Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Csütörtök.

2019.07.18. 13:14 :: A Tengerész

Mindenféle "nemszeretem" melók voltak, a fürdőszobában csaptelepet kellett cserélnem (én ilyet még nem pipáltam), a bronz öntvény (!) kilyukadt, amikor kinyitottuk az egykaros csapot, alul cérna vékony sugárban spriccelt. Kezdetben észre sem vettem, csak mindig törölgetni kellett a vizet a mosdóról körben, J el is intézte azzal, hogy én képtelen vagyok kulturáltan kezet mosni "úszik" utánam a fürdőszoba. Mondjuk valami igazság van benne, de hát én általában koszosabb kezeket mosok mint ő, szóval nagyobb a felhajtás is, de jelen esetben nem kizárólag én voltam a bűnös.

Aztán a múlt hét szombaton úgy jöttünk haza a piacról, hogy állandóan leállt a csónakmotor, az okát most se tudom, de ha van sport amit utálok az a két kilométeres motorrángatás. MOST se tudom mi volt a baj, de szétszedtem a karburátort, megpucoltam a gyertyát (a gyertyakép kifogástalan volt, ahogy meg van írva az irkában "őzbarna" színű), megnéztem a tankot nem vizes e a benzin, hibát nem találtam, de most működik megint. Ha már kézben volt a motor kiszedtem a vízpumpa impellerét is, hogy megnézzem rendben van e, nem volt egyszerű megtalálni, mert ennek a 2,2-es Suzukinak nem ott van ahol a "rendes" csónakmotoroknak, szerencsére a neten találtam robbantott ábrát, megkentem szilikonzsírral, az balzsam minden gumialkatrésznek, összeraktam, az is rendben van. A hajtóműben olajat akartam cserélni, de olyan aranysárga benne a meglévő, hogy nem tartottam szükségesnek.

Ma esett az eső délelőtt, amikor elállt végre nekiállhattam az "ültetvénynek". A zöldbélű cukordinnyék jó ökölnyiek, így oldottam meg a statikáját a karónnevelésnek.

001_173.JPG

A gerezdes sárgákból ezek az elsők amik "felfüggesztett büntetést" kaptak. Kicsit még nagy nekik a háló, viszont kettő is van benne, majd belenőnek.

003_111.JPG

Bent voltam SP-nél a kórházban, nem igazán javul, bár este jött az örömhír, hogy mindkét kezén már érzi a kisujjait, talán megállt és visszafordult a betegség.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6914969222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása