztán majd kiderül mit futnak százon.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.11. 20:21:46

@Kis ember: Ma különösen jó lett volna, mert a villanykapcsoló miatt sokat mentem. Amúgy holnap délután indulunk felfelé terveim szerint. Miattunk ne autózzál ilyen sokat, ha kedvünk van lejövünk Csepelről majd HÉV-vel.

temtom 2011.10.11. 21:13:37

Az A3 és az A4 (többek között) lapméret. Meg Audi. :)
süti beállítások módosítása