Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2023.10.05. 13:29 :: A Tengerész

Kicsit optimista voltam egy hete ilyenkor. Kiütött minket valami nyavaja. J visszaesett másnapra, éjszaka 39,2° C lázzal és egyéb kellemetlenségekkel. Én nem lázongtam, csak nagyon elfáradtam. A szokásos fulladásomra rátett egy lapáttal valami felsőlégúti izé, amiből most kezdek kiegyenesedni. De ez a gusztustalan harákolás, köpködés nagyon kikészített. Mindenki kérdezi csináltam e Covid tesztet, de MINEK? Akár az akár nem az, semmit se csinálnék másképpen. Nem megyünk emberek közé, nem fogtam kezet egy hétig senkivel, tegnap éreztem először magam úgy, hogy már nem feküdnék egész nap mint egy darab fa, szóval lett bennem némi életerő. Mert egy héten át amint lefeküdtem, már aludtam is. Gyakorlatilag egész nap.

Ma mindent betetőzött a rossz hír, kaptam reggel az SMS-t Évitől, keresztkomám Szilágyi András feleségétől, hogy Andris hétfőn meghalt. 80 éves volt. Azóta se tudok másra gondolni.  1963 óta voltunk barátok. Tőle tanultam  vitorlázni. Első munkahelyemen ismertük meg egymást, én voltam az esküvői tanújuk, majd az 50 éves "újraházasságuk" alkalmával ismét. Ez utóbbinak is már öt éve. Ezt most nem ragozom tovább, csak leírtam, hogy fáj.

De amúgy ma már tüsténkedtem odakint, a Suzukit vissza alakítottam kutyaszállítóból személyautóvá, kiporszívóztam, mert egy jó hír azért van, a Sz kutya lába úgy tűnik rendbe jött, bár látszik a sebhely, de nem nyalja, szóval nem kell már a gallér rá, amitől szegény már egészen letargikus bolond volt, zombiként ütközve neki mindennek. Készültünk visszavinni az állatorvoshoz kontrollra, de betegen nem mehettünk, mostanra meg úgy döntöttem, hogy az antibiotikumot is elég volt 10 napig szedni, szóval gyógyultnak nyilvánítottam a jószágot. Érdekes, hogy a kutya, bár gyakran meglepő a kognitív intelligenciája, képtelen felfogni a testével összefüggő, de nem annak tartozéka, rá nézve gyakorolt hatásait. Miközben többnyire a legbutább bútorszállító munkás is képes hátán a sezlonnal úgy felmenni a negyedikre, hogy egyszer se veri bele a bútor sarkát a lépcsőház falába.

Akarok még írni egy záró fejezetet a tanulságokkal az adriai hajózásról, mert már az elején is jeleztem, hogy rekedt bennem mondanivaló, de ez a mai halálhír kicsit kizökkentett, szóval majd. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1718228301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása