Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2014.01.16. 20:31 :: A Tengerész

Gyönyörű álmom volt. A régi hajómmal hátszélben spinakkerezve fokozatosan mentünk rá az előttünk lévőre. (Nemversenyzőknek mondom, hátszélben ez gyakori, az ember az előtte lévőt "takargatja", ezzel kifogva a szelet a vitorlájából.) A bója felé közeledve kreuzba kellett majdan fordulni, ilyenkor sok mindent kell csinálni, lerántani és elrakni a spinakkert, villámgyorsan behúzni a grószt, svertet engedni és közben "felmenni" a hajóval. Ez egymagában is elég és úgy nézett ki, hogy sikerül még belső helyet is csinálni, de megállapítottam magamban (álmomban!!), hogy alighanem hátulról erősödött a szél, mert miközben a bójakerülést terveztem, valaki rám is rámjött, ugyancsak belső helyért küzdve, szóval alakult a "tutaj". Annyira feszült volt a helyzet, hogy felébredtem rá az éjszaka kellős közepén! Hosszú másodpercekig spekuláltam immáron felébredve a "feladat" megoldásán, egyszerűen képtelen voltam megszabadulni az álomképtől és a  versenystressztől, pedig pontosan tudatában voltam, hogy csak álom volt az egész. Azt hittem teljesen leszámoltam a versenyzéssel, már egyáltalán nem hiányzik. De az álmok árulkodnak. Most hogy e sorokat írom magamnak is be kell valljam, hogy ez csak önámítás. Időnként nagyon hiányzik.

Délre kész lett az aljzatbeton az utolsó szoba alatt. Fóliával letakarva köt az anyag. Holnapra remélem annyira megszilárdul, hogy deszkákon rá tudok menni teríteni a Thermobetont. Ha az időjárás nem szól közbe (ma reggel necces volt a helyzet, hártyajég volt odakint, forró vízzel kevertem a betont az udvaron lévő keverőben), a hét végére múlt idő lesz a betonozás. Mit mondjak nem fogom sajnálni.  A faház rész alatt eltűntek a sírgödör nagyságú üregek, körülbelül 18 tonna anyagot dolgoztam be a padló alá sóder és beton formájában. Jól esett hátradőlni délután, amikor visszatértem a városból  az apróbevásárlás után. A cicának részletekben sikerült kiszedni a varratot a hasából, így megúsztuk az állatorvoshoz menést ez ügyben. A képen a hálóval fogott apró halakból falatozik.'14, jan.16. 001.jpg

Aztán este amikor abbahagyja a cikázást "leszofázik" ahogy pihenő tengerészek szokták.

'14, jan.16. 005.jpg

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr235761737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HG8MAA 2014.01.17. 22:22:07

Üdvözlök mindenkit!

Eddig csak olvasója voltam a blognak, de most kikívánkozik belőlem a kérdés: Ráckevén nem lehetne versenyezni?
Mondjuk ilyenekkel: www.pdracer.com/

Vagy bármi mással, ami úszik és vitrolája van. Ha jól tudom vannak az olvasók között is olyanok, akik saját maguk építette hajóval szelik a hullámokat.

Sün77 2014.01.18. 17:05:52

Lehet Ráckevén versenyezni. Ennél sokkal szebb hajókkal, mint például Mákvirág, akivel Vili lehet a tuti befutó. Tervezem egy ideje már én is, hogy a horgászladik, meg a túrakenu mellé hadrendbe állítsak valamilyen vitorlával hajtott alkalmatosságot. Szigethalom-Ráckeve erősen szélirány függő, de nem lehetetlen. Valószínűleg egy öreg katamarán lesz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.18. 19:48:38

@HG8MAA: @Sün77: Persze, hogy lehet.... A versenyszellem mindenkiben mindenütt bent van. Emlékszem sorkatonaként az MNKK-ban (Magyar Néphadsereg Központi Katonai Kórház) operáltak és a kertben sétáltunk délután. Kitaláltam, hogy snúrozzunk. (rég kiment a divatból, gyerekkoromban elterjedt játék volt) Hárman kezdtük. A végén kiszálltam, mert már vagy húszan szálltak be ( most mondjam egy öreg alesnek, hogy húzzon innen mert ez a mi játékunk?)és kalapnyi pénz volt a kasszában. Visszatérve a vitorlásversenyre, azért a Balatonon egy hajóosztályban, olimpiai pályán, vagy egy Kékszalagon, TVSK kupán versenyezni egészen más.
süti beállítások módosítása