Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2009.06.09. 09:30 :: A Tengerész

No. Visszaállt a normális állapot. Ahogy sejtettem, az Index cik utáni felfutás lecsengett, az olvasottságom visszaesett a korábbi szintre, ismét egymás kőzt vagyunk. Esszük a világ legdrágább cseresznyéjét. Merthogy leginkább azért jöttünk le Balatonra, hogy a finom germersdorfi csresznyém amit olyan kemény madárijesztőállítással próbáltam megvédeni a rigóktól, seregélyektől, (csak részleges sikerrel, az alsó ágakról mindet lezabálták) ne rohadjon a fán. Szóval ha kiszámolom a benzinköltséget, kijön olyan 4000Ft-ra a cseresznye kilója. De hát Horvátországba tavaly a primosteni fagylaltot nyalni se volt olcsó, így mulat egy magyar nyugdíjas. Az idő csodálatos, kicsit még itt maradunk, de a jövő héten tovább folytatódik a hajóépítés, mert a nyár telik-múlik és még sok a tennivaló, amit még a jó időben kell elvégezzek.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr201173180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQ_nuku 2009.06.10. 07:20:09

Bár engem is az Index hozott, maradni szándékozom.
Tetszik a blog is és a hajóépítés is. Gratulálok!
Eddig nem kommenteltem és eztán sem leszek bőbeszédű.

phaidros 2009.06.10. 10:31:27

Ez a blog olyan mint egy könyv, csak szívom magamba. Mit kommentálnék, a könyvbe sem firkálok. Egyébként is csak az irígységemet tudnám kifejezni, hogy láthatom, hogy valaki mindent beleadhat egy olyan dologba, ami kitölti az életét.

Bár az irígység rossz szó erre, mert az szerintem azt jelenti, hogy "ha nekem nem lehet, akkor neki se lehessen", pedig épp ellenkezőleg, még az is lejön, hogy nekem is lehetne - csak éppen még meg kéne találni, hogy mit. A blog témájához nem mérhető apróságok, pár éves tervek és célok persze vannak, de Tengerésznek valami olyan van, ami tényleg az ultimate cél számára, gyakorlatilag ezért él-hal. Nekem ehhez még el kell érnem azt a kort, hogy az egyéb dolgokat letudjam.

Na mindegy, figyelek. :)
süti beállítások módosítása