No. Ebédre befejeztem a blokkok görgőinek az esztergálását. Amit kiszámoltam, hogy biztosan kell, azt megtoldottam még vagy 60-100 %-al, mérettől függően. Nem számoltam még pontosan össze, de több mint 100 darabot csináltam, egy vödör tele van velük. Van görgőm 20-as, 15-ös, 12-es, 10-es és 8-as kötelekhez. Ezekből lesznek a shottok, vitorlafallok, beckség, csónak- és gengvéjdaruk, lobogó- és árbocsszalagfallok köteleinek blokkjai. Pillanatnyilag halvány fogalmam sincs, hogy fogom a lemez csíkokat megmunkálni, igazából valami présszerszámot lenne jó csinálni minden fajtához és a vízügyesek nagy golyósprésével megnyomni, de ez túl komplikált. Nekikezdek satuval, kalapáccsal és néhány steklivel, aztán majd kiderül mire jutok.
Délután kitakarítottam a műhelyt, majd felcsapkodtam valamennyi tuskót, meg aprítottam a bozótvágó késsel, ami tökéletesen helyettesíti a kisbaltát egy jó adag gyújtósnak valót és behordtam a hajóra további pár napi tüzelőt. Ez már a harmadik adag, amit törhetetlen optimizmusommal mindig úgy vélek, hogy ez már biztos el se fogy, mert pár nap és nem kell már fűteni, csak vissza kell majd hordani a partra. Nos az előzők is olyan észrevétlenül fogytak el, mint a nyugdíj a hónap végére. Hogy mindenki lássa milyen egy "igazi" fa blokk, mutatom amit "J" a nyakában hord. A Dömel Vili csinálta ezt a tökéletesen működő mütyürt, tőle kunyerálta el a drágám, aztán később szomorú volt, amikor mondtam neki, hogy a Vili csinált fele ekkorát is.