Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • táncoslábú laces: Hát szerintem nem a lejobb megoldást választottad. Én pl. a tartály nyakára szereltem volna a szel... (2024.04.26. 11:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Péntek.

2016.10.28. 19:39 :: A Tengerész

Legalább 900 %-al felértékeltem a forintot! Ez alighanem példátlan e fizetőeszköz történetében és nagy igazságtalanság lenne ha nem kerülne bele a nevem a történelemkönyvekbe. Az történt ugyanis, hogy a napkollektort tartó fa távtartókat(amik a bontott rekamié fa keretéből készültek) az alumínium lemezre hosszú popszegecsekkel erősítettem fel. De a fához szükségem volt nagy alátétekre a szegecsfejek alá, meg a túloldalra a lemezre is a húzóerő megosztására. Volt egy fél marék húszfilléresem a történelem előtti időkből, azokat kifúrtam és príma alátét lett belőlük. Miután egy ilyen legalább 2 Ft-ba kerül manapság, így lett a húszfilléresből 2 Ft érték.004_29.JPG

003_33.JPG

Reggel még fene hideg volt, amikor kifelé jöttem a hajóról a solar panelek üvegére rá voltak fagyva a vízcseppek amik az esti párából csapódtak le, szóval egész biztosan nulla fok alatt volt a hőmérséklet.  A sikító meg a fúrógép ahogy fújta a kezemre a hűtőlevegőt, majd lefagytak az ujjaim. Szerencsére gyönyörűen sütött a nap, így a délelőtt közepére már kellemes volt odakint dolgozni. A nap végére beszabtam a kőzetgyapotot a "tepsibe" és a fa tappancsokra rozsdamentes lemezből hajlított félbilincsekkel felerősítettem a sík-kollektort.

006_17.JPG Mindenütt igyekeztem elkerülni, hogy az alumínium ház bármiféle fémes kapcsolatba kerüljön a vörösréz kollektorral így az alumínium elektro-korrózióját okozva.

 Tegnap reggel kidöntöttem a Tequila árbocát és délután E sólyáján kiemeltük a vitorlást a vízből és begurítottuk az "esernyő" alá, ahol a tél folyamán új kormányt akarok rá szerelni.002_44.JPG

001_51.JPG

Tegnapelőtt feltűnt, hogy Sz emelgeti a jobb első lábát álló helyzetben, amikor meg mászkál sántít. Alapos vizsgálat után nem találtam semmi sérülést és emlékeim szerint a reggeli sétáról még bicegés nélkül jött haza, szóval itthoni baleset érhette. J persze mindjárt a fejére olvasta az egyik főbűnét, hogy állandóan gödröket ás, ő is megvizsgálta, végül arra jutottunk, hogy az egyik körme be van hasadva és valószínűleg megsérült a belső élő rész. Mindjárt állatorvost emlegetett, de én az orvosi beavatkozást mindig megpróbálom elkerülni, így langyos vízben megmostam a jószág lábát és a legkisebb oldalcsípő fogómmal megmanikűröztem a behasadt körmöt, vigyázva, hogy ne vágjak bele az élő részbe, de minél rövidebb legyen ami kiáll és felkoppan a talajon, ezzel fájdalmat okozva. Beszórtam előbb sebhintőporral az egészet, aztán kaptam Zsuzsától E feleségétől jódos sebfertőtlenítő sprayt és azzal is lefújtam. Szinte azonnal csökkent a sántítás és mára el is múlt, holnaptól ismét visszatérünk a napi két sétához és az egyszeri labdázáshoz. A reggeli "séta" amúgy ( ebben az időszakban, tehát amikor minden vadon élő állat kicsinyei már felnőttek)  nálunk azt jelenti, hogy Sz szabadon szimatolva rohangál a szántóföldön úgy 5-10 km-t, időnként felverve a fácánokat. Mindig frászba vagyok, hogy puskavégre kapják a vadászok, merthogy a törvény szerint ez szigorúan tilos, de egyszerűen nincs szívem megtiltani neki, kárt nem tesz a vadállományban és a testi fejlődése és egészsége szempontjából ez a mozgás rendkívül fontos, én nem lennék képes napi 10 km-t futni vele. Ráadásul gyorsabban fut mint én akár biciklizni képes lennék.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr611902367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leitomi 2016.10.29. 22:13:13

Én is hasonlóképpen cselekedtem mikor egy trafó bekötéshez 6-os réz alátét kellett és annak db-ja 12 Ft volt a villanyász boltban.
A 2 Ft-os pont jó volt, aztán valaki viccből megemlítette hogy a magyar állam váltópénzének rongálása helytelen dolog, utánaolvastam és tényleg törvény is van rá. És akkor mi van?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.30. 08:29:32

@Leitomi: A Magyar Népköztársaság nevében háromszor ejnye-bejnye. (Arról nem is beszélve, hol van már a "népköztársaság", meg a 2 Ft-os?)
süti beállítások módosítása