Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Műszaki: Kétliteres jégkrém elfogyasztása után fennmaradó műanyag doboz burkolatként? (2024.04.26. 16:20) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Szerda.

2014.09.17. 21:50 :: A Tengerész

Két napig egyfolytában esett, de tegnap végre kisütött a nap. Na nem nagyon, csak úgy épphogycsak. Az elmúlt napokon annak ellenére, hogy országosan árvizek, belvizek dúlnak, itt szinte kiapadt a hajó alatt a folyó, a szabályzott szakaszon alaposan lecsökkentették a vízszintet, hogy a belvizek minél könnyebben lefolyhassanak. A csökkenés olyan gyors volt, hogy pénteken még gond nélkül szálltunk csónakba a stégről, szombaton meg amikor hazajöttem alig tudtam felmászni a mellmagasságba "emelkedett" placcra. Azóta ha lassabban is, de napról napra tovább csökken a vízállás, Amapola alaposan ül a fenéken, 2014 aug.17. 014.jpg

ennyire még soha nem állt ki a vízből, most sehova se tudnánk elindulni, igaz nem is akarunk, vége a hajózásnak idénre, meló van dögivlel, csak ez az átkozott eső hagyná már abba pár hétre! Szóval tegnap kihasználtam a jó időt és nekiálltam magasnyomású mosóval lemosni a hajó vízvonal alatti részét. Ehhez kölcsönkértem E hónaljig érő, alul gumicsizmákban végződő gumigatyáját és körbegázolva a hajó körül letisztogattam ameddig kiállt a vízből, de még az alatt is amíg hozzáfértem. Az alga könnyen lejött, meg a festék is foltokban, jövőre ki kell vegyem a hajót a vízből és újra kell festenem a vízvonal alatt, még fogalmam sincs hol fogom tenni, mert nem egy egyszerű dolog kidaruzni. És drága mulatság lesz. A darazsak beköltöztek a stéglejáró lépcsői alá, engem már négyszer összecsíptek, én nem csinálok belőle nagy ügyet, persze nem mondok kedveseket, de családom nőtagjai hisztériás rohamokban törnek ki minden csípéstől. J parancsba adta, hogy irtsam ki őket, csak azt nem tudom hogyan. Ha már kéznél volt a mosó, bő fél órát nyomtam a lukba a nagynyomású vizet (közben a támadókat vízzel tartva távol magamtól) abban reménykedve, hogy beomlanak a járatok és elmossa az egészet a sár, befullasztva a fiasításukat, elpusztítva a jó édes anyjukat. Hát az egész nem ért semmit, ma ugyanolyan vidáman röpködtek ki -be (na jó lehet, hogy szomorúan a tegnapi ténykedésem után, de mindenesetre változatlanul). Nekem kellett lemászni a háztetőről a hajóra kimenni szerszámért, mert J nem volt hajlandó a lépcsőn kimenni a stégre. Még C is pánikol (ő is lány), kikerülve a lépcsőket a partról ugrik be a járóra. Ja, merthogy nem mondtam, ma kicseréltem egy törött palát a háztetőn, itt beáztunk amikor a legnagyobb zuhé volt, az egyik eternit lap sarka letört, aláfészkeltek a darazsak, kirágták egy tenyérnyi foltban a tetőfóliát és beköltöztek a hőszigetelésbe. Csak a baj van ezekkel a nyavalyás rovarokkal. Még szerencse, hogy innen korábban már kiköltöztek (lehet nem bírták a sok esőt), mert a háztetőn az ablakpárkányra és a létra tetejére tett egy szál deszkán egyensúlyozva nem lett volna nagy élvezet harcolni velük.2014 aug.17. 004.jpgA fólián a lukat beragasztottam, a törött lapot egy E-től kapott darabbal pótoltam, mert nekem egy darab tartalékom sincs. Sajnos a tetőn láttam még pár repedt darabot és igazából nem tudom mit csináljak velük. Mászkálni rajta nem lehet, mert félek eltörik még több, talán ha egy nagy szivacslapot felrakok és rá deszkát amin hasalok, de mitől nem fog elcsúszni, szóval nem egyszerű. Igazából egy új tető kellene a meglévő fölé, de az a ráégetős fajta bitumenes zsindely utánzatú izé nem tetszik, a Lindab, vagy más cseréputánzatú könnyüfedés meg rettentő drága. A teljesen új tetőhéjazat meg szóba se jöhet, az azbesztcement veszélyes hulladéknak minősül, már a meglévő tető sittrebontása is egy vagyon, az újjáépítése meg még nagyobb költség. Közben kivitelezőkkel tárgyalok a gázbekötés dolgában, az se lesz aprópénz, pedig az egészet magam fogom megcsinálni, csak a préskötéseket kell ehhez szerszámmal rendelkező szerelőnek rányomni, meg az egészet nyomáspróbázva átadni a gázszolgáltató meósának, mert nekem erre nincs jogosítványom. De csak az anyagköltség százezer felett van, plusz ki kell ásni 20 folyóméter árkot, szóval kicsit összecsapni készülnek felettem a hullámok ami az anyagiakat illeti. Még szerencse, hogy J pár hónap múlva nyugdíjas lesz, kap majd vagy havi 28000-et na abból majd telik már mindenre. :) Az elmúlt esős napokban egy szépség volt, a drámai égboltok és naplementék látványa. Sajnos utóbbiak a túlparton egyre jobban vonulnak déli irányban, ami  a napok rohamos rövidülését jelzi. Sokszor olvastam különféle könyvekben, hogy az egyenlítő környékén milyen gyors a naplemente, szerintem ez egy olyan legenda amit valaki leírt és azóta ismétlik akik egzotikus regényeket írnak, de soha ki se tették a lábukat a belvárosból. Én jártam arrafelé, de nem tűnt fel, hogy itt lassabb lenne, amíg beszaladok a fényképezőgépért, mire kiérek már vége is a látványnak.2014 aug.17. 002.jpg2014 aug.17. 003.jpg2014 aug.17. 009.jpg2014 aug.17. 010.jpg2014 aug.17. 012.jpg2014 aug.17. 013.jpg

Ha rossz az idő csak aludni lehet.

2014 aug.17. 008.jpg

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr906707091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spray 2014.09.18. 11:38:25

Szia Vilibá amit a nyugdijrol irsz elmaradt egy nulla?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.18. 12:14:59

@spray: Hehe... sajnos nem. De hát valamelyik f@szkalap mondta, hogy havi 47000-ből frankón meg lehet élni, akkor ebből meg nyilván szűkösen.

tömjénzsolti 2014.09.18. 17:49:20

@A Tengerész:
Nana, azért a 47 ezerhez még kell egy kecske is. Akkor aztán már tényleg jól meg lehet élni.

teddybear01 2014.09.18. 18:28:50

@A Tengerész: Az egyik főfideszes bégette bele egy mikrofonba. El is hinném neki, ha csak egyszer kipróbálná egy hónapig. :-)

Ami a darázsirtást illeti mezőgazdasági bolt -> darázsirtó.
Vagy a nagymamám módszere: Egy műanyag pohárt, vagy egy petpalack levágott alját félig töltjük cukros vízzel, és a fészkük mellé valahova kiakasztjuk. Szépen sorban bele fognak fulladni. Sajnos néhány méhecske is velük pusztul, de ez van.

Wartburgos 2014.09.18. 18:40:10

Kedves Vilibá'
Végre egy téma amihez hozzá tudok szólni mert a vízhez csak annyi közöm van mint a közüzemi számlának :-)
Darazsak ellen csavarlazító spray, ha rámegy a szárnyára máris megpöndörödik a petróleumtól. Fészekre is jótékony hatással van.
Tetőre tetőlétra lécből, alája támasztólétra csatornakampónak kikötve tuti biztos. Valamikor kéményeztem.

Üdv. Wartburgos

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.18. 21:54:40

@teddybear01: Na ezt a cukros vizet kipróbálom. A darázsirtó sprayből volt itthon egy fél flakonnal, azt kifújtam rájuk amikor a túráról hazajöttünk, de nem ért semmit. Amelyiket eltaláltam az megdöglött, de a királynő az gondolom újratermeli a népességet, ahogy a hangyáknál, vagy a méheknél is. (amúgy a hangyákkal is folyamatos a harcom, bejárnak a házba franca a belüket)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.18. 21:59:36

@Wartburgos: Kösz az ötletet, tényleg a tetőlétrát teljesen elfelejtettem, pedig annakidején a balatoni házamra csináltam is egyet.

halaloszto 2014.09.19. 00:49:38

@Wartburgos: és mégegy: a hajnali hidegben kell rájuk menni, akkor nem aktívak.

Vajk

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2014.09.19. 14:44:28

@A Tengerész: Üdv tengerész!

Hangyák ellen bevált gyógymód - nálunk legalábbis működik- boraksz-kristálycukor 1:1 arányban szárazon összekeverve /ha kicsit több a cukor, az nem baj/ és nagyon kevés vízzel "felhúzva", hogy az egész keveréknek olyan legyen az állaga, mint a méz. Én befőttes üveg kupakjában szoktam elkövetni ezt a gezemicét, mert az viszonylag lapos, könnyen bele tudnak mászni a bestiák. Kirakod az útvonalukba, vársz, majd reményeim szerint örülsz a hatás láttán. Sok a kupakban döglik meg, de vannak akik visszavisznek valamennyit a bolyba, és ott megfertőzik a többieket.Borakszot a gyógyszertárban tudsz venni. Sok sikert!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.19. 17:51:17

@Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal: Köszönöm a tanácsot, sajnos ezek valami különleges hangyák, nem érdekli őket az édesség. Kiraktam mézet, cukros vizet, napokig ott volt kikerülték. Valamikor régen a panelban fáraóhangyákat irtottam ki ezzel a módszerrel, akkor a csalianyagba, mézbe, lekvárba a bábolnaiak Combat nevű irtószerét kevertem. Akkor igaz több hónap beletelt, de sikert értem el. Ezek ellen csak a kontakt méreg használ, attól amikor kiszórom abbahagyják a vonulást aztán pár nap múlva megjelennek egy pár méterrel arrébb. De ki fogom próbálni a te receptedet is, meg a sütőpor-cukor keveréket is amit máshol olvastam.

teddybear01 2014.09.21. 23:28:45

@A Tengerész: Darázs ellen nekem is bevált a cukros víz, bár nem irtotta ki mindet.
A szőlőbe szoktam kikötni néhány az oldalán kivágott petpalackot, hogy mégis kevesebb darázs legyen szüretelésre.
Időnként ki kell szedni a beledöglött darazsakat, hogy legyen hely a többinek.

Apropó, mi most szedtük le a szőlőt, pocsék lett a termés. Talán a fele bor lesz mint tavaly, pedig az se volt üstökös évjárat.
süti beállítások módosítása