Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2008.07.03. 18:48 :: A Tengerész

Tegnap rendesen belehúztam. Lekentem a bal oldalt Katepoxszal, aztán portalanítottam a lecsiszolt jobb oldalt és nekiálltam annak is. Reméltem, hogy körbeérek estére, de mivel reggel festékért kellett mennem a Budalakkhoz, épp nem tudtam befejezni, egy keverés elmaradt, pedig fél nyolckor hagytam abba. Kutyafáradt voltam, nyakam hátam görcsölt a mereven előre, felfelé való folyamatos fejtartástól, karom a festékmaszírozástól, azt gondoltam, ma reggel nem tudok majd kikelni az ágyból. Ehelyett? Reggel hat előtt valamivel kipattantak a szemeim, testem megtelt energiával, csak úgy szaggattam az istrángot, egy gyors reggeli és borotválkozás után hétkor már a maradék feketét kentem a jobb oldalra. Amúgy borzalmasak a festékek árai. Ez a köcsög festék  (a hátizsákban lévő liternyi "B" komponenssel, meg az öt liter higító valami huszonháromezer forint volt. Pedig ez a legolcsóbb forrás minőségi anyagokra. Robogóval közlekedem és szállítok amit lehet. Nincsenek közlekedési, parkolási gondjaim. Érdekes  az a csökött gondolkodás ami az emberek 99%-ára úgy tünik jellemző. Kirobogóztam innen a Keletitől Újpestre a festékeshez, majd onnan végig a pesti dunaparton Csepelre. Ezt megtettem  egy bő  óra alatt és ebben a vásárlás is benne volt. Ezalatt a rengeteg ember a rengeteg autóban eljutott néhány kerülettel arébb a hőségben "autózva".  OK a teherautóknak nincs más választásuk, de akik egyedül ücsörögnek a kocsiban? Összesen ha  tíz -tizenöt kétkerekűvel találkoztam a teljes várost átszelve.  És köztük  volt néhány nagy motorkerékpár is amikkel  majdnem ugyanúgy nem lehet beférni mint az autóval. Miközben megelőztem, kikerültem vagy ezer autót.  Nem mondom, hogy csak az a normális, ha valaki biciklizik, robogózik, sőt azt se, hogy én normális vagyok, mert normális ember nem épít hajót, de körülbelül ez az arány  a birkákkal, akik nem képesek kilépni a "dobozból" szakítani a sémákkal. Megérdemli az emberiség, hogy beledögöljön a saját hülyeségébe.

Na. Szóval ma folytattam a lemaradt jobb oldalt és amire a nap igazán rágyújtott keletről, én már körbeértem  és a hajó árnyékos oldalán, ahová igazából délután kezd sütni a nap a glettelésre használt Epodur töltőalapozót kentem. Most nem glettvassal dolgozom, hanem sürítés nélkül ecsettel és majd vízbecsiszolom ezt a felületet a következő réteg felhordása előtt. Korán kezdtem, korán léptem le, mert J-nek az orvost kellett intézzem fél egykor. Utána hazahurcoltam két láda sárgabarackot, most azt falatozzuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr56551888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása