Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Vasárnap.

2010.05.02. 21:18 :: A Tengerész

"ftm"  fején találta a szöget. Úgy kezdődött, hogy szerdán lementünk Balatonra, azzal a tervvel, hogy utóljára, de a jövő héten mégegyszer  kell forduljak, mert annyi a hazahozandó motyó, hogy egyszerre nem tudtam bepakolni. Utóljára még lenyírtam a füvet, elücsörögtünk a nagyra nőtt fák alatt, amik ujjnyi vastag csemeték voltak, amikor elkezdtem azt a minibirodalmat építeni, amitől most örökre megválok. Mindenütt madárkák dalolnak fészkelnek, szünet nélkül etetve  fiókáikat, igazi földi paradicsommá tettem azt a sziklás földdarabkát, ahova 33 évvel ezelőtt megérkeztem egy szál Malajziából hozott machetával és elkezdtem kivágni a kefe sűrűségűre nőtt kökény, galagonya és vadrózsabokat. Utóljára gyújtottam be a magam tervezte-építette kandallóba és bámultam a tűzbe a magam építette ház nappalijában, elgondolkozva, vajjon nem életem legnagyobb hülyeségét követem e el azzal, hogy vén fejjel, amikor mindenki más lenyugszik, megpihen, abbahagy, visszavonul, itthagyom mindezt, hogy egy újabb álom megvalósításába vágjak bele. De a kocka el van vetve. Mostmár késő az aggodalom. Elbúcsúztam az önkormányzati hölgyektől és "T" polgármestertől. Csütörtök reggel leautóztam Keszthelyre Rick Csabához algagátlóért, este a cuccokkal megpakolva hazajöttünk egyenest Amapolára. Kint aludtunk, hogy a rettenet mennyiségű holmit elpakoljuk és haladni tudjak, immáron finiselve a vízretétel előtt. Mostantól ritkulni fog a blogolás és gyorsul a hajóépítés, szóval "ftm" jól gondolta. Pénteken kipakoltam a maradékot a műhelyből, kezdem megszokni, hogy hol rend, hol rendetlenség van éppen a hajón, attól függően éppen hogy állunk a bepakolással, rájöttem, hogy a hajózás legnagyobbrészt cuccolásból áll. Kitakarítottam a műhelycsarnok rámeső felét, "ne érje szó a ház elejét". Miután már csak a hajón "műhelyelek" (senki ne keresse ezt a szót sehol, most találtam ki) felszereltem a nagy satut is a gázpalackos ládára. Szombaton és ma a cockpitban nyomultam a jobboldali padláda acélszerkezetének összeállításával. Szombaton felkeresett "SZ T" barátom, elhozta a második generátoromat megtuningolva és átbeszélük a legcélszerűbb elhelyezését a generátoroknak. Elvitte átalakítani a Trabant üzemanyagfogyasztásindikáló műszert fordulatszámmérővé. Most hazajöttem, a Balatonról hozott holmik ideszánt részével és elhoztam a vitorlákat a kislányomnak ajándékozott zuglói lakásomból, hogy ne legyen útjába a most kezdődő "honfoglalásban".

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr631969643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vetojo 2010.05.03. 12:22:56

Hát Vili!
Nagyon sajnálom, hogy végkép elkerültél a Balatonról.
Nekem nagyon tetszett a telked, a csudamasinában főzött káposztáról nem is beszélve.
Szerencsés hajózást!

LIDÉRC

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.03. 22:56:29

@vetojo: Köszönöm Józsikám. Isten áldja a 25-ösöket!
süti beállítások módosítása