Beszereltem a gépházba az összes vasárút amit hosszú napok alatt készítettem. Helyére került a motor indítóakkucsoport töltő generátora, megcsináltam a végleges rögzítését ezeknek az akkuknak. Némi spekulálás után egy olyan bakelit fedőlapot készítettem, mely egyrészt leszorítja az alapkeretre a telepeket, másrészt megakadályozza, hogy ha netán lelazul egy saru, az leessen a helyéről. A generátor "SZ T" által készített tekercs kivezetését, mely a fordulatszám jelet fogja adni a Trabant műszernek kivezettem a cockpit műszerkonzolra. Kontraanyákkal lebiztosítottam a motor és az irányváltó közti Hardy tárcsa csavarjait. Valaki mondta, hogy gyengélli ehhez a motorhoz és hajóhoz az 1500-as Lada Hardy tárcsáját. Azt válaszoltam, hogy minden rendszerben van egy leggyengébb pont, ami törik, szakad, ha a rendszer túlterhelődik. Namármost ha ez egy aránylag olcsó, egyszerű alkatrész, mint ez esetben ez a majd minden autós boltban kapható gumitárcsa, az még mindíg jobb, mintha mondjuk az irányváltóban egy fogaskerék reccsen el. Persze ha túl gyakran teszi és normál terhelésnél, akkor át kell majd alakítsam a szerkezetet. Erre valók lesznek a próbautak, manővergyakorlatok. Amúgy az én Mercedes motorom 72 lóerős, az ezerötös Lada meg 78 LE, tehát nem gondolnám, hogy a hajónál az autóénál amúgyis kíméletesebb üzemmód túl hamar tönkretenné, de majd kiderül! Mindenesetre annakidején az autósboltban amikor nézegettem mi kapható ami jó nekem, elsőre kinéztem egy Alfa Romeo Hardy tárcsát. Kérdeztem mibe kerül, modtak valami húszezer feletti árat. Megnéztem az ezerötös Ladáét, pofára ugyanakkora, mondjuk az utángyártás miatt kicsit sütőforma illesztésnyomos a gumi, de az csak ezerkettő. Mondom kérek kettőt. Na az egyik van bent most, a másik tartalék a fiókban.
Miután a "T E" javaslatára átalakítottam a hűtőcsöveket, ismét betöltöttem a kimentett fagyálló folyadékot a hűtőrendszerbe és megállapítottam, hogy vennem kell holnap még fagyállót, mert 5-10 liter még elférne benne (összesen kb 250 liter fér a rendszerbe). Aztán a gázolajcsövekhez kell vegyek ilyen mini csőbilincseket, az idomokat, légtelenítőcsapot a réz csőcsonkkal már tegnapelőtt összeforrasztottam, csak össze kell rakni. Ami még munkaigényesebb dolog az állópróba előtt, hogy a műszerkonzol oldalában lévő kezelőszerveket tartalmazó aluminium előlapot ki kell cseréljem, mert az új, az olvadóbiztosítót felváltó túláramvédő kapcsoló (ez jött a szovjet tankból) nem fér rá, most két szál dróton fityeg, de így nem maradhat, mert egyrészt még próbaüzem szinten is gány, másrészt testzárlatveszélyes. Jó lenne holnap estére végezni mindezekkel.