Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2011.01.01. 18:44 :: A Tengerész

Hát boldog újévet mindenkinek! És mi is köszönjük mindenkinek a jókívánságokat, amiket a kommentekben küldtetek (bocs, de én már a Fiala és a csőcselék kivételével mindenkit tegezek), és köszönjük azt a szinte kézzel fogható, tapintható szeretethullámot, amit napmintnap kibocsát felénk az olvasóközönség, sőt közösség. Tegnap jó késő délutánig varrtam a hálókabin steuerboard ágy matrachuzatait. Utána csendesen szilvesztereztünk kettesben és nem is vágytunk ennél jobb társaságba. Ugye azt tűzten ki célul, hogy az ünnepek alatt megleszek a kárpitosmunkákkal a szalonban, nos az a ritka eset állt elő, hogy túl is teljesítettem a tervet, mert az imént még egy fekhelyet befejeztem a hálókabinban, ez az amin én alszom nyaranta. Már csak "J" ágya van hátra a baloldalon, de ezzel várok több okból; 1. holnapután kezdenek a gumicsónakos fiúk (akik közül az egyik lány) a műhelyükben, és így be kell fejezzem ott a munkát a nagy szabászasztalon. 2. "J" mindenképpen egybe akarja a 2m-es matracot, míg én, ahogy az én oldalamon is csináltam, három felé vágtam a latexet, meg alatta a habszivacsot, azért, hogy ha be kell nyúlni az ágy alatti tárolóba, ne kelljen az egész matracot félrerakni, hanem csak a három felnyitható "ládafedél"-lel azonos méretű matracszekció valamelyikét, így sokkal kevésbbé macerás az ágy alatt turkálás. "J" korábbi hitványabb fekhelyek rossz tapasztalati alapján attól fél, hogy szétcsúszna a matrac alatta, ha több darabból állna, hiába erősködök, hogy amit én csinálok az nem fog (ha másképp nem megy, tépőzárral "összeragasztom" a huzatokat), nem hisz nekem. Abban reménykedek, hogy ha párszor alszik majd az én oldalamon és tapasztalja, hogy nincs ilyen veszély, hozzájárul az ágy alatti tároló kezelhetősége miatt ésszerűbb megoldáshoz.

Három napja reggeli torna gyanánt jégtöréssel kezdem a napot, merthogy a visszatért hideg miatt ismét összefüggő jég takarja a vizet a túlpartig. Szóval reggelente körbecsáklyázom Amapolát, egyelőre nincs olyan hideg, hogy estére befagyjunk, mert ahogy mozgolódunk a hajón, meg direkt lengetjük is időnként, napközben nem tud a billegés miatt befagyni, de ahogy lefekszünk, a ráadásul hidegebb éjaszaka megteszi a magáét, reggelre mintha bebetonozták volna a hajót, masszívan belefagy a Dunába. Hogy hogy működik ez, pontosan nem értem, mert míg a hajó körül 3-5cm vastag már a jég, száz méterre tőlünk tegnap még láttam szabad vízfoltokat. A rendőrök egy nagyobbacska vashajóval, olyan Amapola méretűvel tegnap körbetörték a jeget a kikötőjük körül, hogy ez pontosan mit ér, nem tudom, mert az én tapasztalatom az, hogy nagyon gyorsan befagy újra a víz, amikor már egyszer rákezdett, mindenesetre a szárcsáknak nagy örömet okoztak, mert seregesül pedáloztak a rendőrhajó nyomában, a szabbaddá vát vizen. Ma sokadszorra ismét feltöltöttem a cockpitot a parti fóliasátorból tüzifával, mert sajnos a fa úgy fogy mint a hó áprilisban, pedig nagyon takarékosan fűtök, naponta kétszer tüzelek be, egyszer reggel felkelés után, egyszer meg késő délután, de hát végülis tél van, mi mást várjunk, ahogy nézem egy-két(5-6) raklapot be kell még gyűjtsünk, mert a télnek legfeljebb csak a fele ment el, de a tüzifakészletnek viszont úgy a kétharmada fogyott el, szóval ismét "nyitott szemmel" kell járnunk délutáni sétáink során, vajh mit készítettek nekünk ide-oda a különféle szállítók.

Most már kezd telelenni a gumicsizmám Dezsővel.  Na jó elhordta a diót, végülis vigyázhattam volna jobban is rá, "J" vett a piacon másikat. Megkóstolta a szotyolát, ezért haragudjanak a rigók, nekik jut kevesebb az etetőbe. De hogy a cockpit padládában megrágta a vaj mind a nyolc sarkát, az már túlmegy a piros vonalon! Ismét felállítottam a patkánycsapdát és mint a friss hóban a lábnyomok mutatták jócskán járkált éjszaka össze-vissza a pontonon és a hajón, de egyelőre nincs szerencsém vele. A kikötőkötelekre "J" által rakott felhasított PET palackokat fortélyosan megkerülte, a csapda környékén szétszórt napraforgómagokat megette, mint a tüzifa közt talált maghéjak mutatják, valamint kiette a csapdából a dió apraját, de azt a nagyobb darabot, amihez ha hozzányúlt volna becsapódott volna mögötte a csapda ajtaja...na azt otthagyta! Vagy nagyon óvatos, vagy hiányzik belőle az emberek mohósága, hogy ha lát még egy darabot, hiába van már belőle bőven, azért az is kell neki.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr232552729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.01.02. 11:43:38

Végül is milyen hajó az , amelyiken nincsen egy potyautas sem? Ha Nektek ez a furfangos patkány jutott, hát vigyétek magatokkal. Szűkös időszakban még pöri lehet belőle.
Meg biológiai fegyvernek is jó. Amapola, mint hadihajó!

Az Új világ lakóit majdnem kipusztították a múlt évezred derekán. Meg Londonban, Velencében is elég komoly eredményeket értek el az emberi népesség túlszaporodásának meggátlásában.

Sün

Mihalik Péter 2011.01.03. 09:34:14

@Sün77: Sziasztok Mindenkinek! Én is Boldog(abb) Új Évet kívánok! A patkányokról csak annyit, hogy kb. olyan intelligens állat mint egy kutya.Átverni szinte lehetetlen... Nekem van 3 db. a stégem alatt, jó viszonyt ápolunk már rég óta. Ha horgászom és éjjelre kint maradna valami ehető, fel kell kötni egy fára lógva zacskóban, hogy ne egyék meg. Múltkor az etetőanyag-keverő zsákom vált áldozattá. Ráckevén kb 15 cm-es a jég, ezt csak tájékoztatásul mondom. A hajóm alatt próbálom forgatni a vizet, de szinte semmi eredménye...Beállt, mint betonba a karó. Egyébként nem is bánom, hogy nem ringatózik a jégdarabos vízben, legalább az algavédelemből marad valami a testen.

abraxas 2011.01.03. 16:56:55

A megoldás eccerű! Fenékszelep kinyit és Dezső már inal is ;o)
Félre a tréfát!
Sajnos, ha a patkány ennyire nyilvánvaló módon elkerüli a csapdát, az többnyire azt jelenti, hogy látott már hasonlóképp pórul járt szaktársat :o( Ez a típusú csapda jó eséllyel, csak etetőnek lesz jó, vagy más, kevésbé világlátott példányok elkapására. Ilyen esetben a más típusú csapda, vagy -horribile dictu!- a méreg jöhet szóba, bár egy rutinos állat többnyire azt is ismeri, vagy elkerüli. Nálunk a bebújókosaras változatok váltak be leginkább, főleg, ha szempont az élve elkapás.
süti beállítások módosítása