Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.08.15. 22:20 :: A Tengerész

Beszereltem a gépházba az összes vasárút amit hosszú napok alatt készítettem. Helyére került a motor indítóakkucsoport töltő generátora, megcsináltam a végleges rögzítését ezeknek az akkuknak. Némi spekulálás után egy olyan bakelit fedőlapot készítettem, mely egyrészt leszorítja az alapkeretre a telepeket, másrészt megakadályozza, hogy ha netán lelazul egy saru, az leessen a helyéről. A generátor "SZ T" által készített tekercs kivezetését, mely a fordulatszám jelet fogja adni a Trabant műszernek kivezettem a cockpit műszerkonzolra. Kontraanyákkal lebiztosítottam a motor és az irányváltó közti Hardy tárcsa csavarjait. Valaki mondta, hogy gyengélli  ehhez a motorhoz és hajóhoz az 1500-as Lada Hardy tárcsáját. Azt válaszoltam, hogy minden rendszerben van egy leggyengébb pont, ami törik, szakad, ha a rendszer túlterhelődik. Namármost ha ez egy aránylag olcsó, egyszerű alkatrész, mint ez esetben ez a majd minden autós boltban kapható  gumitárcsa, az még mindíg jobb, mintha mondjuk az irányváltóban egy fogaskerék reccsen el. Persze ha túl gyakran teszi  és normál terhelésnél, akkor át kell majd alakítsam a szerkezetet. Erre valók lesznek a próbautak, manővergyakorlatok. Amúgy az én Mercedes motorom 72 lóerős, az ezerötös Lada meg 78 LE, tehát nem gondolnám, hogy a hajónál az autóénál amúgyis kíméletesebb üzemmód túl hamar tönkretenné, de majd kiderül! Mindenesetre annakidején az autósboltban amikor nézegettem mi kapható ami jó nekem, elsőre kinéztem egy Alfa Romeo Hardy tárcsát. Kérdeztem mibe kerül, modtak valami húszezer feletti árat. Megnéztem az ezerötös Ladáét, pofára ugyanakkora, mondjuk az utángyártás miatt kicsit sütőforma illesztésnyomos a gumi, de az csak ezerkettő. Mondom kérek kettőt. Na az egyik van bent most, a másik tartalék a fiókban.

Miután a "T E" javaslatára átalakítottam a hűtőcsöveket, ismét betöltöttem a kimentett fagyálló folyadékot a hűtőrendszerbe és megállapítottam, hogy vennem kell holnap még fagyállót, mert 5-10 liter még elférne benne (összesen kb 250 liter fér a rendszerbe). Aztán a gázolajcsövekhez kell vegyek ilyen mini csőbilincseket, az idomokat, légtelenítőcsapot a réz csőcsonkkal már tegnapelőtt összeforrasztottam, csak össze kell rakni. Ami még munkaigényesebb dolog az állópróba előtt, hogy a műszerkonzol oldalában lévő kezelőszerveket tartalmazó aluminium előlapot ki kell cseréljem, mert az új, az olvadóbiztosítót felváltó túláramvédő kapcsoló (ez jött a  szovjet tankból) nem fér rá, most két szál dróton fityeg, de így nem maradhat, mert egyrészt még próbaüzem szinten is gány, másrészt testzárlatveszélyes. Jó lenne holnap estére végezni mindezekkel.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1002224270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2010.08.16. 14:27:20

Üdv!

Ha tudatosan a zsiga hardy a leggyengébb láncszem és "csak" ezerkettőbe kerül, a helyedben vennék még kettőt. HA ugyanis valahol külhonban durran el és beépíted a tartalékot, nem lesz tartalékod. És nem hiszem, hogy nyugatra lehetne kapni zsiga hardyt.:)
süti beállítások módosítása