Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2010.06.29. 15:55 :: A Tengerész

Kaptam egy Emailt, hogy népszerűsítsem a Sailing.hu és az Unicum közös játékát. Részletek a http://www.sailing.hu/cikkek/versenyzes/legpozitivabb_csapat/a_legpozitivabb_csapat/  weboldalon, Nos akinek kedve van jelentkezzen. Még nem döntöttem el, lehet, hogy én is jelentkezem. Végül is "J"-vel egy kicsi, de igen pozitív csapat vagyunk, és az utóbbi öt év e napló bizonysága szerint eléggé sikeres is volt.

Utóljára írok "kegyeleminterneten", tegnap beruháztam egy Tmobil kütyübe, csak a laptopot kell még kihozzam a hajóra, egy USB toldókábellel kivezetem a ponyva alá, mert félő, hogy a Faraday kalickában esetleg térerő problémáim lennének, és vidáman netezhetek a hajón. Kicsit ömlengeni fogok. Csodás az élet a hajón. Teljesen kisimultam. Ma reggel arra ébredtem fél hétkor (hol vannak már az idegbajos, félnégyes felriadások!), hogy a szemembe süt a hálókabin testablakán keresztül a vízről visszatükröződő nap. Testemben energiákkal, szivemben lelkesedésssel, agyamban tervekkel nyújtózkodtam és keltem fel, bár, mint mindennap ballábbal, mert steuerbordon alszom, de ez semmit se ront a kedélyállapotomon. Lenyugodtam. Sok még a dolog, de ha nap-mint-nap szép nyugodtan megteszem a soron következő teendőket, ahogy öt éve eddig is csináltam, egyszercsak elfogynak, és nekiindulhatunk. Hogy ez pontosan mikor lesz? Kit érdekel? Úton vagyunk már most is. A mai munka horgonycsőrlő talpazat festés, horgonykötél horgonyseklire fuxolás, foxlipakolás(ez utóbbi még eltart pár napig, mert amíg minden anyag szeszám nem kerül a véglegesnek gondolt helyére, képtelenség racionálisan dolgozni a hajón) volt. Időnként nagyot csobban egy hal mellettem, ahogy a ragadozó kergeti, kacsák hápognak, és evezősök ütemes kattogása töri csak meg az isteni csendet. Nekem van a világon a legjobb dolgom.

A Magyar Nemzet Online-on megjelent a cikk, amit a Molnár Csaba írt a múlt szombati számban. nem hencegés képpen, de   http://www.mno.hu/portal/719855 , ha netán valakit érdekel.

Aztán. Kedves szurkolóm Gábor, aki gumicsónakból örökítette meg a vízretételt, felrakta a YouTube.ra is, a zene original Amapola, a Los Indios Tabajaras előadásában. https://www.youtube.com/watch?v=Exnnzx5b4Cs

Ahogy Mozart énekli a varázsfuvolában,(jó kis képzavar) "akinek ennyi jóó kevééés, azt érje szánalom és megvetééés", engem nem fog!!

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr112118838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angelo_ 2010.06.29. 19:16:22

A vasárnapi posztban látott 25-ös jolle nem eladó véletlenül?

beho 2010.06.29. 21:06:59

Titkos vágyam teljesült. Kivántam, hogy legyen valamilyen lehetőséged továbbra is sok-sok gondolatod azonnali megosztására. Önző vagyok, mert nekem jó ha (majdnem) minden este olvashatlak. Nekem így jó.

temtom 2010.06.29. 21:22:58

A cikk korrekt, nekem tetszik.
A video úgyszintén. Nagyon klassz lett. Köszönet érte.

Edit71 2010.06.29. 21:24:07

Nagyon jó lett a youtube-on a videó! Most hallottam először ezt a zenét és nagyon tetszik! További jó munkát!Edit

abraxas 2010.06.30. 07:58:26

Ó na végre, ez is eljött! A videó segítségével, mintha magam is ott lettem volna!
Új célt tűztem ki magam elé: várom az első képriportot a vitorlákkal sikló Amapoláról :oD

Még egyszer gratulálok!

abraxas 2010.06.30. 07:59:03

@abraxas:
Ja, és kösz a videózó kedves Olvasótársnak!!!!

vetojo 2010.06.30. 12:14:14

Vili!
5 éve mindenről pontosan, beszámolsz, de egy komoly felszerelési tárgy eddig, kimaradt a történésekből – mégpedig a VITORLA.
Innen vicc!
Ha most azt írod, hogy a Kongresszusi Központ leselejtezett színpadi függönyéből, esetleg a NOVOTEL abroszaiból Judit varrta akkor dobok egy hátast.
Most komoly, honnan, milyen lesz……?
Szia! LIDÉRC

temtom 2010.06.30. 19:31:03

Hi-hi-hi ! :9 Ez a függöny-abrosz téma ez tetszik. :)

Elsőre azt gondoltam, hogy a fekete hajótesthez meg a sárga vízvonalhoz milyen jól mutatna a sárga (nap-sárga) vitorlázat, de aztán átgondoltam: a "retro"-stílushoz csak a törtfehér klasszik nyers vitorla-szín illene. Szerintem.
De bizonyára Vili fejében már kész van a vitorla. Lehet, hogy meglep minket valami váratlannal.... :)

ICSG 2010.07.01. 00:28:32

Vilibácsi!
Több komment is jött számodra a videohoz fűzve,
olvasd őket a YouTube-on.
Gábor

Sün77 2010.07.01. 00:29:36

Tudtommal már régen megvannak a vitorlák és biztonságban várják, hogy felkerülhessenek Amapolára.

Vili! Hogy halad a hatósági felmérés, hajóvizsga, hajólevél kiállítása? Géphajó lesz egyenlőre, ahogy mondtad, vagy felvitorlázod, a szemlére? Milyen feltételekkel lehetsz addig a vízen? Nem hiszem, hogy kikötve töltenéd ezt az időszakot.

Jó munkát! Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.02. 16:17:05

@Angelo_: Már nem. Kínáltam a házzal együtt, de nem volt jelentkező, mostmár a fiamé a hajó házastúl.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.02. 16:20:06

@vetojo: Hát a kevesek egyike, ami nem recicling. A Csury Zoli (a Tuss Miki féle cég)szabta-varrta, öt éve zsákban várja, hogy felhúzzam, de az még a jövő (év) zenéje, most a motorüzem indul, amint kimászok a cuccolásból.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.02. 16:22:25

@temtom: Így igaz. A régi pamutvitorlákat utánzó (2m-ről nem mondod meg, hogy dakron)sárgás szinű és a régi módon szabott vásznak. Szóval retro bezony!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.02. 16:30:19

@Sün77: A vizenlétnek nincs feltétele, némi helypénztől eltekintve. Volt egy előzetes parti szemle, még mielőtt elkezdtem volna beépíteni a berendezést (nehogy akkor akarjanak varratokat röntgeneztetni, amikor már kész a belső burkolat, bútor etc.!)Az rendben volt a jkv.-ben az áll, hogy "...az építés folytatható, végleges üzembehelyezés a vízretétel után." Egyelőre motoros lesz, mer a Dunán úgyse lehet vitorlázni, viszont a motorüzemet alaposan ki kell próbálni. Állítólag a vitorlaadó kimúlt, ha valaki biztosat tud, kérem jelezze!
süti beállítások módosítása