Ha,akkor blognap. Kész a hátsó árboc. Épp hogy rajt volt a szokásos 12 réteg lakk, pár óra múlva eleredt az eső. A tükörfényes felületen cseppekbe ugrik össze, nem nedvesíti az anyagot. Ez itt a nyolcszögletű árboctalp.
Az egész így néz ki. A két végénél egyszerű módszerrel a hajó jobb hátsó farbikájára és egy tűzvédelmi táblára (első eset, hogy ilyesmi is használható valamire)forgathatóan felfüggesztett árboc igy könnyedén lakkozható, persze óvatosan, mert a kerek felületen könnyen megfolyik a lakk, nem lehet a szokásosan hígat használni. Az a két bütyök ott a felső negyedben, amire majd felakadnak a majdan felülről ráhúzott drótkötél vantnik végére fuxolt hurkok, pontosan úgy, mint 200 éve, én se akartam átmenőcsavarral megbontani a tartó egyenszilárdságát. Mondom, ez egy retro hajó.
A kúpos részre ragasztott keményfa bütyköket még egy csavaros bilincs fogja körülölelni és a kúpra szorítani, hogy ne csak a ragasztás tartsa őket.
Figyelemreméltó a kifúrt csomók helyének kidugózása epoxival.
Miután kissé elbizonytalanodott az idő esőileg, nekiláttam az acélkorlátokat felülről lefedő faburkolatok elkészítésének, ezeket könnyebb takargatni, lévén kisebbek, ha jön az eső. Hat réteg lakkal helyükre is kerültek tegnap délután, a többi réteget már itt kapják.
Kialakítottam a végleges fészkeket, miután kijavult az idő, a felépítmények tetején a bölcsőkben valamennyi rúdnak. Csak az volt még hátra, hogy a nehéz árbocot egyedül ("J" épp hazaugrott valamiért) felrakjam a hajóra. Hiába üreges, azért nyom vagy 60 kilót és úgy felrakni, hogy ne verődjön semmihez a friss lakkozás nem egyszerü. No éppen gyártottam az elméletet egy egyszemélyes daruzásra a csónakdarukkal, amikor ijesztő kép, rendőrautó áll meg Amapola tövében. A volánnál vonzó hölgy civilben (mit civilben! rendesen dekoltálva!) mellőle meg régi sárkányrepülő cimborák szállnak ki vigyorogva Amapolanézőbe. Mindjárt nem volt gond, semmi perc alatt feldobtuk a helyére a dúcot. Így néz ki a végleges kép, már csak a főárboc ami hiányzik középről.
Jelenleg a helyén a mizzen gaffja pöffeszkedik, neki nincs saját fészke, mert nem ér végig a két bölcső közt, valamelyik rúdra alulról lesz felkötözve, illetve a felső ponyvát fogja tartani, amikor megmagasítom a kormányállás miatt az eső/napvédő ernyőzést, legalábbis motorosüzemben, mert a vitorlázáshoz, ha felállnak az árbocok, másmilyen megoldást kell majd kitaláljak.