Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.05.19. 22:35 :: A Tengerész

Feladtam a harcot az időjárással. Annyira kűzdelmes a festés még a ponyva alatt is, a hidegben nem száradnak, kötnek az epoxis festékek, hogy kénytelen voltam leállni a cockpit padlófestéssel. Bebújtam a gépházba. Hónapok óta kűzdök a fenékbe menő két hűtővizes csőcsatlakozással. Akármit csináltam velük, nagyon gyengén cseppekben szivárogtak a tömlővégcsatlakozásoknál. Olyan havi 10köbcentis mennyiségben. Szóval éppencsakhogy. MINDENT megpróbáltam. Utánahúzni amit csak lehet, bilincset, hollandit, cseréltem gumitömítést klingeritre, semmi se használt. Ha csak rágondoltam a méreg és a csüggedés érzése váltakozva vett erőt rajtam. Egyszerűen képtelen voltam elképzelni miért nem sikerül rendesen megcsinálni. Ma szétszedtem és mindent átalakítottam. Kihagytam a holandis csővégeket, helyettük hosszabb rézcsőre forrasztott menetes csővégeket raktam fel, faggyúval, kenderrel rendesen összerakva. A rézcsőre szorosan felerőltetett gumicsöveket bilincseltem fel.  Ha most is csöpög harakirit követek el. Ennél jobban képtelen vagyok megcsinálni. A gumicsónakos Feri szerint a bordás réz tömlővégcsatlakozásra  húzott, a vastagabb csőhöz való csatlakozás miatt berakott, az átmérő növelését célzó gumicsődarab vászonbetétjén keresztül szivárgott ki a hűtőfolyadék. Hm, elég meredeken hangzik, de lehet benne valami. Délután összeraktam a tengelygenerátor ékszíjtárcsa-Lada Hardy tárcsa-tengelykapcsoló kombinált egységet, most valami olyan szerkezeten töröm a fejem, amire a generátort ékszíjfeszíthető módon felrakom majd.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr52016768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQ_nuku 2010.05.20. 18:19:56

"a bordás réz tömlővégcsatlakozásra húzott, a vastagabb csőhöz való csatlakozás miatt berakott, az átmérő növelését célzó gumicsődarab vászonbetétjén keresztül szivárgott ki a hűtőfolyadék."

Már az ötödik elolvasásra sikerült megértenem a mondatot :)))))))))

Tudom, nomen est omen....

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.20. 22:52:46

@IQ_nuku: Éreztem, hogy komplikált, de másképp nem tudtam eltáncolni, hogy a tömlővégcsatlakozó bordázott szárán lötyögött a gumicső, ezért egy kisebb átmérőjű csődarabot húztam rá és arra a vastagat és ezt szorítottam meg az AWAB bilinccsel. Nos úgy tűnik igaza volt a Ferinek, hogy a vékonyabb cső vászonbetétjén hosszában folyt át a víz, mert most, hogy kihagytam nem folyik.
süti beállítások módosítása