Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2023.09.29. 00:16 :: A Tengerész

A ma délelőttöt  a belgyógyászaton töltöttem a szokásos ellenőrzésen pajzsmirigyhormon adagolásilag. Elég rossz a TSH-m. Sajnos úgy tűnik nem igazán lehet eltalálni a hormont amit mesterségesen adagolni kell miután a pajzsmirigyemet 3 éve eltávolították. Abban maradunk a doktornővel, hogy egyelőre maradjon a korábbi dózis, de egy hónap múlva megismételjük a labort.

Én egész jól gyógyulok a fenetudja milyen vírussal, de J visszaesett, éjszaka belázasodott. Legalább a Sz kutya gyógyulna meg, de megint nyalja a lábsebét, vissza kellett rá adni a gallért.

Ott tartottam, hogy 14.-n csütörtökön Postinán tértünk nyugovóra vacsora után a kikötőben.

 Reggel sétálni indulunk a csinos városkában.

20230915_073021.JPG

Bájos ez a stílusos ablak, vagy micsoda.

20230915_073320.JPG

Ez valami jeles épület lehet, de sajnos nem tudom elolvasni a táblát.20230915_073353.JPG

Este volt nyüzsgés, de a reggel néptelen.

20230915_073819.JPG

20230915_073835.JPG

Csak a kocsma előtt ülnek a férfiak italukat szopogatva és trécselve, mint ahogy a mediterránon és az arab vidékeken mindenütt.
20230915_074102.JPG

Egész biztosan nincs különösebb építészeti regula a házak kinézetére, mégis mindenütt ugyanaz a stílus, építőanyag és forma. Ez az ad-hoc tetőterasz olyan nagyon spontán.

20230915_074125.JPG

Még veszünk pár apró ajándékot, két üveg  olivaolajat, meg finom tökmagos kenyeret az indonéznek kinéző, horvátul beszélő lánytól a péknél, aztán elhajózunk.

Gy csak úgy vízről meg akarja nézni Sutivan kikötőt, útbaejtjük. Nem sietünk, itt a vége a túrának, Split, ahonnan indultunk és ahova érkezünk, már csak néhány mérföld.

postira_split.png

Persze nincs szél, motorral megyünk. Először a vízi benzinkút előtt állunk (már ahogy vízen állni lehet horgony és kikötés nélkül) sorba. Nagy a tolongás, péntek van, a charterhajók ilyenkor tankolják tele leadás előtt a hajókat, de aránylag szerencsénk van, hogy talán csak hárman voltak előttünk, mire végzünk ennek a duplája kering köröttünk. Most van az igazság pillanata, mindjárt kiderül mibe is került gázolajban az utunk. Legutóbb Montenegróban tankoltunk, kihasználva, hogy ott valamivel olcsóbb az üzemanyag.

Elhajózunk Orbán Viktor valamelyik nyaralója előtt, 

20230915_142312_1.JPG

20230915_142310_1.JPG

aztán rendben kikötünk Split Kastela kikötőben. Itt kezdődött és itt a vége a túrának.

20230915_143533.JPG

16.-ka szombat. hajótakarítás, csomagolás. Dr Sárkány György hajótulajdonos skipper és immáron jóbarát marad, mert délután már új vendégei érkeznek, minket Ibolya visz innen Fonyódig. Még beugrunk a "Közértbe" apróságokért, de már minden bent van az autóban, onnan már csak hazafelé vezet az út..... illetve azt gondoljuk. De elkezdem keresni az okostelefonomat, mert sehol sem találom és ez nagy szerencse, mert ennek kapcsán veszi észre Ibolya, hogy a Gyuri telefonja viszont itt maradt az autóban, ami kész tragédia lenne, így viszont csak két kilométert kell visszafordulni vele a kikötőbe. Időközben az én kicsúszott telefonomat meglelem a csomagtartóban. Szóval dél elmúlt mire végülis igazából nekiindulunk a hazaútnak. 

18 óra kevésvalahány perckor érünk Fonyód vasútállomásra. Óra 24-kor indul a vonat, de még futásban helyjegyet kell venni és a rengeteg csomaggal átkelni lépcsőkön, aluljárón le és fel. Mindez ismét csak futásban. Szerencsém van, a zsákomat segít egy tetovált fiú levinni a lépcsőn, mások meg fel a 4-es vágánynál és két perccel a vonat érkezése előtt már ott is állunk. Felszállás is szerencsés egy komplett csapat fiatalember Helly Hansen egyenpólóban, szóval hasonszőrűek közé kerültünk, valamelyik nagyhajó legénysége segít feldobálni minket a vonatra. Pár megállót utazunk együtt, talán Földvár lehet ahol leszállnak, addig futólag kitárgyaljuk a friss élményeinket, azt hiszem tetszünk nekik a két öreg ahogy megérkezik a tengeri kalandról.

Érkezés Kelenföldre 20:16-kor. Ismét szerencse, a kedves kalauz segít leszedni a zsákomat a vonatról, sietni nem kell, mert a ráckevei HÉV minden óra 35-kor indul a Közvágóhídtól, a 20:35.ösre esélyünk sincs a 21:35-öset meg kényelmesen elérjük a Kelenföldről induló 1-es villamossal. Már csak a lépcsőket kell leküzdeni, ezúttal külső segítség nélkül, fél óra várakozás és kissé holtfáradtan és félkómában elhelyezkedünk a HÉV-en.

20230916_213019.JPG

 22:50, Sári Pista vár minket az állomáson az autóval és pár perccel 23 óra után már a kutyáinkkal ölelkezünk itthon a kertben.

Hát ennyi volt a kaland, a "búcsú a tengerektől".

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1118224193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása